Marcel Molenaar over het Customer Media Congres
14-11-2014 13:15:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 3231 | Tags:

In aanloop naar het Customer Media Congres vragen we de sprekers om zichzelf kort te presenteren. Nu Marcel Molenaar, head of marketing solutions bij LinkedIn Benelux.

Wie bent u?
 
Ik studeerde Marketingcommunicatie aan de universiteit van Nijmegen en werd geboren in 1969. Op dit moment ben ik woonachtig in Amsterdam. Ik ben in 2012 gestart als Head of Marketing Solutions bij Linkedin Benelux. Samen met een team van accountmanagers en account directors adviseer ik klanten en mediabureaus in de Benelux over de in te zetten contentstrategie en beschikbare marketing solutions oplossingen. Ik heb meer dan 15 jaar ervaring binnen de online marketing wereld. Voordat ik bij Linkedin begon, was ik online media directeur voor de Free Media Group. Eerder werkte ik in verschillende functies bij OMG / Mailmedia, HotSMS (nu BDigital), IBM en Lycos.

Wat doet u? 
Ik spreek regelmatig op marketingcongressen en zit in het EMEA Marketing Solutions Leadership Team. Ook ondersteun ik de EMEA Director van Marketing Solutions bij het uitbouwen van de LinkedIn business in Europa, het Midden-Oosten en Azië.

Waar gaat u het over hebben tijdens uw presentatie op het Customer Media Congres? 
Ik zal spreken over hoe content marketing zich heeft ontwikkeld. Waarom dit belangrijk is voor bedrijven en hoe je dit effectief inzet

Waarom mag je dit congres niet missen? 
Vanwege de inspirerende sprekers, sessies maar zeker ook het versterken van je netwerk

Waarom is ‘recognizing the content business’ juist nu een issue? 
Omdat steeds meer bedrijven zich (moeten) realiseren dat ze uitgever zijn. Uitgever van relevantie in context en content rond het product of dienst. Klanten ontstaan nu als gevolg van de relatie die je met hen opbouwt niet ondanks het ontbreken van die relatie.