[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Arne Stierman, Distribution Strategist Born05
09-10-2017 15:40:00 Door: Marianna Beets | Hits: 5982 | Tags:

Arne Stierman is Distribution Strategist bij Born05. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken hem.

Dag Arne, kun je Born05 introduceren?

De kern van Born05 is een fullservice creatief bureau in hartje Utrecht. Maar in de loop van de tijd is het steeds breder geworden. Zo timmeren we mooi aan de weg met NewBorn, de startup tak van Born05 waarin vooral gewerkt wordt aan de ontwikkeling van nieuwe diensten en producten en 5ive waarin de nadruk ligt op het ontwikkelen van ijzersterke content.

Wat kan Born05dat andere bedrijven niet kunnen?

Een klant meenemen in de customer journey van zijn eigen klanten. Vaak wordt er gezegd dat de ervaring van de eindgebruiker centraal staat, maar nergens anders heb ik dit zo consistent uitgevoerd zien worden. Het klinkt misschien cliché misschien, maar in mijn optiek gebeurd het hier dusdanig consistent dat het ingebakken is in ieders hoofd zonder dat het expliciet elke keer benoemd hoeft te worden.

Waaruit bestaat jouw werk Born05?

Dat is minder duidelijk gedefinieerd en dat maakt het juist leuk! Aan de ene kant werkik met de merk strategen en creatieven om de mooie campagnes die wij ontwikkelen naar het juiste publiek te brengen, of ik help om de bestaande data te interpreteren en te visualiseren. Maar aan de andere kant mag ik ook een bijdrage leveren aan NewBorn, de startup tak van Born05 om al "growth hackend" aan nieuwe producten of diensten in de markt te zetten.

Hoe zie jij programmatic en het gebruik van big data de komende jaren ontwikkelen?

Programmatic zal meer media overstijgend worden. Data segmenten zullen steeds makkelijker toegankelijk worden crossmediaal, waarbij er geoptimaliseerd kan worden over meer media-typen heen. Naast alleen maar de standaard audiences die verkocht en gekocht worden, zoals leeftijd.

Big Data zal nog steeds de input leveren voor de bouw van audiences en met behulp van machine learning komen er betere, relevantere en geteste audiences beschikbaar, dan de meest gezochte audiences (leeftijd en geslacht) die nu verkocht worden. Maar ook zal deze data ingezet worden voor betere validatie van deze audiences.

Wat zijn jouw ambities?

Voor de kortere termijn voornamelijk wil ik de focus leggen op meer kennis verwerven op het gebied van merk strategie en hoe slim gebruik gemaakt kan worden van verschillende nieuwe technologie om deze de merken een nieuwe dimensie te geven of juist te versterken.

Voor de langere termijn, zou ik het niet exact kunnen vastpinnen. Ons vakgebied is altijd sterk aan verandering onderheven geweest. Kijk eens naar de ontwikkelingen op het gebied van blockchain technology, Virtual/Augmented Reality of AI. Als je het mij vraagt, zeer interessant. Dus wie weet wat de toekomst brengt.

Wat is het laatste nieuws?

We zijn druk bezig met een van onze partners met de ontwikkeling van een Haptic armband, die het gevoel van aanraking over afstand met simuleren. Begin dit jaar is de Hey Bracelet gefund op Kickstarter en nu zijn we druk om de alles in productie te krijgen. Bijzonder om mee te maken wat er allemaal komt kijken voordat deze bracelet in productie word genomen.

www.born05.com


Een overzicht van alle tien genomineerden voor MediaBelofte 2018 staat hier

 

DeMedia100 wordt gesponsord door


 

 

 







 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie