[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Daantje Dammers, Head of Account Natwerk
09-10-2017 22:13:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 19941 | Tags:

Daantje Dammers Head of Account bij Natwerk en voormalig bestuurslid van RA*W. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar.

Dag Daantje kun je Natwerk introduceren?

Natwerk is een Amsterdams bureau dat 10 jaar geleden is opgericht door onder andere Frank de Ruwe (geen traditionele reclameman, meer een artiest/kunstenaar). Was nooit het doel een reclamebureau te zijn of worden, maar afgelopen jaren is Natwerk samen met Reinier Steures toch uitgegroeid tot een onafhankelijk bureau. Een reclamebureau altijd op zoek naar de meest effectieve, opvallende, maar ook eenvoudige oplossing voor opdrachtgevers of eigen merken. Leuke is dat we nu absoluut full service zijn en ons daar steeds verder in ontwikkelen. Van kleinere opdrachten tot brede 360-gradencampagnes, waarbij ook strategie zwaar wordt ingezet, niets is ons meer te gek. Niets is voor ons onmogelijk doordat we regelmatig freelancers aanhaken die naadloos aansluiten op de opdracht; right (wo)man on the job. Hebben een mooi Natwerk-netwerk met de grote freelance namen uit het vak.  

Wat kan Natwerk dat andere bedrijven niet kunnen?

Naast dat wij op zoek zijn naar absurdly effective solutions voor een vraagstuk, staat creativiteit áltijd voorop en de regel is daar nooit vanaf te stappen. Oftewel, je niet compleet laten leiden door een briefing van klant op basis van aangegeven budget, maar écht kritisch kijken naar de vraag en de benodigde oplossing. Hoe kunnen we het merk nóg beter helpen en hoe maken we het werk nóg beter? Zijn soms ook bereid hier wat op in te leveren (meer uren dan begroot) of spannende stappen te nemen; iets heel anders voor te stellen dan de opdrachtgever verwacht. Ik rijd tijdens de ontwikkeling rustig naar de klant om met hen te delen dat we denken het tóch een beetje anders te willen aanvliegen. Niet eng of erg is dat hoor. Dat is gaan voor het beste en het leukste en dat is waarom werken met Natwerk goed en ook leuk is voor onze opdrachtgevers. En de reden waarom we zo’n mooie klantenlijst hebben.

Bij een bedrijf als Natwerk kan dit; het team bestaat uit jonge, positieve en ambitieuze mensen. Zijn niet vast geroest in een structuur en daardoor heel flexibel. Als het linksom niet werkt, dan gaan wij rechtstom. Zoals Reinier altijd zegt: "Kan niet, die kennen we niet."

Waaruit bestaat jouw werk bij Natwerk? 

Bij Natwerk ben ik verantwoordelijk voor de lopende jobs en pitches, stuur het accountteam aan en ben betrokken bij de hele operatie van het bureau. Ik zit dicht op het ondernemen, samen met partners Frank en Reinier en dat is wat mij hier zo aanspreekt en uitdaagt. Ik ben zo medeverantwoordelijk voor de groei van het bureau. Dagelijks leren, beter worden en groeien bij iedere stap die je maakt.

Je werkte eerder voor Saatchi & Saatchi, Roorda, Alfred. Wat moeten reclamebureaus doen om relevant te blijven?

En De Reclamefabriek niet te vergeten!

Reclamebureaus moeten zorgen dat ze werk blijven maken waar ze zelf blij van worden en wat vernieuwend is. Werk dat nog niet eerder gemaakt is en wat onderscheidend is voor het merk. En ook voor het bureau! Wanneer je werk maakt dat het op alle fronten goed doet; voor de opdrachtgever, voor het bureau en voor de mensen, dan straal je dit uit en blijf je - op alle fronten - zichtbaar. Dit zorgt voor behoud van je huidige relaties, maar ook voor het aantrekken van nieuwe opdrachten en contacten. En dat wil je!

Wat zijn jouw ambities?

De reclamebranche is écht de allerleukste branche die er is, na mijn tijd als bestuurslid bij RA*W wist ik dat zeker. Ik ga er dan ook nooit meer uit en dat zorgt ervoor dat mijn ambities groots zijn. Ik wil de beste worden in het accountvak. Daarnaast met een topteam een bureau leiden waar te gek werk gemaakt wordt, waar de mensen blij zijn. Werk maken waar iedereen nog blijer van wordt, maar vooral ook echt doet voor het merk wat het moet doen. En niet alleen voor het merk, maar ook voor het vak. Er wordt zoveel van hetzelfde gedaan en gemaakt. Dat kunnen wij reclamebureaus veranderen! En dat doen we bij Natwerk. Samen met mensen die het vak net zo’n feestje vinden als ik. En die altijd blijven lachen. Positiviteit vind ik heel belangrijk en nog veel belangrijker; lachen is gezond!

Wat is het laatste nieuws?

Het laatste nieuws bij Natwerk is dat wij net een pitch gewonnen hebben voor een goed doel. Onze eerste NGO! Zijn volop bezig met de ontwikkeling van een nationale consumentencampagne die zorgt voor impact en awareness. Kan er verder nog niets over vertellen, maar wel dat dit gaat over iets dat eigenlijk iedereen in Nederland doet.

En het laatste nieuws van Daantje?

Hoogste tijd dat ik écht ga leren delegeren en managen. Dat is niet alleen voor 40’ers een doel, maar wij jonge vakgenoten kunnen en moeten dit ook leren. Zorgen voor een nog gezondere bureaucultuur bij Natwerk. Soms wat meer uit de operatie, maar juist de helicopterview en een stevige structuur aanbrengen (wel des Natwerks natuurlijk), onze mensen ondersteunen, coachen in het accountvak. Zo samen nog beter worden en het nog leuker hebben. Dat voelt als een uitdaging en is daarom zo belangrijk voor mij. Je groeit van uitdagingen en niet van waar je al goed in bent. Lijkt me een mooie belofte voor 2018!  

www.natwerk.nl

 

Een overzicht van alle tien genomineerden voor MediaBelofte 2018 staat hier

 

DeMedia100 wordt gesponsord door


 

 

 







 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie