[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Hicham Filali | Managing Director Innovo Marketing
10-10-2017 10:42:00 Door: Katja Brokke | Hits: 9242 | Tags:

Hicham Filali is Managing Director van Innovo Marketing. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018 en wij spreken hem.

Dag Hicham, kun je Innovo Marketing introduceren?

Innovo Marketing is een jong en super ambitieus bedrijf, gevestigd in Amsterdam. We zijn vorig jaar november officeel begonnen met de eerste marketing- en communicatieactiviteiten. We zijn met name gespecialiseerd in de online marketing zoals socialmediamarketing, zoekmachinemarketing, conversie optimalisatie en contentmarketing.

Je lanceerde het bedrijf tijdens het afstuderen. Wat was je motivatie?

Het ondernemerschap heeft mij altijd al aangetrokken. De vrijheid, je eigen koers kunnen bepalen, in nauw contact staan met je klanten en samen met hen te groeien. Dat is iets wat ik altijd al ambieerde. Het was natuurlijk dubbel zo zwaar om voltijd te gaan studeren en fulltime te gaan ondernemen. Toch vond ik een balans waar ik mee kon leven en dat heeft uiteindelijk goed uitgepakt. Ik heb daarbij veel ondersteuning gehad van mijn compagnons Virgill Olvira en Joost de Groot die vanaf dag één dezelfde visie deelden als ik.

Wat kan Innovo Marketing dat andere bedrijven niet kunnen?

Mede door ons grote netwerk zijn we in staat om maatwerk te leveren aan onze klanten. Geen opdracht is ons te groot of te klein. Aan de hand van het budget en de doelstellingen van een klant gaan we inventariseren en maken we een plan dat echt is afgestemd op de marketing- of mediabehoefte. We hebben een database vol met partners die we op elk moment kunnen raadplegen. Van websitebouwers tot designers en van socialmediaexperts tot media-adviseurs. Onze kracht ligt in onze diversiteit.
We proberen culturen te verbinden en sluiten niemand uit. We zien het een beetje als onze prachtige hoofdstad. We hebben een opendeurbeleid, zijn tolerant naar elkaar en hebben vooral een no-nonsense mentaliteit. We bereiken ondernemers die veel traditionele bureaus niet kunnen bereiken. Ondernemers die nooit of zelden hebben nagedacht over de inzet van hun media, maar wel de ambitie hebben om daar wat mee te doen. We gaan echt de straat op om met deze ondernemers in hun zaak te praten hierover en feeling te krijgen over hoe en waarom ze willen groeien met hun bedrijf. Ik ben zelf niet echt van de tegelwijsheidjes, maar ik ga er toch één gebruiken want het illustreert echt onze mindset: "Alles zelf doen, is optellen. Samenwerken is vermenigvuldigen." Met deze mentaliteit willen we onze klanten helpen.

Voor welke klanten werken jullie?

Innovo Marketing werkt voornamelijk voor klanten in het MKB. Van horecazaken tot rijscholen. Verder hebben wij in samenwerking met onze partner Mindset Media de marketing en communicatie gedaan voor hét grootste jazzfestival van Amsterdam, Red Light Jazz. Ook mochten wij onlangs voor Mindset Media werken aan een gave mediacampagne voor vliegtuigmaatschappij Air Arabia.

Wat zijn jouw ambities?

We doen nu al veel projecten in de digitale media en vooruitkijkend naar de toekomst willen wij ons meer gaan richten op de laatste innovaties in media en marketing. We willen ons meer gaan verdiepen in hoe we in een steeds veranderende media- en communicatielandschap innovatief en onderscheidend kunnen blijven. Om die reden wil Innovo zich het komend jaar ook gaan richten op hoe wij klanten kunnen bedienen met de inzet van interactieve communicatie, storytelling, co-creatie en social sharing. Ik heb mijn master in mediainnovatie afgelopen juli afgerond en dat heeft mijn ogen nog meer geopend. Met Innovo wil ik in de toekomst ook virtual reality en augmented reality gaan inzetten voor bedrijven om de user experience van hun klanten nog rijker en intenser te maken.

Wat is het laatste nieuws?

De naam Innovo Marketing verdwijnt en wordt Innovo Media. We zijn generalisten en daarom breed inzetbaar. Dus digitale media, traditionele media en nog veel meer. Innovo Media dekt voor ons daarom voldoende de lading. De voorbereidingen zijn al getroffen en de verwachting is dat wij binnen een week of twee van start kunnen gaan met onze nieuwe naam en activiteiten.

www.innovomarketing.nl

 

Een overzicht van alle tien genomineerden voor MediaBelofte 2018 staat hier

 

DeMedia100 wordt gesponsord door


 

 

 







 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie