[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Lise Donkersloot, Mediaplanner ZIGT
09-10-2017 15:20:00 Door: Ton Boom | Hits: 6637 | Tags:

Lise Donkersloot is Mediaplanner ZIGT. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar.

Dag Lise, kun je ZIGT introduceren?

ZIGT is in 2001 opgericht en we zijn uitgegroeid tot het grootste echt onafhankelijke mediabureau van Nederland. Met meer dan 60 enthousiaste “ZIGT-ers” werken we dagelijks voor ruim 200 nationale en internationale merken en diensten. ZIGT zit bij eenieder hier in zijn of haar DNA, it’s a way of life.

Wat kan ZIGT dat andere bedrijven niet kunnen?

ZIGT heeft er heel bewust voor gekozen om zich niet te laten honoreren door media-exploitanten. Doordat we niet betaald worden door de media zijn wij echt in staat middelenvrij crossmediaal te denken. Daarbij zijn wij 1 ZIGT en proactieve samenwerking tussen alle afdelingen is ingebed in onze organisatie. Binnen ZIGT word je altijd breed opgeleid, mediumtype breed en in het totale proces van A tot Z. Dit betekent dat je elk merkvraagstuk start met een brainstorm waarin alle invalshoeken en afdelingen binnen ZIGT vertegenwoordigd zijn, los van de outcome en welke diensten we leveren. 

Hierin worden veelal 360 graden oplossingen bedacht, waarbij wij ook nadenken over de implicaties voor de klant op andere terreinen. Het draait namelijk niet alleen om betaalde media-inzet, maar om de optimale contactstrategie waarbij betaalde, eigen en verworven media op elkaar zijn aangesloten en elkaar versterken. Alleen zo is het beste advies, ook als we denken dat dat geen betaalde media-oplossing is, gewaarborgd. Onze dienstverlening is hierop afgestemd en verbetering van klantresultaat is ons einddoel.

Waaruit bestaat jouw werk bij ZIGT?

Binnen ZIGT krijg je de mogelijkheid om jezelf op alle vlakken te ontwikkelen. Je wordt allround opgeleid en je bent bij het totale proces betrokken, van communicatiestrategie tot administratieve afhandeling. Dit maakt dat mijn werk geen dag hetzelfde is. De ene dag ben ik bezig met de jaarstrategie van HORNBACH, de volgende dag sta je op een foto-shoot en de andere dag bewaak ik met mijn leven het mediabudget van mijn klant. Daarbij werk je voor diverse adverteerders waardoor je altijd in de breedste zin van het woord naar media blijft kijken, altijd weer nieuwe inzichten opdoet en uitgedaagd wordt op de hoogte te zijn van alle mediatrends.

In het kader van recente ontwikkelingen zoals bij de STER; wat moeten mediabureaus doen om relevant te blijven?

ZIGT zal te allen tijde relevant blijven. Ons verdienmodel verplicht ons om altijd toegevoegde waarde te leveren, niet alleen bij het onderhandelen van een basisjaarprijs. Bij het totale inkoopproces dienen nog altijd slimme en strategische keuzes gemaakt te worden. Daarbij bewaken wij klantdoelstellingen en zorgen wij voor een geïntegreerd advies waarin alle campagne-onderdelen elkaar versterken. Of je relevant blijft bepaal je zelf.

Wat zijn jouw ambities?

Op dit moment hecht ik veel waarde aan de juiste balans tussen het on the job mezelf blijven ontwikkelen bij ZIGT en mijn sportieve ambities in het hockey. Naast mijn baan bij ZIGT, hockey ik ook nog fulltime op Hoofdklasse niveau  bij Hurley Dames 1. Mijn ambitie is om beide zo goed mogelijk uit te nutten. Binnen ZIGT krijg ik ook de ruimte en mogelijkheid om dit goed te combineren. Op de lange termijn wil ik met de combinatie van het beste van beiden, mentaliteit vs. kennis en ervaring, het verschil kunnen maken op het totale marketing, communicatie en media vraagstuk aan bureau- of adverteerderszijde.

Wat is het laatste nieuws?

Het laatste nieuws, droevig nieuws, is dat Eberhard van der Laan afgelopen vrijdag is overleden. Een man die heeft laten zien dat inzet en betrouwbaarheid áltijd gewaardeerd wordt.

www.zigt.nl

 
DeMedia100 wordt gesponsord door


 

 

 








Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie