[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Malou Buné, Product Manager McDonald's
09-10-2017 14:26:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 9409 | Tags:

Malou Buné is Product Manager McDonald's. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar.

Dag Malou, kun je McDonald’s introduceren?

McDonald’s is een van de weinige merken die eigenlijk geen introductie behoeft. We zijn wereldwijd één van de meest bekende merken en staan op nummer 1 in de Misset Horeca Top 100 Grootste Bedrijven en Merken van Nederland. Iedereen heeft wel een mooie herinnering aan ons merk, hoe groot of klein die ook is. McDonald’s tovert gewoon een glimlach op je gezicht!

Waaruit bestaat jouw werk bij McDonald’s?

Als Product Manager ben ik binnen ons team verantwoordelijk voor de platformen Family en Teens. Mijn rol daarbinnen is enorm divers, de ene dag ben ik samen met ons bureau bezig met de ontwikkeling van nieuwe communicatie strategieën en duik ik onderzoeken in over ons productaanbod en hoe we die beter kunnen maken. De volgende dag zit ik met alle verschillende interne teams om te kijken hoe we de campagne goed tot uitvoering in de restaurants kunnen krijgen. Eigenlijk ben ik van A tot Z betrokken bij alles wat we op marketing niveau voor deze doelgroepen doen, van productaanbod tot mediastrategie tot campagnes en de executie daarvan. Dat is ook wat mijn werk zo enorm leuk en uitdagend maakt, je bent echt owner van de platformen!

Wat ik ook onwijs tof vind aan McDonald’s is dat, ondanks dat het een global brand is, er zó veel vrijheid is om als land zelf invulling te geven aan het Marketingplan en het productassortiment.

Hoe zou jij de kunst van het verleiden van de klant omschrijven?

Ik vind ‘verleiden’ altijd een beetje een vervelend woord, ik zie het ook oprecht niet zo. Wij snappen onze gast en kennen haar steeds beter. We weten waar ze voor komt en proberen haar zo goed mogelijk in haar wensen te voorzien, daarom komt ze graag bij ons. En dat is ook precies waar mijn liefde voor het Marketing vak vandaan komt, echt van toegevoegde waarde zijn voor je afnemers.

De kunst is om continu in gesprek te blijven met de gast en onze restaurants om haar beter te begrijpen en op tijd de juiste signalen op te pikken, hiervan te leren en bij te sturen. Goede evaluaties van campagnes en nieuwe producten en oog voor trends en ontwikkelingen zijn essentieel.

Hoe kijk jij vanuit McDonald’s naar het medialandschap en de nieuwe kansen die er komen voor adverteerders?

Er ontstaan onwijs veel nieuwe kansen voor merken. Traditionele kanalen worden gechallenged door nieuwe kanalen, die continu in ontwikkeling zijn. Ik geloof in een goede balans tussen de twee afhankelijk van je doelgroep. Als merk krijg je de kans dichter bij jouw doelgroep te komen en relevanter te zijn, er zijn gewoon meer mogelijkheden. De veranderende omgeving daagt merken en haar bureaus uit creatiever te worden en de lat steeds verder te verleggen. Dat kan alleen maar heel goed zijn!

Wat zijn jouw ambities?

Mijn ambities... ik had nooit durven dromen dat ik nu al zou staan waar ik nu sta. Toen ik van school af kwam 3 jaar geleden was mijn doel de grootste campagnes te mogen draaien voor een groot merk, maar dat doel heb ik inmiddels mogen bijstellen. Ik wil mij de komende tijd vooral verder ontwikkelen op het gebied van Teens en hoe zij kijken naar reclame en media. Gen Z is de toekomst van merken en bedrijven! Verder hoop ik nog heel lang voor de mooiste merken te mogen werken, maar hoe ik dat concreet voor mij zie laat ik nog open.

Wat is het laatste nieuws?

We zijn volop bezig met de plannen voor komend jaar, het enige wat ik erover kan zeggen is dat het nog groter, nog sterker en nog mooier wordt. 2017 was pas het begin!

www.mcdonalds.nl

 

DeMedia100 wordt gesponsord door


 

 

 








Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie