[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Lesley-Ann Schilte - senior socialmediaspecialist MediaScience
28-09-2018 14:57:08 Door: Suzanne van der Meij | Hits: 2471 | Tags:

Lesley-Ann Schilte is senior socialmediaspecialist bij MediaScience. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken haar.

Dag Lesley-Ann, kun jij MediaScience introduceren?

MediaScience is een datagestuurde mix van media-en reclamebureau waar de DNA’s data, creatie en media samenkomen op één werkvloer en optimaal samenwerken als team. Onze campagnes combineren het bereiken en raken van de doelgroep optimaal en realiseren daardoor impact. Door het in huis hebben van alle disciplines zijn we daarbij instaat om learnings uit een campagne al tijdens de looptijd van een campagne toe te passen binnen zowel de creatie als media-inzet.

Wat kan MediaScience dat andere bureaus niet kunnen?

Wij hebben de muren tussen data (insights), creatie en media echt afgebroken. We zien veel bedrijven die de silo’s wel in hun bedrijf integreren, maar het zit bij ons in het DNA. Hierdoor ontwikkelen wij campagnes met een scherpe targeting en opmaatgemaakte creatie. De betrokkenheid van het team stopt dan ook niet bij livegang. Zo ontdekten we laatst als team dat onze inzet op Facebook niet optimaal functioneerde. Samen met onze media- en creatiespecialisten stond er binnen één dag nieuwe creatie live op YouTube.

Waaruit bestaat jouw werk bij MediaScience?

Mijn werk bestaat uit het opzetten en uitvoeren van socialadvertisingcampagnes op Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter en Snapchat voor verschillende klanten. Daarnaast krijg ik vrijheid om zelf social creatives te maken en denk ik mee met de strategen en creative director over strategie, concept en creatie. Ook houd ik me bezig met data-analyse en doelgroeponderzoek. Een goede balans dus tussen cijfers en creatie. Tevens geef ik af en toe training en gastcolleges aan hogescholen.

Hoe zie jij social media en hoe merken die kunnen inzetten de komende jaren ontwikkelen?

Wat betreft kansen voor merken: ik denk dat er nog meer nadruk komt te liggen op échte authenticiteit en native content. Er zullen daarom meer ad formats en mogelijkheden verschijnen die een betere integratie binnen de social platformen ondersteunen. Er liggen daarnaast veel kansen om gericht in te spelen op allerlei micro-moments binnen de customer journey. De consument gaat social media steeds minder gebruiken als een platform voor persoonlijke presentatie, en steeds meer als platform om inspiratie op te doen en (video)content te consumeren. De rol van de consument wordt dus steeds passiever, maar voor merken ligt hier een kans op het juiste moment relevante content aan te bieden.

In het algemeen: ik denk dat er nieuwe socialkanalen zullen verschijnen die zich gaan specialiseren in één ding en een hele heldere propositie hebben. Twitter doet dat de laatste tijd al erg goed, en Instagram is ooit op die manier begonnen en populair geworden. Na al het negatieve nieuws omtrent social media hoop ik ook dat platformen hun maatschappelijke verantwoordelijkheid serieuzer gaan nemen en gaan benutten als kans van toegevoegde waarde te zijn voor de wereld.

Wat zijn jouw ambities?

Altijd nieuwsgierig blijven en zoveel mogelijk blijven leren over strategie en media en daarnaast blijven zoeken naar de meest innovatieve toepassingen van data en creatie. Uiteindelijk wil ik graag breder groeien dan enkel social advertising, maar hoe mijn rol er in de toekomst uit gaat zien laat ik graag nog even open.

Daarnaast wil ik beter worden in het uitvoeren van onderzoek en data analyse. Momenteel werk ik aan een groot project waarbij we drie jaar aan Facebook data gaan analyseren op zoek naar extra inzichten met betrekking tot doelgroepen, trends, platformeffectiviteit en discrepanties ten behoeve van nog betere campagnes in de toekomst. Het is niet het uiteindelijke doel, maar het zou natuurlijk fantastisch zijn als ik daarbij stuit op een grote ontdekking...

Om mezelf niet volledig te verliezen in de cijfers wil ik me ook blijven ontwikkelen op het gebied van (visual) storytelling en creatie door verder te gaan met fotografie, montage en Photoshop. Ook schrijf ik in mijn vrije tijd een (fictie)boek voor jongvolwassenen over de geschiedenis van muziek en pop-culture en de toekomst ervan.

Wat is het laatste nieuws?

Binnen MediaScience zijn attributie en verdere automatisering door middel van A.I. en machine learning ten behoeve van nog persoonlijkere advertentie ervaring hottopics. Tevens gaat live content een nog prominentere rol innemen, binnenkort ook in combinatie met advertising.

www.mediascience.nl
 

Een overzicht van alle tien genomineerden voor MediaBelofte van het Jaar 2019 staat hier.

 

 MediaBelofte en DeMedia100 worden gesponsord door