[Nederlands MediaNetwerk TV] Arno Peperkoorn over arbeidsmarkt in media en marketingcommunicatie
03-05-2019 13:25:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 3440 | Tags:

Als toonaangevende speler in recruitment en executive search weet Arno Peperkoorn, directeur-partner bij Result Recruitment Group, als geen ander wat er speelt in media en marketing communicatie in het algemeen en op de arbeidsmarkt in het bijzonder. Hij bespreekt met ons de trends.

Is de arbeidsmarkt in de media oververhit? Arno Peperkoorn: "Zeker in media, dat is niet anders dan in andere markten denk ik. Er is extreem veel beweging juist in de mediamarkt en we zien toch wel dat er meer vraag dan aanbod is naar goed talent en naar goede mensen."

Media verkeert in permanente staat van crisis, hoewel dat niet geldt voor alle geledingen. Journalistiek heeft het lastig: er worden meer journalisten afgestoten dan aangetrokken. Arno Peperkoorn: "Dat is waar. Het heeft te maken met geld verdienen. Je ziet dat mediabedrijven in Nederland moeite hebben geld te verdienen. Omdat grote Amerikaanse bedrijven daar beter in zijn geworden en heel veel advertentiegeld opslokken; dat zorgt her en der wel voor wat paniek en onrust. Tegelijkertijd schept dit ook heel veel kansen als je ondernemend en flexibel bent."

Kijk dit boeiende video-interview hier:

 

Arno Peperkoorn is columnist bij het Nederlands MediaNetwerk. Zijn columns staan hier

www.resultrecruitment.nl
www.quadia.com

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV

www.nederlandsmedianetwerk.tv


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie