[Nederlands MediaNetwerk TV] Madelon Fortuin (NRC): het vakgebied waarin wij opereren heet vertrouwen
27-08-2018 11:26:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 21059 | Tags:

Madelon Fortuin is sinds 2015 commercieel directeur bij NRC. De uitgever heeft de wind in de rug. Daarbij krijgt NRC sinds anderhalf jaar steun uit onverwachte hoek: net als dat in de Verenigde Staten gebeurt, zet de mede door Donald Trump aangejaagde discussie over nepnieuws kwaliteitsmedia op de kaart.

Madelon Fortuin: "In een wereld die steeds complexer wordt en snel verandert, hebben steeds meer mensen behoefte om te weten wat waar is en wat niet. In die wereld heeft een instituut als NRC veel waarde. Dat vertaalt zich naar groei. NRC groeit in abonnees, zowel online als in print. Die groei is er ook in de doelgroep onder de 35 jaar, die een derde van de bezoekers aan onze website vertegenwoordigt. Daar zijn we heel blij mee, want hier en daar bestaat nog wel het misverstand dat NRC voor oude mensen zou zijn. Voor de goede orde: de perceptie dat NRC vooral wordt gelezen door mensen die hoog zijn opgeleid, is wel juist."

Nederlands MediaNetwerk heeft een fijn gesprek met Madelon Fortuin over dagbladen, nieuws, adverteren, branded content en innovatie.

Kijk dit video-interview hier:

 

www.nrc.nl
www.quadia.com

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV


www.nederlandsmedianetwerk.tv

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie