[Startup Competitie Winnaar] Esther Leloux over We Are Eves
03-02-2020 11:26:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 6746 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Esther Leloux van We Are Eves. Als een van de vijf winnende startups, zal We are Eves spreken op het hoofdpodium van Cross Media Congres 2020. Daarnaast zullen zij zich gedurende het gehele congres presenteren in de netwerkruimten. Bovendien zullen zij zich presenteren in het Cross Media Jaarboek 2020, dat wordt gedrukt in een oplage van 4000 en wordt toegestuurd aan onder anderen alle deelnemers aan het Cross Media Congres 2020.

Lees hier alles over het Cross Media Congres en hoe kaarten te kopen

--

Wat is We are Eves?

We Are Eves is het eerste social beauty network, een matchmaking-platform waar members 100 procent eerlijke cosmeticareviews delen. Wij geloven dat het tijd is voor een nieuw perspectief in de beautywereld, eentje met minder filters en meer eerlijkheid.We Are Eves gebruikt machine learning om members te helpen precies de juiste producten te vinden op basis van hun productvoorkeuren en beautyprofiel.

We Are Eves is een onafhankelijk platform en app met een actieve community met op dit moment meer dan 12.000 members. Elke user heeft een eigen Shelfie, dat is je online beautyplankje met al je favoriete producten en een verlanglijstje. Alle producten waarover gesproken wordt op We Are Eves, kunnen ook direct online besteld worden.

Daarnaast matchen wij niet alleen users op basis van productvoorkeuren, maar we matchen ook cosmeticamerken met hun fans. Wij vergroten de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van merken binnen hun doelgroepen. Ons businessmodel is dan ook B2B – cosmeticamerken kunnen op basis van een abonnementsmodel verschillende pakketten bij ons afnemen.

Van wie is je bedrijf?

Julie Hotchkin (COO) en ik (CEO) hebben het bedrijf opgericht. We zijn een sterk complementair team met beide meer dan 15 jaar ervaring in e-comm en marketing.

Julie was Senior Customer Operations manager bij Adidas E-comm en leidde een team van 250 fte voor heel Europa. Daarvoor was zij Head of Programs voor 65 landen bij TNT (nu FedEx) en heeft ze veel ervaring opgedaan met data intelligence en research.

Ik heb een achtergrond in marketing en heb als Strategy Director gewerkt bij internationale bureaus zoals JWT and DigitasLBi. Daar heb ik mogen werken voor de grote merken in Nederland zoals Andrélon van Unilever, Rabobank en Interpolis. Ik heb in die rol bedrijven geholpen met hun merk- en digitale strategie.

Waarom ben je We Are Eves begonnen?

We Are Eves is ontstaan omdat ik er zelf behoefte aan had. Bijna alle vrouwen gebruiken weleens cosmetica, de een wat vaker en meer dan de ander. De een gebruikt alleen een dagcrème en de ander gaat full glam, maar voor iedereen is het heel moeilijk om de juiste producten te vinden. Advies van winkelpersoneel vertrouwen de meeste mensen niet helemaal, net als blogposts en influencers. Daarom zoeken vrouwen op verschillende platforms naar reviews, maar het is bijzonder moeilijk om betrouwbare content te vinden die niet gesponsord is of fake. Vaak kopen vrouwen daardoor meerdere producten die niet werken, voordat ze eindelijk het juiste product te pakken hebben. Gemiddeld duurt het vijf producten voordat het juiste product gevonden is, "Hier heb ik een jaar naar gezocht!"

Daarnaast worden vrouwen elke dag gebombardeerd met onrealistische plaatjes en loze beloftes als het om beauty gaat. Dit beïnvloedt iedereen, mannen en vrouwen. Wij vinden het belangrijk om hier iets aan te doen. In onze community delen duizenden members eerlijke tips en resultaten van producten, ze stellen vragen aan elkaar en krijgen betrouwbare antwoorden. Het beste advies krijg je uiteindelijke toch van mensen zoals jijzelf met dezelfde kenmerken, wensen en voorkeuren. We Are Eves wil op deze manier bijdragen aan een ongefilterd en inclusief perspectief op beauty en iedereen helpen om precies het juiste product te vinden, dat echt bij je past.

Hoe en waar is We Are Eves gevestigd?

Sinds september is ons kantoor gevestigd in het pand van Hearst Nederland in Amsterdam. We Are Eves is onderdeel van HearstLab, een incubator van Hearst die gestart is in de US en in 2019 ook naar Europa is gekomen. Wij waren de eerste startup waarin geïnvesteerd werd in Europa en worden door het team in Nederland en in de US begeleid.

Hoe is het bedrijf gefinancierd?

Wij hebben onze laatste investeringsronde in augustus 2019 gesloten, we hebben bijna 1 miljoen euro opgehaald sinds de start in mei 2018. Vanaf Q4 starten we met een nieuwe ronde.

Wat kan We Are Eves dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Wij zijn het enige onafhankelijke platform met eerlijke productreviews van echte mensen. Elk denkbaar merk of product kan bij ons gereviewd worden, wij zijn niet verbonden aan andere spelers in de cosmetica-industrie, zoals retailers. Daarnaast zijn wij de eerste die een online Shelfie introduceren (trademark). Wij kunnen wij op basis van Shelfies (productvoorkeuren) en beautyprofielen onze gebruikers matchen met elkaar en met relevante productreviews, er is geen andere speler op de markt die dat kan.

Wat willen klanten van We Are Eves?        

Onze meer dan 12.000 members willen hun holy grail ontdekken, dat ene product dat echt het verschil voor hen maakt. Veel van onze members zeggen dan ook dat We Are Eves een beetje verslavend is en dat ze niet meer zonder onze app kunnen. Het bespaart hen veel moeite en geld en het is vooral ook erg leuk op We Are Eves!

Merken zijn enthousiast over We Are Eves, omdat ze bij ons de mogelijkheid hebben om direct te communiceren met hun doelgroep en omdat wij hen helpen om hun geloofwaardigheid te vergroten. 80 procent van de merken weet op dit moment niet waar ze hun fans kunnen vinden, terwijl fans twee tot drie keer effectiever zijn om anderen te overtuigen tot een aankoop, volgens Forrester. Op We Are Eves wordt uitgebreid gesproken over hun producten en worden direct vragen gesteld aan het merk, de content is heel inhoudelijk en geloofwaardig, anders dan bijvoorbeeld op Instagram. We weten dan ook dat veel mensen dankzij de reviews op We Are Eves producten aanschaffen en dat de traffic die vanuit We Are Eves naar webshops van partners gaat significant kwalitatiever is (twee tot drie keer hogere conversie). Daarnaast blijven alle reviews van de merken vindbaar als members zoeken op het product of op een onderwerp. Op dit moment genereren we meer dan 140.000 review-views per maand en hebben we al meer dan 30.000 reviews, reacties en antwoorden op vragen.

Wat heeft We Are Eves nodig om te kunnen groeien?

We willen graag samenwerken met nog meer toffe merken en maken graag kennis met mensen die verantwoordelijk zijn voor innovatie en marketingstrategie bij cosmeticamerken. Daarnaast willen we uiteraard zoveel mogelijk bekendheid genereren onder de doelgroep. Onze community groeit met honderden nieuwe members per dag, maar we zijn ambitieus en willen nog veel groter worden.

Wat zijn de (internationale) ambities van We Are Eves?

We zijn onderdeel van HearstLab en werken met een internationaal team, dat geeft ons een springplank en de juiste begeleiding om ook internationaal door te groeien. We denken groot en willen het meest vertrouwde cosmeticanetwerk van de wereld worden.

Wat gaat We Are Eves in 2020 neerzetten?

In 2020 zullen we ons product technisch steeds geavanceerder maken, denk aan data-science en machine learning. We zullen nog relevanter worden voor onze members en klanten omdat we steeds betere matches kunnen maken.

www.weareeves.com
www.hearst.com
www.crossmediaawards.nl

Lees ook:

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie