[Startup Competitie] Rik Heijmen over Monsley
17-02-2020 15:12:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 3549 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2020 op 15 april in Amsterdam. We spreken met Rik Heijmen van Monsley.

Wat is Monsley?

Monsley wil binnen zes jaar honderdduizend Europeanen online mentale zelfhulp bieden bij onder andere relatieproblemen, rouwverwerking en burn-out. Met een pre-seed investering van 200.000 euro richt Monsley zich in eerste instantie op online relatiehulp, ofwel: het verbeteren van liefdesrelaties in Nederland en Vlaanderen.

Van wie is je bedrijf?

Monsley is opgericht door mijzelf en psycholoog Anoek Gerlings. Anoek is psycholoog en heeft jarenlange ervaring met coaching en training. Ze wil meer mensen helpen dan ze met haar succesvolle praktijk in Haarlem in staat is te doen. Anoek woont met haar man en drie kinderen in Haarlem.

Ik ben ondernemer en heb te maken gehad met een relatiecrisis. Ik zie het als een persoonlijke missie om het voor anderen makkelijker te maken om zélf mentale problemen op te lossen. Ik woon met drie kinderen in Amsterdam

Waarom ben je Monsley begonnen?

Het probleem is groot. Volgens de World Health Organization (WHO) krijgt 12 procent van de Europeanen jaarlijks te maken met mentale problemen. Dit leidt in Europa jaarlijks tot 190 miljard euro aan behandelkosten.

Uit onderzoek blijkt dat mensen te lang wachten met het inschakelen van hulp. Dit verergert de problemen en zorgt voor onnodig lijden. Monsley wil het makkelijker en zelfs leuker maken om je mentale welzijn te verbeteren. De online zelfhulpprogramma's zoals aangeboden door Monsley, zijn gebaseerd op bewezen effectieve methodes en verlagen de druk op therapeuten.

Hoe en waar is Monsley gevestigd?

Statutair: Amsterdam (en kantoor in Haarlem).

Hoe is het bedrijf gefinancierd?

Een verstrekte converteerbare lening van vijf informele investeerders en een investering van mij.

Wat kan Monsley dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

De zorg is veelal niet mensgericht, maar probleemgericht. De interactie met de zorg sluit in veel gevallen niet aan bij wat mensen vandaag verwachten. Monsley maakt het makkelijker en leuker om verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen mentale welzijn.

Wat willen klanten van Monsley?

Volgens onderzoek is de drempel om hulp bij mentale problemen te zoeken hoog, omdat mensen vinden dat ze mentale problemen zelf moeten kunnen oplossen. Monsley lost jouw mentale problemen niet voor je op, maar helpt je om dat zelf te doen.

Wat heeft Monsley nodig om te kunnen groeien?

Het eerste product staat live en werkt en er zijn betalende klanten. We hebben meer bekendheid en vertrouwen nodig omdat de oplossing zoals wij deze bieden nog vrij nieuw is en daardoor minder snel overwogen wordt.

Wat zijn de (internationale) ambities van Monsley?

In 2021 lanceren we een nieuwe oplossing (burn-out) en bereiden we een lancering in een tweede Europese markt voor. In 2023 schalen we naar vijf Europese markten en komen er meer zelfontwikkelde producten op de markt. In 2024 zal Monsley een platform worden voor mentale oplossingen van allerlei aard. Het is onze ambitie om de Amazon van mentaal welzijn te worden.

Wat gaat Monsley in 2020 neerzetten?

In 2020 is ons pilot product Online relatiehulp break-even en bereiden we seed investment voor.

www.monsley.com
www.crossmediaawards.nl

Lees ook:

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie