[Startup Competitie] Thomas Thiadens over Windowsketch
02-03-2020 09:23:02 Door: Saskia van Weert | Hits: 4463 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2020 op 15 april in Amsterdam. We spreken met Thomas Thiadens van Windowsketch.

Wat is Windowsketch?

Windowsketch helpt retailers in transformatie een optimaal en gezond businessmodel te creëren. Dit doen we door ze te helpen met het digitaliseren, automatiseren en vercommercialiseren van hun winkelvloerbereik. Windowsketch realiseert dit middels het leveren van onder meer een netwerk van digitale schermen en prijslabels die worden aangestuurd door het door Windowsketch zelf ontwikkelde softwareplatform Adsketch. Hiermee kunnen retailers datagedreven (content)marketingplannen realiseren, digitale touch points verbinden en dus op de juiste plek en het juiste moment communiceren met de doelgroep, om uiteindelijk het bereik en de vierkante meters optimaal te benutten. Door digitale schermen en prijslabels in te zetten als verlengstuk van trade marketing en innovatieve mogelijkheden zoals (externe) databronnen en dynamische pricing te omarmen, wordt nieuwe omzet aangesproken en waste tegengegaan. Dit met als uiteindelijk doel om van passanten en bezoekers  (loyale) klanten te maken door ze te informeren, inspireren en te activeren.

Van wie is Windowsketch?

Windowsketch is op 29 oktober 2014 opgericht door Floris Sanders vanuit restaurant Sketch in Londen waar hij destijds studeerde. De startup is een spin-off van Sanders Retail Groep, dat zich concentreert op retail, vastgoed en investment. Sinds begin dit jaar wordt Windowsketch geleid door mij.

Waarom is Floris Windowsketch begonnen?

Hij is Windowsketch begonnen toen hij gevraagd werd om het bedrijf van zijn ouders over te nemen. Hij voorzag de uitdagingen waar retail voor staat, waar transformatie, digitalisering en innovatie essentieel zijn voor een succesvolle toekomst. Retail gebruikt haar bereik en vierkante meters niet optimaal, omarmde de digitale mogelijkheden niet, en hier zag hij een kans. Wanneer retail zich als media zal gedragen, en de rol van de eettafel en bank thuis van vroeger overneemt, dan zal ze haar betekenis weer vinden in het huidige digitale tijdperk.

Hoe en waar is Windowsketch gevestigd?

Het hoofdkantoor van Windowsketch Amsterdam zit in het Johnny River Gebouw, logistiek zit in Oss en ons softwareteam zit in Kroatië.

Hoe is Windowsketch gefinancierd?

Windowsketch is nog steeds 100 procent eigendom van Floris. Het is echter niet ondenkbaar, om de internationale groei in de toekomst te financieren, dat er nog een investeerder instapt. Hierbij zal altijd essentieel zijn dat het niet alleen om geld gaat maar juist om het netwerk en de kennis.

Wat kan Windowsketch dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Onze positionering en benadering is anders dan onze collega’s die vooral dozen schuiven. Wij zijn gepassioneerd en wij zijn ervan overtuigd dat retail zal overleven. Wanneer wij retailers overtuigen om hun bereik en winkelruimte te benaderen vanuit een mediaperspectief, dan glooit er een mooie toekomst voor retail aan de horizon.

Wat willen klanten van Windowsketch?

Hulp bij (digitale) transformatie, een (nieuwe) visie op retailoptimalisatie, of simpel gezegd een antwoord op de vraag: “Hoe krijg ik weer een rol van betekenis in het huidige digitale tijdperk?”

Wat heeft Windowsketch nodig om te kunnen groeien?

Bovenal nieuwsgierige retailers, die open staan voor verandering, innovatie en hier echt in willen investeren!

Wat zijn de (internationale) ambities van Windowsketch?

Wij kijken dit jaar vooral in ons jonge bestaan naar klanten die openstaan voor verandering. Uiteraard willen we internationaal groeien. Die stap heeft dit jaar geen prioriteit, maar zal mogelijk wel met (potentiële) klanten worden gezet. In 2021 staat de internationale doorbraak wel oog op de agenda.

Wat gaat Windowsketch in 2020 neerzetten?

Het belangrijkste is de doorontwikkeling van Adsketch naar een omnichannel-softwareplatform, waar wij een totaaloplossing bieden voor alle mogelijke digitale touch points in de fysieke winkel en een koppeling maken met online. Uiteraard zullen er nieuwe netwerken volgen en volgt er een innovatieve kiosk propositie.

www.windowsketch.eu
www.crossmediaawards.nl

Lees ook:

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie