[Startups] Aldo Breed over Kiesjefolders
25-01-2017 08:30:27 Door: Marianna Beets | Hits: 9017 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Aldo Breed, oprichter van kiesjefolders.nl.

Wat is Kiesjefolders?
Kiesjefolders biedt retailers een nieuwe, slimme manier om hun klanten te bereiken. De naam, Kiesjefolders, zegt alles: de consument kiest zelf de folders die zij of hij wil ontvangen. Het werkt heel simpel. Op www.kiesjefolders.nl geef je aan van welke retailers je folders wilt. Deze worden wekelijks geheel gratis thuisbezorgd op naam in een maatwerk folderpakket. De bezorging is in vertrouwde handen van Sandd. De eerste pilot is in januari van start gegaan in Amsterdam. 

Waarom ben je Kiesjefolders begonnen?

In 2013 mocht ik namens supermarktketen DekaMarkt de vakprijs in ontvangst nemen voor de beste folder. Voor de uitreiking was er een presentatie hoe consumenten in Denemarken zelf kunnen kiezen welke folders zij willen ontvangen. In mijn ogen een geweldige oplossing voor iedereen: de consument, de retailer en het milieuPure winst voor iedereen.

Hoe en waar is Kiesjefolders gevestigd?

Wij maken gebruik van tijdelijke kantoorruimte bij onze partner Sandd in Diemen. 

Van wie is Kiesjefolders?

Ik ben dit samen gestart met Peter Buis en we zijn bezig met het creëren van een team enthousiaste marketeers en specialisten. Peter is ondernemer betrokken bij andere startups en in de postmarkt een bekende. Met het door hem geleide bedrijf MailMerge was hij de eerste die, na de liberalisering van de postbezorging begin deze eeuw, de concurrentie aanging met PostNL.

Hoe is Kiesjefolders gefinancierd?
Voorlopig uit eigen middelen en door co-creatie met de strategische partners. We doen zuinig en hebben dit voorjaar de intentie een eerste financieringsronde te houden, met de bewijsvoering veel verder doorontwikkeld dan het nu nog is in conceptfase. We geloven in samenwerken met goede partners en daar slimme win-win afspraken mee te maken. 

Wat kan Kiesjefolders wat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Dit van oorsprong Deense concept wordt al een paar jaar op branche bijeenkomsten gepresenteerd. Dus veel retailers en ook bedrijven uit de folderbranche zijn er mee bekend. Enthousiasme was er al, de vraag was alleen hoe dit van de grond te tillen. Ik denk dat door mijn brede ervaring en kennis als retail marketeer ik heel goed aanvoel en kan bereiken wat retailers willen. De kennis en ervaring van mijn partner Peter Buis in de postmarkt en loyalty marketing is een prachtige aanvulling. Onze kracht is met ervaring en enthousiasme de juiste partijen bij elkaar te brengen. Het is een voordeel dat geen van beiden uit de folderbranche zelf komen, want we zijn toch een disruptie in de bestaande markt. 

Wat heeft Kiesjefolders nodig om te kunnen groeien?
Belangrijk is dat de pilot in Amsterdam succesvol wordt. We hebben de ambitieuze doelstelling om in drie maanden tijd 15.000 deelnemers te werven. Met een positieve uitkomst van de pilot kunnen we de verdere groei inzetten tot een landelijke propositie die meerwaarde biedt op langere termijn. 

Wat gaat Kiesjefolders in 2017 neerzetten?

We willen in 2017 in Amsterdam er voor de consumenten zijn om er voor te zorgen dat zij de gewenste en geliefde folders kunnen blijven lezen. Zonder al het nutteloze papier waar geen behoefte aan is en direct wordt weggegooid. Voor retailers willen we een serieus mediakanaal zijn dat zij altijd mee nemen in de mediamix. 

Wat zijn de ambities van Kiesjefolders?

We willen voor consumenten in Nederland de eerste keus zijn voor reclamefolders en een bijdrage leveren aan de verduurzaming van dit proces. Daarbij willen we een gezond en leuk bedrijf zijn om voor te werken. 

www.kiesjefolders.nl

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

 

Lees ook:

[Startups] Jean Witteveen over Eccentrade     
[Startups] Louaie El Rowidi over CABTURE
[Startups] Ferdinand ten Kate over Ferander Bamboefiets
[Startups] Rutger Geelen over SchedJoules
    
[Startups] Karim Akhlal over Recrout    
[Startups] Pieter Havermans over Booqees
     
[Startups] Marja Silvertant over Feli

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie