[Startups] Arian Oosthoek over Valory
23-04-2015 13:12:00 Door: | Hits: 6715 | Tags:

De startup Valory brengt organisaties in contact met de laatste wetenschappelijke kennis door middel van telefonische sessies, boardroom sessies en onderzoeksprojecten. Of zoals Arian Oosthoek, mede-oprichter van Valory het stelt: "Linking today’s challenges to tomorrow’s expertise." Vandaag spreken we hem.

Wat is Valory?

Bedrijven willen continu innoveren, nieuwe wegen ontdekken of processen optimaliseren. Hierdoor heb je snel toegang nodig tot de beste en meest recente kennis. Valory stelt bedrijven in staat om snel innovatieve kennis in te huren voor een uur, een dag of meer.

Waarom ben je Valory begonnen?

We zijn met Valory begonnen, omdat we allemaal geloven in de waarde van wetenschap. Tijdens mijn studie Economie aan de Erasmus Universiteit heb ik zelf hoe ervaren hoe gepassioneerd wetenschappers over hun vakgebied praten, maar nauwelijks contact hebben met bedrijven om dat tot grote economische waarde om te zetten. Dit doen wij met Valory. Ons bedrijfsnaam komt uit het Latijn: ‘valor’ betekent  ‘waardevol maken’.  Wij brengen deze twee werelden via ons online netwerk met elkaar in contact.

Hoe en waar is Valory gevestigd?

Wij zijn gevestigd in de Rotterdam Science Tower, maar wij zijn in heel Nederland actief.

Van wie is Valory?

Valory is opgericht door mij en Dennis Eikelenboom. Dit zijn de oprichters van het bedrijf. Verder wordt Valory gesteund door een sterk Board of Advisors uit zowel de bedrijfswereld als de wetenschap.  

Hoe is Valory gefinancierd?

Valory wordt nu gefinancierd door de oprichters. Na het winnen van het FlexInnovatieFonds hebben wij extra kapitaal gekregen.

Wie zijn jullie klanten?

Onze klanten bestaan uit corporate klanten als KPN, Vopak, DHL. Maar ook semi-overheden en de middengrote bedrijven maken gebruik van ons netwerk. Wij maken wetenschappelijke kennis voor veel bedrijven mogelijk.

Wat kan Valory dat andere bedrijven niet kunnen?

In plaats van veel geld te betalen voor oude kennis dat wordt toegepast door middel van standaard sjablonen, zorgen wij ervoor dat je in contact komt met de kennis van morgen. Kennis dat outside-the-box is en problemen ziet voordat deze ontstaan. Bedrijven die lid zijn van Valory krijgen snel toegang tot kennis. Dit is belangrijk in een fase waarin de urenteller van een consultant te duur is, maar waarin wél belangrijke beslissingen moeten worden gemaakt.

Onze klanten besparen niet alleen tijd en geld, maar krijgen dus ook een visie vanuit een wetenschappelijk referentiekader.
 
Wat heeft Valory nodig om te kunnen groeien?

Op dit moment zijn wij vooral ons ledennetwerk aan het uitbreiden. Wij verkopen lidmaatschappen waarin bedrijven onbeperkt toegang krijgen tot onze kennis community. Voor ons is het zaak om te groeien in ons ledenaantal.

Daarnaast zullen wij binnenkort een financieringsronde starten om onze ambities waar te maken. Geïnteresseerden mogen zich melden.

Wat gaat Valory in 2015 neerzetten?

Valory zet een netwerk neer waarin wij bedrijven helpen te groeien met de laatste wetenschappelijke kennis. Wij ‘unlocken’ deze waardevolle kennis voor een grote groep bedrijven.

Bedrijven die een abonnement hebben, kunnen binnen een paar dagen om de tafel zitten met de expert die zij nodig hebben.

Wat zijn de ambities van Valory?

Valory moet groeien naar een global expertise network dat een aanvulling zal worden op de traditionele consulting wereld. Dat is ambitieus, maar de feedback van onze klanten geven ons de bevestiging dat we op het juiste pad zitten. 

www.valory.eu

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups.

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie,
 stuur dan een email naar Dewi Smeenk: dewi@nederlandsmedianetwerk.nl

Klik hier voor een overzicht van alle startup interviews in deze serie