
[Startups] Cees Franke over zMerce
In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Cees Franke, mede-oprichter van zMerce.
Wat is zMerce?
Waarom ben je zMerce begonnen?
Hoe en waar is zMerce gevestigd?
Van wie is zMerce?
Hoe is zMerce gefinancierd?
Wie zijn jullie klanten?
Wij zijn bijvoorbeeld met directeur René Bruijne van Beurtvaartadres (de onafhankelijke, dienstverlenende organisatie in Nederland voor iedereen die betrokken is bij het transport van goederen) in de laatste onderhandelingsfase aangeland om het Mi8 Marketing Intelligence Platform te implementeren bij Beurtvaartadres. Beurtvaartadres is innovatief zoals onder meer blijkt uit de ontwikkeling van de digitale vrachtbrief TransFollow.
Ook met een landelijke opererende supermarktketen zijn we in gesprek. Juist daar waar de marges klein zijn, is het voordeel van Mi8 extra groot.
Wat kan zMerce dat andere bedrijven niet kunnen?
Met de Mi8 hebben we een marketing intelligence platform ontwikkeld dat voor het grootste deel geautomatiseerd (onder de motorkap acht tools) functioneert. Door de koppeling van databronnen aan Mi8 (CRM-pakket, websites, webshops, klantenkaart, kassasystemen, telemarketing gegevens, enzovoorts) wordt het klantprofiel dagelijks verrijkt en gewaardeerd (score 0-100). Ook vindt er vanuit die 24/7 datastroom geautomatiseerd patroonherkenning plaats. Met andere woorden: koopt de klant enkele maanden geen vlees meer, dan past Mi8 het klantprofiel aan en verhuist de klant van de dynamische groep vlees-kopers naar de dynamische groep niet-vleeskopers. En dat is van enorme waarde om één-op-één marketingcommunicatie te kunnen bedrijven. Door de geautomatiseerde workflow en up to date verrijkte klantprofielen heeft de marketeer veel meer tijd en inzicht om betere content te creëren en strategische één-op-één communicatie te bedrijven. De output van Mi8 is verrijkte persoonlijke klantdata die geautomatiseerd gekoppeld wordt aan gereedstaande gedifferentieerde content(templates). Afhankelijk van de activiteit cq response van de klant kiest Mi8, door de marketeer uitgedacht en gereedgezet, voor de juiste persoonlijk aan de klant gerichte reactie. Dat kan een gepersonaliseerde brief zijn voor een DM actie, een SMS, een emailbericht maar ook een telefoonlijst voor persoonlijke telemarketing, of personaliseren van de website.
Mi8 is flexibel in te richten en aan te passen door de marketeer zelf in samenwerking met de afdeling Sales. De implementatie van Mi8 kent een doorlooptijd van 2 - tot maximaal 6 weken. De Mi8 is zeer gebruikersvriendelijk ingericht en snel te leren hanteren, mede dankzij de inzet van partners. Mi8 is geen gesloten systeem. Elk CRM pakket of databron dat een exportfunctie kent, kan gekoppeld worden. Mocht je besluiten na een jaar niet meer te willen werken met Mi8, blijft alle data gewoon in je CRM systeem.
Alle data blijft uiteraard ook eigendom van de licentiehouder. Mi8 (SAAS: software as a service) draait via beveiligde verbindingen op ons eigen streng beveiligde serverpark in Nederland.
Wat heeft zMerce nodig om te kunnen groeien?
Wat gaat zMerce in 2015 neerzetten?
zMerce gaat in 2015 de concurrentie aan met alle marketing cloud aanbieders op functionaliteit en prijs. Betaalbaar maken van hypermoderne marketingtechnologie is een belangrijk uitgangspunt voor ons. We willen (Nederlandse) bedrijven en organisaties helpen betere klantgerichte marketing communicatie te bedrijven. Dat zorgt voor tevredenheid bij het bedrijf maar ook bij de klant!
Wat zijn de ambities van zMerce?
Na de versnelde groei in 2015 en doorontwikkeling van Mi8 gaan we in 2016 internationaal opereren in Amerika, Azië en Europa. Eind 2017 willen we minimaal 400 klanten hebben.
Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.
Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!
www.twitter.com/NLstartupawards
Wordt lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards
Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: