[Startups] Chris van Vleuten over Show Me Holland
28-02-2019 10:28:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 2990 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Chris van Vleuten van Show Me Holland

Wat is Show Me Holland?

Show Me Holland is een platform waarop hoge kwaliteit video- en 360°-content is te zien van allerlei prachtige plaatsen in Nederland. Hiermee inspireren en informeren wij binnen- en buitenlandse toeristen. Naast de site doen vooral onze socialmediakanalen het goed met een groot nationaal en internationaal bereik. Video's worden regelmatig 10.000 of meer keer bekeken en onze posts bereiken tienduizenden mensen. Show Me Holland is de grootste videobeeldbank van Nederland als het gaat om toeristisch en recreatief beeldmateriaal.

Van wie is Show Me Holland?

Show Me Holland is een initiatief van Wiebe de Jager van Dronewatch.nl, John en Gerhard Smit van Videolux Texel en Chris van Vleuten van Videomarketeers.

 

Waarom zijn jullie Show Me Holland begonnen?

Wij zijn Show Me Holland begonnen om alle content die wij in opdracht of in eigen beheer produceren een centrale plaats te geven en hiermee toeristen te laten zien hoe mooi en divers Nederland is als vakantiebestemming.

Hoe en waar is Show Me Holland gevestigd?

Show Me Holland is nog geen officieel bedrijf, maar een samenwerkingsverband van de partners op Texel, Bergen en Den Haag. Omdat Bergen ongeveer in het midden ligt is dit voorlopig onze basis.

Hoe is Show Me Holland gefinancierd?

Show Me Holland is opgebouwd met content die wij in opdracht van diverse klanten hebben gemaakt. Naast maatwerkopdrachten kunnen er ook campagnes worden geladen op het platform en verkopen wij ruwe beelden aan binnen- en buitenlandse productiehuizen en omroepen.

Wat kan Show Me Holland dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Onze kracht zit hem in het produceren van hoge kwaliteit content in combinatie met het flinke bereik van onze socialmediakanalen. Daarnaast lopen wij voorop als het gaat om innovaties. Zo hebben wij één van de eerste 360° dronevideo’s geproduceerd. Als je een VR-bril opzet, vlieg je letterlijk als een vogel over het landschap (van Texel in dit geval). Erg cool om dit te ervaren! Ook hebben wij een virtual tour samengesteld door middel van 360°-dronefoto's van alle zestig locaties langs de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Bijzonder is dat het Linieteam (verantwoordelijk voor de branding van de Waterlinie) deze content nu gebruikt bij de aanvraag voor de UNESCO Werelderfgoed status.

Wat willen klanten van Show Me Holland?

Onze klanten willen hun verhaal kwijt in mooie, pakkende beelden en daarmee nationale en internationale doelgroepen bereiken. En onze klanten willen ook zoveel mogelijk mooie beelden van hun locaties of gebieden in alle jaargetijden. Die beelden gebruiken zij dan ook op hun eigen sites en socialmediakanalen.

Wat heeft Show Me Holland nodig om te kunnen groeien?

Geld en dus meer klanten. Dit geld investeren wij in het uitbreiden en slagvaardiger maken van onze organisatie, het verder uitbreiden en ontsluiten van onze beeldbank en het laten groeien van het bereik zowel nationaal als internationaal.

Wat zijn de (internationale) ambities van Show Me Holland?

Eind vorig jaar zijn wij naast Show Me Holland, wat een B2C-platform is, ook een B2B-tak begonnen met de naam Show Me Holland Business. De reden is dat er jaarlijks in de totale gastvrijheidsindustrie meer dan 80 miljard euro omgaat en dat meer dan 6 procent van de Nederlandse beroepsbevolking direct of indirect werkzaam is in deze sector. Totdat wij met Show Me Holland Business begonnen, was er nog geen duidelijk platform waarop de professionals in de sector werden geïnformeerd. Wij doen dit nu door middel van korte videojournaals en interviews met kopstukken uit de branche. Onze nationale ambitie is om zowel Show Me Holland als Show Me Holland Business te laten uitgroeien tot de toonaangevende videoplatforms binnen de toeristische wereld in Nederland. Door deze groei en onze actieve online aanpak zullen er automatisch ook steeds meer buitenlandse toeristen en organisaties Nederland weten te vinden als prachtige en interessante bestemming voor vakanties en zakelijke activiteiten. Overigens is het niet onze taak en doelstelling om het inkomende toerisme enorm te laten groeien, aangezien dit de taak is van één van onze opdrachtgevers te weten het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen.

 Wat gaat Show Me Holland in 2019 neerzetten?

Zoals hiervoor al aangegeven, zal in 2019 onze beeldbank verder groeien en willen wij deze zoveel mogelijk ontsluiten voor partijen die hier iets mee kunnen. Je moet hierbij denken aan hotels en bungalowparken die hun eigen sites en content verder willen verrijken met onze beelden. En 2019 is het jaar waarbij Show Me Holland Business het online trefpunt wordt voor iedereen die werkzaam of geïnteresseerd is in de zakelijke kant van het toerisme in Nederland.

www.showmeholland.com

Heb jij een startup en wil je meedoen met onze startupcompetitie? Meld je dan aan!
Word lid van de LinkedIn-groep Dutch Startup Network.

 

Lees ook:

[Startups] Carla Verwijmeren en Karin Wekema over Smartvoices
[Startups] Amran Hardan over Dyseno Studio
[Startups] Phoebe Ohayon over Voice Branding

[Startups] Ruben Balfoort over Commercialreview
[Startups] Jelmer Wind, Tom Schoufs, Ronen Wolf en Peter Minkjan over 5PM
[Startups] Mathijs Visser, Willem Verheijen en Rienk Miedema over Offspring Media

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie