[Startups] Daan Reijnders over Instant Magazine
10-03-2015 11:09:00 Door: | Hits: 7873 | Tags:

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Daan Reijnders, mede-oprichter van Instant Magazine. 

Wat is Instant Magazine?

Instant Magazine is een platform waar je - zonder technische kennis - prachtige full screen online publicaties kunt vormgeven. Deze zijn automatisch geoptimaliseerd voor smartphone, tablet en desktop. Denk aan relatiemagazines, personeelsbladen, jaarverslagen en nieuwsbrieven. Een aantal features zijn volledig responsive, eigen fonts, fullscreen video, personalisatie, ruim 25 templates, meerdere navigatievormen en integratie Google Analytics.

Waarom ben je Instant Magazine begonnen?

Uit eigen behoefte. Ik zocht een manier om op een efficiënte wijze responsive publicaties te maken. Na een zoektocht bleek dit niet voor handen te zijn. Een magazine custom maken kost veel tijd en daardoor veel geld. Hier hebben we nu een oplossing voor ontwikkeld. Joost wilde ook een eigen product hebben waar hij zich helemaal in vast kon bijten. Joost is onze Chief Technical Officer.

Hoe en waar is Instant Magazine gevestigd?

Ons kantoor is gevestigd in Alkmaar. We zijn nu bezig ons te oriënteren in Amsterdam.

Van wie is Instant Magazine? 

Instant Magazine is opgericht door mij en Joost Galama.

Hoe is Instant Magazine gefinancierd?

Instant Magazine draait op eigen kracht en was na vier maanden al cashflow positief.

Wie zijn jullie klanten?

Reclamebureaus, uitgeverijen en brandowners. Denk aan KPMG, PwC, Volvo, TimeOut UK, Rodale, IDG, InHolland, Rabobank, Weekbladpers etc. Op dit moment zijn we in zes landen actief en hebben we meer dan 160 klanten.

Wat kan Instant Magazine dat andere bedrijven niet kunnen?

Op een hele eenvoudige manier volledig responsive online publicaties publiceren die nog een keer te personaliseren zijn ook.

Wat heeft Instant Magazine nodig om te kunnen groeien?

Vooral goed talent en naamsbekendheid. We zoeken goede developers.

Wat gaat Instant Magazine in 2015 neerzetten?

In 2015 lanceren wij een volledig nieuwe back-end, een hybride app, expansie naar verschillende landen in West Europa, uitbreiding van de personalisatie en monetizing mogelijkheden.

Wat zijn de ambities van Instant Magazine?

In 2015 willen we expanderen naar vier landen in Europa. Daarna willen we de stap naar Amerika maken.

www.instantmagazine.com

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

 

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter: @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep
 Dutch Startup Awards

 

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

 

Eerder publiceercen wij in deze serie:

Rutger Teunissen over 24sessions
Simone Babeliowsky over Vrije Ouders
Ab Talmon over StoryMail
Jeroen Offerijns over 42 Education
Oscar den Ouden over Merktroubadour
David Vermeulen over The Inner Circle
Cristian Vorstius Kruijff over Artishock
Floyd Sijmons en Hidde Rensink over Helpling
Maurice Kroon over Yippie!
Guy van der Reijden over Clean Meals
Cees Franke over zMerce
Patrick van Hooy over Value Zipper
Margareth-Ann de Ruiter over Box of Brains
Didier Kick over Fair Share
Bart Brouwers over e52
Karin Muller over The Good Family
Jelle Rood en Jacco Rijsbergen over Jelco's
Bart Rietjens over Gonect 

 

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: