[Startups] Erik Bakker over Smart Shopping Centers
07-04-2015 08:56:00 Door: | Hits: 6791 | Tags:

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Erik Bakker, oprichter van Smart Shopping Centers.

Wat is Smart Shopping Centers?

Met Smart Shopping Centers maken wij winkelcentra Smart. Fysieke winkels verkrijgen een digitale online copy waardoor instore & online shoppen met elkaar versmolten wordt. Smart Events en Social Marketing zorgen voor koppelingen met partners die net als de winkelier zorgdragen voor belevingen, sociale ontmoetingen en persoonlijke interactie.

Waarom ben je Smart Shopping Centers begonnen?

Winkeliers hebben het door het veranderende shopgedrag van consumenten en de snelle opkomst van e-tailers en veilingsites moeilijk. Wij gaan uit van de kracht van de winkelier met het gemak van online. Een lokale bol.com met een gezicht!

Onze Smart Shopping Center aanpak biedt tevens een oplossing voor lege winkelpanden. Met Smart Events brengen wij de – sociale - beleving terug in een winkelcentrum. In 2014 testten wij met winkels als onder meer AH, Gall & Gall , V&D, MS mode en Xenos in winkelcentra in Purmerend en Ede. Vanaf september 2015 willen wij de eerste binnenstad voorzien van een Smart Shopping Center.

Hoe en waar is Smart Shopping Centers gevestigd?

Het kantoor is gevestigd in hartje Amsterdam, uitkijkend op de Vijzelsgracht gevestigd op de Eerste Weteringdwarsstraat 70.

Van wie is Smart Shopping Centers?  

Van mijzelf en Ludwig Landvreugd.

Hoe is Smart Shopping Centers gefinancierd?

Met vastgoed en eigen geld.

Wie zijn jullie klanten?

Onze klanten zijn winkel vastgoedeigenaren, winkelcentra, winkels, toeleveranciers en media.

Wat kan Smart Shopping Centers dat andere bedrijven niet kunnen?

Online rondlopen in winkels copy online - bekende omgeving - op producten klikken, one click betalen en binnen twee uur thuis laten bezorgen. Alle winkels interactief onder één app, split payment - in meerdere winkels kopen en één afrekenmoment. Interactieve Smart Events die een steeds veranderende doelgroep kan bereiken. Intensieve winkeliersondersteuning vanuit Smart Retail opleiding.
 
Wat heeft Smart Shopping Centers nodig om te kunnen groeien?

Geld en enthousiaste medewerkers.

Wat gaat Smart Shopping Centers in 2015 neerzetten?

Smart Shopping Centers in Purmerend, Ede, Heerhugowaard, Den Haag en Haarlem.

Wat zijn de ambities van Smart Shopping Centers?

Groot! Het model Smart Shopping Center is eenvoudig te kopiëren naar andere steden in binnen- en buitenland

www.xxess360.com

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter: @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

 

Eerder publiceerden wij in deze serie:

Remco Bron over inBeacon
Adrian Blackwood over trakkies

Thijs van Schadewijk over Highstreet

Jean Witteveen over Eccentrade

Frido van Driem over ZEEF

Marlise Mahieu over Soosr

Marc Jellema over Tom Kabinet

Job Rietbergen over Newmentions

Bart Welzen over Ensie

Hanneke Stegweg over iLost

Reza Sardeha over Undeveloped
Danny Tournier over Beyond Outdoor
Lars van Wieren over Starred
Philipp Benkler over Testbirds
Bert Jan ten Kate over Massarius
Robert Kosse over Move4Mobile
Robert den Hollander over eBookingServices
Nikky Hofland over Swipe & Shop
Kees Pijnappels over JournalistenJob
Esmée Pater over Jobsome
Jan-Pieter Kroezen over Tricktrack
Sander Dullaart over Social Shop
Bas Kohnke over Impraise
Tim de Kraker over Bardigo
Daan Reijnders over Instant Magazine
Rutger Teunissen over 24sessions
Simone Babeliowsky over Vrije Ouders
Ab Talmon over StoryMail
Jeroen Offerijns over 42 Education
Oscar den Ouden over Merktroubadour
David Vermeulen over The Inner Circle
Cristian Vorstius Kruijff over Artishock
Floyd Sijmons en Hidde Rensink over Helpling
Maurice Kroon over Yippie!
Guy van der Reijden over Clean Meals
Cees Franke over zMerce
Patrick van Hooy over Value Zipper
Margareth-Ann de Ruiter over Box of Brains
Didier Kick over Fair Share
Bart Brouwers over e52
Karin Muller over The Good Family
Jelle Rood en Jacco Rijsbergen over Jelco's
Bart Rietjens over Gonect 

 

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: