[Startups] Frank Kromer over Microphone Media
11-03-2019 11:01:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 1193 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Frank Kromer van Microphone Media.

Wat is Microphone Media?

Microphone Media is een full-service podcastbedrijf. Wij helpen bedrijven en organisaties met het bedenken en maken van podcasts. Van contentstrategie tot audioconcept, van opname tot distributie. Klanten kiezen zelf welke diensten ze van ons afnemen.

Van wie is Microphone Media?

Koos Tervooren en Frank Kromer zijn beiden eigenaar en oprichter van Microphone Media. We leerden elkaar kennen bij BNR Nieuwsradio en merkten al snel dat we een passie deelden voor het maken van verhalen in geluid.

Waarom zijn jullie Microphone Media begonnen?

Wij zien heel veel potentie in het medium podcast. Als bedrijf of organisatie kun je je echt onderscheiden met een podcast. De expertise en kennis van bedrijven is moeilijk te vatten in een blog of video. In podcasts kan dat juist wel. Naar de buitenwereld kun je je presenteren als dé expert in jouw vakgebied. Daarnaast kun je een vaste schare aan luisteraars opbouwen die jou gaan zien als thought leader. Podcast is een duurzaam middel, luisteraars blijven luisteren.

Hoe en waar is Microphone Media gevestigd?

Wij zijn gevestigd in Amsterdam, in de Freedom Lab Campus tegenover Artis. Daar hebben we ook een opnamestudio. De meeste opnames doen we echter op locatie, omdat het toch meer sfeer geeft en het makkelijker is voor bedrijven.

Hoe is Microphone Media gefinancierd?

Wij hebben op dit moment geen externe investeerders. Vorig jaar zijn we het bedrijf naast onze journalistieke werk (onder meer bij BNR) begonnen, zodat we in alle rust konden opbouwen. De start hebben we dus zelf gefinancierd.

Wat kan Microphone Media dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Wij houden er niet zo van om te benaderukken wat anderen niet kunnen. Wij geloven in onze aanpak. Dat is met een journalistiek bril naar een verhaal kijken. Hoe bouw je een verhaal op? Wat is de essentie van de podcast? Voor wie maak je het? Hoe gaat het tot de verbeelding spreken? En vooral: hoe gaat het klinken? Je kunt zoveel met geluid; en geluid is niet alleen pratende mensen. Doordat we beiden een radioachtergrond hebben, veel economische kennis en presentatie-ervaring, kunnen we veel klanten bedienen.

Wat willen klanten van Microphone Media?

De ene klant heeft zelf een heel goed idee voor een podcast en wil geholpen worden met de vertaalslag en de opname. En de andere wil dat we ook op strategisch niveau meedenken. Uiteindelijk moet er altijd een podcast komen, die wij ook online publiceren.

Wat heeft Microphone Media nodig om te kunnen groeien?

We zijn nu bezig met strategische allianties te vormen; en op een gegeven moment zullen we gaan zoeken naar een investeerder om echt op te kunnen schalen.

Wat zijn de (internationale) ambities van Microphone Media?

In eerste instantie is Nederland onze basis. Onlangs hebben we wel een serie gemaakt voor een aantal vestigingen van Nederlandse bedrijven in New York. Die podcast ging over zakendoen in Amerika en dat smaakt naar meer.

Wat gaat Microphone Media in 2019 neerzetten?

Een productiehuis met een constante flow aan podcastproducties. Met meerdere werknemers en zzp'ers die de podcasts bedenken en maken. Kortom, wij gaan podcast in 2019 naar een hoger niveau tillen.

www.microphonemedia.nl

Heb jij een startup en wil je meedoen met onze startupcompetitie? Meld je dan aan!

Word lid van de LinkedIn-groep Dutch Startup Network.

Lees ook:

[Startups] Carla Verwijmeren en Karin Wekema over Smartvoices
[Startups] Amran Hardan over Dyseno Studio
[Startups] Phoebe Ohayon over Voice Branding

[Startups] Ruben Balfoort over Commercialreview
[Startups] Chris van Vleuten over Show Me Holland
[Startups] Mathijs Visser, Willem Verheijen en Rienk Miedema over Offspring Media
[Startups] Jelmer Wind, Tom Schoufs, Ronen Wolf en Peter Minkjan over 5PM
[Startups] Harrit Kingma over Catch-UP

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie