[Startups] Guy Kessels over Hugo
22-02-2017 09:04:00 Door: Marianna Beets | Hits: 6656 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup CompetitieDe beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Guy Kessels, mede-oprichter van Hugo.

Wat is Hugo?

Hugo is software voor onder andere de evenementenindustrie waarmee bedrijven in staat worden gesteld om in data-segmentatie te voorzien, gebruiksvriendelijke questionnaires te maken en slimme email campagnes te versturen. Hugo stelt zijn klanten in staat om reeds bestaande databases (bijvoorbeeld ticketkopers) te verrijken met feedback-data en op basis hiervan direct actie te ondernemen in de vorm van email campagnes. Hugo is daarmee één van de weinige bedrijven die customer satisfaction en feedback elementen combineert met bestaande data-bronnen en direct bruikbaar maakt.

Waarom zijn jullie Hugo begonnen?

Wij werkten bij Paylogic, één van de grootste e-ticketingbedrijven van Europa en zagen dat er door de klanten van Paylogic veel (ticketing)data verzameld werd en dat er door dezelfde bedrijven sporadisch aan questionnaires werd gedaan. Andere industrieën, bijvoorbeeld de hospitality-industrie, speelt structureler in op deze databronnen om de consumer experience te verbeteren. Reviews en boekingsgegevens worden daar bijvoorbeeld omarmd en direct gebruikt in onder andere marketingcampagnes. Wij hadden het idee dat een model zoals dit ook in de evenementenindustrie van toepassing kon zijn. Zo wordt er met Hugo niet alleen na afloop vragen voorgelegd aan het publiek, maar op verschillende momenten in tijd tijdens de hele experience. Zo zien onze klanten of ze verwachtingen waarmaken of zelfs overtreffen.

Hoe en waar is Hugo gevestigd?

Hugo is gevestigd in een kantoor in Amsterdam.

Van wie is Hugo?

Hugo is eigendom van zijn oprichters en angel investeerders. Tevens heeft Hugo convertible notes verkocht in zijn beginfase. De convertible noteholders zijn op dit moment nog geen directe aandeelhouder, maar worden dat wel als de notes converteren.

Hoe is Hugo gefinancierd?

Hugo is gefinancierd door middel van convertible notes en een angel-investering. De angel-investering heeft begin 2017 plaatsgevonden.

Wat kan Hugo dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Hugo combineert functionaliteiten van verschillende tools waardoor klanten van Hugo de verzamelde data direct ‘actionable’ kunnen maken. Veel bedrijven werken met losstaande softwareoplossingen zoals Mailchimp voor e-mailcampagnes en Surveymonkey voor enquêtes. Door deze niet met elkaar te integreren raakt data verloren, worden consumenten onnodig lastig gevallen met saaie vragenlijsten en kost het teveel tijd bevindingen met elkaar te integreren. Wij zorgen daarvoor, met als resultaat een hogere engagement van consumenten, meer inzicht in het (kopende) publiek en een besparing van tijd en geld voor onze klanten.

Heeft Hugo al klanten? Als ja: wie zijn het?

Hugo heeft klanten in onder andere Nederland, België, Duitsland en Canada. Dit zijn evenementorganisatoren, e-commerce platformen en labels zoals Alda Events (bekend van onder meer Armin Only en The Flying Dutch), Amsterdam Dance Event, Loveland, Extrema, Airbeat One, Monstercat maar ook instellingen zoals de Technologische Universiteit Delft en de Hogeschool van Amsterdam werken met ons.

Wat willen jullie klanten van jullie?

Onze klanten willen hun bestaande databases verrijken, hun databases vergroten, slimmere en goedkopere emailcampagnes, meer grip op hun (ticket)verkoop, een beperking van kosten en meer inzicht in verwachtingen en ervaringen van het eigen publiek.

Wat heeft Hugo nodig om te kunnen groeien?

Simpel gezegd heeft Hugo een nog groter klantenbestand nodig. In Nederland zijn er met diverse grotere partijen hele mooie stappen gezet, maar ligt de uitdaging hem in het verkrijgen van de kritieke massa in binnen- en buitenland. We gaan graag in gesprek met elke partij die ons – in wat voor samenwerkingsverband dan ook – kan helpen met het vergroten van onze naamsbekendheid.

Wat gaat Hugo in 2017 neerzetten?

Hugo gaat in 2017 de koppeling leggen met verschillende bestaande platformen zoals ticketing-bedrijven, e-commerce systemen en CRM-software zodat de data die bij Hugo verzameld is geïntegreerd kan worden met de data reeds in deze oplossingen zit. Het platform wordt naast Nederlands, Engels, Duits en Frans, in nog meer talen beschikbaar gesteld. We gaan nog vaker de grens over en gaan het delen van feedback leuker maken.

Wat zijn de ambities van Hugo?

We willen de data die met Hugo verzameld wordt opnieuw inzetten voor het bedienen van onze klanten. Veel bedrijven nemen nog steeds veel risico op bijvoorbeeld het vlak van inkoop. Wij denken dat we door onze massa data goed in te zetten hiermee te kunnen helpen in de vorm van predictive analysis. Hoe mooi zou het zijn als je door middel van berekeningen en algoritmes bepaalde success rates al op voorhand kunt voorspellen om zo eventuele risico’s te beperken of zelfs voor nog meer omzet kan zorgen?

www.hugo.events

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!


Lees ook:

[Startups] Frederique Schut over Bookarang

[Startups] Legal Sprint, Uber voor juristen

[Startups] Jean Witteveen over Eccentrade     

[Startups] Louaie El Rowidi over CABTURE

[Startups] Ferdinand ten Kate over Ferander Bamboefiets

[Startups] Rutger Geelen over SchedJoules    

[Startups] Karim Akhlal over Recrout    

[Startups] Pieter Havermans over Booqees      

[Startups] Marja Silvertant over Feli     

[Startups] Aldo Breed over Kiesjefolders  

[Startups] Frederique Schut over Bookarang    

[Startups] Michel Pilet over clevergig 

[Startups] Jorrit Baerends over Adpiler

[Startups] Pieter Stouten en Perry Sprado over Store-E

[Startups] Mariska van Bohemen over Dime

[Startups] Robin van der Meulen over MyHappyList

[Startups] Jeroen Veldman over Bynco

[Startups] Nanda Appelman en Leonie Ruhe over FoodX.nl

[Startups] Jochem Snels over Another Cookie

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie