[Startups] Hans Veldhorst over 24AM
06-03-2018 11:13:06 Door: Katja Brokke | Hits: 2047 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Hans Veldhorst, mede-oprichter van 24AM.

Hallo Hans. Wat is 24AM?

24AM is een mobile-first creative & media agency. 24AM staat voor een tijd die nog niet is aangebroken en dat is waar de digitale reclamewereld nu staat. Het wordt steeds lastiger om consumenten te bereiken, ze zijn kritischer en weten advertenties eenvoudig te ontwijken. Mobiel en creatie worden belangrijker dan ooit. Ons doel is om digitale media en mobiele technologie in te zetten om positieve merkassociaties te creëren door creatie en media naadloos te integreren. Zo beïnvloeden we zowel het gedrag van consumenten beïnvloeden als de ontwikkeling van het merk. Daarbij brengen we het effect van de communicatie op merk en gedrag realistisch in beeld.

Waarom zijn jullie 24AM begonnen?

We zijn samengekomen omdat digital marketing, zoals het nu bedreven wordt, de advertentiemarkt het moeras inzuigt. Het focust zich op kortetermijngedragsverandering en er wordt verwacht dat je dat real-time terugziet in een dashboard. Dit shorterm-ism zorgt voor slechte en irritante reclame op digitale platforms. Die platforms kunnen op hun beurt digital marketeers alleen nog bedienen door zoveel mogelijk en zo goedkoop mogelijke advertentieruimte aan te bieden. Consumenten, digitale platforms en uiteindelijk het merk zijn hiervan de dupe. Het klinkt wat heftig, maar wij geloven dat we digital marketing moeten redden van deze kortetermijnvisie.

Van wie is 24AM?

Van Diederick Ubels, tevens CEO bij mobiel mediabureau MobPro, en mijzelf. Zelf noemen we het ook wel de samenkomst tussen de Math en de Mad men. Diederick, de Math man, komt uit de digitale en mobile mediawereld waarin alles gedomineerd wordt door data en dashboards. Ik heb altijd een sterke passie gehad voor het duurzaam ontwikkelen van merken, bijvoorbeeld als hoofd strategie bij Ogilvy & Mather en als zelfstandig strateeg. Op dit moment werken we met vier mensen en de ambitie is om snel verder te groeien.

Waar zijn jullie gevestigd?

Aan een Amsterdamse gracht. Samen met MobPro; creatie, media en mobile technologie geïntegreerd onder één dak. 

Wie zijn jullie klanten?

Merken met serieuze digitale marketingcommunicatie-ambities. Marketingmanagers die inzien dat digital media meer mogelijkheden bieden dan alleen het beïnvloeden van kortetermijngedrag. En dat het noodzakelijk is om digitaal en mobile in te zetten om hun merken te ontwikkelen. Kortom, merken die digitale ontwikkelingen omarmen en het potentieel daarvan zien. Merken waar we nu voor werken zijn Albert Heijn en Luzac.

Wat kan 24AM dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Een integrale aanpak van creatie en media, waarbij we met campagnes zowel merk- als gedragsdoelstellingen realiseren. In de huidige markt zie je vaak toch twee eilanden: digitale marketingbureaus die zich focussen op het realiseren van kortetermijngedrag en creatieve agencies die zich uitsluitend bezighouden met merk en beleving. Wij gaan het beste van die werelden bij elkaar brengen door digitale merkinspanningen net zo meetbaar te maken als online gedrag.

Wat hebben jullie nodig om te kunnen groeien?

Creativiteit en media zijn essentieel, maar minstens zo belangrijk is een steeds beter inzicht in hoe reclame precies werkt, hoe merken in het digitale domein het meest effectief kunnen groeien. Daarom leggen wij een nadruk in onze ontwikkeling op het verfijnen van onze methodiek om dat steeds beter inzichtelijk te maken en daarop te kunnen sturen.

Wat zijn de (internationale) ambities?

Meetbare merkperformance realiseren is een internationale behoefte en digitale communicatie beweegt zich makkelijk over grenzen heen. We zijn al in gesprek met merken die Europese en wereldwijde campagnes willen uitrollen. Dus ja, onze ambitie is grenzeloos.

Wat gaat 24AM in 2018 neerzetten?

We gaan de markt redden van de kortetermijnvisie in digital door met indrukwekkende cases te laten zien dat het mogelijk is om met met online communicatie merken te ontwikkelen.

www.its24am.com

 

Heb jij een startup en wil je meedoen met onze startupcompetitie? Meld je dan aan!

Word lid van de LinkedIn-groep Dutch Startup Network.

Lees ook:

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie