[Startups] Jan-Pieter Kroezen over Tricktrack
12-03-2015 10:57:00 Door: | Hits: 6844 | Tags:

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Jan-Pieter Kroezen, oprichter van Tricktrack.

Wat is TrickTrack? 

Tricktrack biedt een complete set tools om de klantbetrokkenheid te vergroten. Op innovatieve wijze maken we  bestaande routes interactief. Verwelkom jouw klanten nog voordat zij van huis gaan en stuur ze tijdens hun bezoek notificaties: de juiste informatie op de juiste plek. Dankzij de geïntegreerde heatmaps en statistieken kun je klantpatronen en hun ervaringen analyseren om een nóg betere belevenis te creëren. 

Onze specialisatie is customer engagement en interactive media. Tricktrack stelt vast waar jouw klanten zich bevinden en kent eindeloos veel mogelijkheden om iedere stap met ze mee te lopen, plezier, augmented reality en gepersonaliseerde spellen toe te voegen en zo voor een onvergetelijke ervaring te zorgen.

Case: Apenheul

De afgelopen jaren is de consumentenmarkt erg veranderd. Apenheul wil klanten verrassen en een bijzondere ervaring geven via mobiele devices, inzicht krijgen in hoe mensen zich bewegen en hier invloed op uitoefenen, maar ook meer educatie bieden voor het hele gezin. Een van de belangrijkste doelstellingen is om bezoekers het plezier te laten ervaren van samen leren. Daarvoor hebben we meer interactie in het park gebracht met behulp van de techniek, zoals beloningen, quizjes, praktische informatie, een fotogalerij en een verrassing aan het eind. Een onvergetelijke dag!

Waarom ben je TrickTrack begonnen? 

Na vele bezoeken aan musea en dierenparken is het me opgevallen dat het publiek sjokt, sporadisch goed kijkt naar de bezienswaardigheden, veelal de mobiele telefoon raadpleegt en op weg is naar de frietkraam.

De term bezienswaardigheid is gedevalueerd tot een ‘moetje’, al dan niet met de familie, en op educatief vlak wordt er te weinig kennis overgedragen. Kortom, het publiek wil vermaakt worden en het autodidactisch karakter van parken en musea voldoet niet meer aan de hedendaagse fulfillment en ultieme beleving.

Tricktrack is van mening dat het anders kan en moet! Onze fresh approach richt zich op interactie en educatie. De app Dagje uit maakt het mogelijk om meer wetens- en bezienswaardigheden over te dragen, zodat kennis niet verloren gaat en zelfs beter geconserveerd blijft.

Onze samenleving is steeds meer data gestuurd en de maatschappij maakt veelvuldig gebruik van apps om informatie te vergaren. Tricktrack is ontwikkeld om ondernemers een tool te bieden dat het level van engagement, brand awareness en informatievoorziening verhoogt.

Hoe en waar is Tricktrack gevestigd? 

Tricktrack is gevestigd te Apeldoorn en binnen enkele maanden wordt een dependance in Amsterdam geopend.

Van wie is Tricktrack? 

Fresh Apple Media Architects BV: 100%

Hoe is Tricktrack gefinancierd?

Grotendeels uit eigen vermogen en deels subsidiëring vanuit provincie Gelderland.

Wie zijn jullie klanten?

Tricktrack is vers van de pers - medio maart - en betreft een innovatieve oplossing in een niche markt. Op dit moment is de Apenheul en gemeente Apeldoorn onze klant.

Wat kan Tricktrack dat andere bedrijven niet kunnen?

Wij zijn in staat om routes echt interactief te maken en het level van customer engagement te verhogen! De ondernemer kan real time en geheel zelf de content beheren en waarbij het niet nodig is om een app release te hoeven uitvoeren.

De content kan zelfs afgestemd worden op verschillende persona’s middels onze gebruiksvriendelijk content management systeem. De applicatie bevat allerlei statistieken en heat maps om meer gedetailleerde informatie van het bezoek en gedrag te krijgen om op te anticiperen.

We leveren een totaal oplossing, zowel software als hardware: beacons.

Wat heeft Tricktrack nodig om te kunnen groeien?

De showcase in samenwerking met de Apenheul gaat eind maart live en wat ons betreft worden we uitgedaagd in heel Nederland en daarbuiten om tracks te voorzien met onze tricks. Kortom; kom maar op en mail mij gerust via jp@tricktrack.nl 

Wat gaat Tricktrack in 2015 neerzetten?

Onze ambitie reikt ver en wat ons betreft is the sky the limit. We hebben alle skills in huis om een groei aan te kunnen en hebben verschillende go to market strategieën om diverse sectoren te benaderen. Te denken valt aan musea, dierenparken, city marketing en beurzen. 

Op dit moment kijken we bijvoorbeeld samen met onze beacon leverancier naar de mogelijkheden om gedrag tot op de vierkante meter te analyseren, wat een doorbraak in de event- en beursbranche zou zijn.

Wat zijn de ambities van Tricktrack?

Ons product beperkt zich niet tot geografische grenzen en wat ons betreft gaan we binnenkort onze talenknobbels aanspreken.

www.tricktrack.nl

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter: @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

 

Eerder publiceercen wij in deze serie:

Sander Dullaart over Social Shop
Bas Kohnke over Impraise

Tim de Kraker over Bardigo
Daan Reijnders over Instant Magazine
Rutger Teunissen over 24sessions
Simone Babeliowsky over Vrije Ouders
Ab Talmon over StoryMail
Jeroen Offerijns over 42 Education
Oscar den Ouden over Merktroubadour
David Vermeulen over The Inner Circle
Cristian Vorstius Kruijff over Artishock
Floyd Sijmons en Hidde Rensink over Helpling
Maurice Kroon over Yippie!
Guy van der Reijden over Clean Meals
Cees Franke over zMerce
Patrick van Hooy over Value Zipper
Margareth-Ann de Ruiter over Box of Brains
Didier Kick over Fair Share
Bart Brouwers over e52
Karin Muller over The Good Family
Jelle Rood en Jacco Rijsbergen over Jelco's
Bart Rietjens over Gonect 

 

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: