[Startups] Jeroen Eerden over Endrse
26-01-2018 12:51:00 Door: Marianna Beets | Hits: 5900 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Jeroen Eerden, founder en ceo van Endrse.

Waarom zijn jullie Endrse begonnen?

Wij zagen een probleem in de markt dat geld nu vaak een belemmering is voor talentontwikkeling van sporters en andere talenten. Dit probleem willen wij oplossen. Wij willen meer kansen creëren voor talentvolle groepen en individuen, zoals topsporters. Endrse vernieuwt en optimaliseert de samenwerking tussen talenten en merken of agencies, om zo voor beide partijen nieuwe of additionele inkomsten te generen. Hierdoor kunnen talenten zich blijven ontwikkelen en uiteindelijk hun droom realiseren. En kunnen merken en agencies betekenisvolle datagedreven en meetbare relaties aangaan met influencers.

Wat is Endrse?

Endrse is een smart-data-tool die de samenwerking tussen talentvolle topsporters (oftewel: influencers) en merken of agencies vernieuwt. We oriënteren ons sinds kort ook op andere niches, om na te gaan of daar een aansluiting is. Met de tool van Endrse worden deepdata demografische en psychografische doelgroepprofielen ontwikkeld van de volgers van een influencer. Hiermee maakt onze tool strategische marketingkeuzes datagedreven, omdat een agency of merk weet wie er werkelijk bereikt wordt met de communicatie of marketing.

Hoe en waar is Endrse gevestigd?

Endrse is gevestigd in Utrecht naast het station Utrecht Centraal. Centraal en gemakkelijk te bereiken voor iedereen. Plus uitzicht op de Dom!

Van wie is Endrse?

Binnen Endrse zijn er drie eigenaren met verschillende functies: Jeroen Eerden, growth hacker en innovatie engineer, Giorgio Gravenbeek, relatie- en accountmanager, en Dave Janssen, machine learning en software engineer. Plus meerdere experts die ons waar nodig adviseren in de ontwikkeling van het bedrijf.

Hoe is Endrse gefinancierd?

Endrse is volledig gefinancierd uit eigen middelen.

Wie zijn de klanten van Endrse?

Onze tool is schaalbaar en dat zien we terug in het klantenbestand. De klant grootte varieert van startup, MBK(+) tot internationale merken en organisaties. Zo zijn klanten van Endrse onder meer Permsal Magnesium, House of Sports, Peak Sports Benelux. Daarnaast zitten we ook met (echt grote) internationale organisaties om tafel maar dat moeten we nog even stil houden.

Wat kan Endrse dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Uiteindelijk wil een merk of organisatie weten welke influencer wat voor type doelgroepprofiel aanspreekt. Alleen dan kan influencer marketing een volwassen marketingkanaal worden. Dat is precies wat wij doen; het bouwen van demografische en psychografische doelgroepprofielen van de volgers van een influencer. Wij zijn de technologische koploper in de Nederlandse markt. Daarnaast onderscheiden we onszelf door te focussen op bepaalde niches.

Wat heeft Endrse nodig om te kunnen groeien?

Met 50.000 euro kunnen we een extra developer aannemen en een technische versnelling creëren. Hierdoor kunnen we gewenste features ontwikkelen en een eigen API bouwen. Met een eigen API kunnen andere systemen met onze technologie praten en verbinden. Om echt te knallen hebben we twee keer 50.000 euro nodig. Daarmee kunnen we naast de technische versnelling ook de branding en marketing goed inrichten.

Wat zijn de (internationale) ambities van Endrse?

Eerst goede voet aan Nederlandse bodem krijgen. Maar, we merken nu al dat er internationale interesse is in het product dat we ontwikkelen. Het lijkt ons geweldig om intercontinentaal meer kansen te creëren voor talenten. En bestaande samenwerkingen tussen een influencer en een merk of bedrijf te optimaliseren. Het zou een mooie manier zijn om zo onze voetafdruk achter te laten en de wereld (een beetje) te kunnen verbeteren. Zo zien wij kansen in Azië en een vestiging in HongKong een mooi begin zou zijn.

Wat gaat Endrse in 2018 neerzetten?

Allereerst een goede basis vanuit waar Endrse solide kan bouwen en groeien. Daarnaast hebben we op technologisch vlak maandelijks nieuwe features op de planning staan. Die ervoor zorgen dat influencer marketing 2.0 strategieën nog beter toegepast en uitgevoerd kunnen worden. Nieuwsgierig naar wat wij influencer marketing 2.0 noemen? Neem dan contact met ons op :).

www.endrse.com

Heb jij een startup en wil je ook een interview in deze serie, meld je dan aan!
Word lid van de LinkedIn-groep Dutch Startup Network.

Lees ook:
[Startups] Martin Meulenkamp over 2daysmood  
[Startups] Jeroen Eerden over Endrse
[Startups] Jack Simons over Voor een Ander  
[Startups] Constantijn van Nispen over Sprynter  
[Startups] Ruben Niet over digitalAudience

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie