[Startups] Jochem Snels over Another Cookie
20-02-2017 13:37:00 Door: Marianna Beets | Hits: 7092 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup CompetitieDe beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Jochem Snels, oprichter van Another Cookie.

Wat is Another Cookie?

Another Cookie is een start-up voor private label koffie en thee. We zijn, met 20 jaar koffieverleden in marketing & concepts, ervaren in het inrichten en optuigen van een volledig koffielabel voor b2b en horeca. Dat doen we door samen met de ondernemer de customer journey van gasten, bezoekers, medewerkers en klanten in kaart te brengen. Vanuit een intake over de bedrijfs-DNA, strategie, doelstellingen, markt en doelgroep, ontwikkelt Another Cookie een tailor made product voor de ondernemer. Uiteraard hoort bij beleving het onderdompelen in de koffiewereld, waarbij de ondernemer zelf de koffie kan selecteren, branden en zelfs cuppen, voordat we gaan verpakken.

Another Cookie vult elk detail in voor de ondernemer door alle diensten, die nodig zijn om tot een perfect plaatje te komen, aan te bieden. Van ontwerp, marketing en pr, branderij, bouwen van een ‘spiffy’ coffee corner tot opslag, logistiek en training.

Waarom ben je Another Cookie begonnen?

Door de soms ronduit matige koffie die binnen b2b en horeca geserveerd wordt en de aandacht die wordt gegeven door toeleverende partijen om er iets van te maken. Dat gebeurt niet of nauwelijks, waardoor ondernemer, gasten klanten en niet te vergeten medewerkers een laffe kop koffie en futloze thee voorgeschoteld krijgen in een niet inspirerende omgeving. Daar ligt dus een enorme kloof tussen vragende en aanbieden partij.

Ik heb jaren op managementposities gewerkt bij grote koffiebedrijven en miste de personal touch en echte oplossing voor de ondernemer. Grote koffiebedrijven zijn vaak te veel gestandaardiseerd, hebben te starre regelgeving en targets en zitten vaak vast aan verplichte producten en apparatuur. Door de grote druk binnen deze bedrijven wordt de klant, gast, medewerker te vaak vergeten. Resultaat: matige koffie uit saaie apparatuur in een nog saaiere omgeving. Als het maar betaalbaar is…

Ik vind het interessant om juist het volledige verhaal van een ondernemer of bedrijf te horen, dus: wie, wat, waar, hoe, waarom. Dit geeft mij vervolgens de kans telkens iets unieks mee te ontwikkelen vanuit de bedrijfs- of ondernemers-DNA. En dat is dus even another cookie haha.

Hoe en waar is Another Cookie gevestigd?

Another Cookie is gevestigd in Rijen (Noord-Brabant) binnen het opgefriste pand van Crown Business Centre (voorheen Ericsson). Een heerlijk pand met licht, ruimte en veel nieuwe en jonge ondernemers. Ook daar krijg ik energie van.

Van wie is Another Cookie?

Another Cookie is opgericht door en eigendom van mijzelf.

Hoe is Another Cookie gefinancierd?

Another Cookie is volledig uit eigen middelen gefinancierd.

Wat kan Another Cookie dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

We leveren binnen 3 weken een private label na akkoord van plan van aanpak, visuals en condities.

Wij luisteren: niet naar wat wij belangrijk vinden, maar juist naar wat de afnemer belangrijk vindt. We bouwen samen met de ondernemer de perfecte customer journey voor koffie en thee. We gaan altijd uit van het bedrijf waar we mee in gesprek gaan: jouw bedrijf, jouw identiteit, jouw wensen, jouw koffie, jouw storytelling.

Daar zit dan meteen het grootste onderscheid met de rest van Nederland: wij zijn jouw partner die de customer journey voor koffie en thee helemaal mogelijk maakt, van A to Z. Daarvoor hebben we een sterk partnernetwerk in de startblokken staan: design, copywriting, pr en social media, het koffie branden, de mooiste thee, espresso apparatuur & service, interieur, training & opleiding, opslag & logistiek. En gepassioneerde collega’s met kennis van zaken! We zijn uiteraard wel een commercieel bedrijf, dus er moet ook verdiend worden. Door lage overhead kunnen we ook nog eens scherp aan de markt opereren.

Wat heeft Another Cookie nodig om te kunnen groeien?

Another Cookie heeft 3 pijlers: 1. Another Cookie The Brand, ons full branded eigen label; 2. Another Cookie, building Your Brand, de private of fancy label tak en 3. Another Cookie Ideas & Concepts, de tak waar de nieuwe ideeën, creaties en concepten vandaan komen.

Juist voor een nieuw te ontwikkelen thee concept (innovatief!) kom ik graag in gesprek met launching partners voor Nederland met mogelijk snelle opschaling naar andere landen om ons heen.

Daarvoor verwacht ik 1 tot 1,5 miljoen euro nodig te hebben.

Wat gaat Another Cookie in 2017 neerzetten?

We gaan in 2017 voor mooie, nieuwe, karaktervolle relaties verdeeld in de grote steden, die we helemaal in de watten gaan leggen, zodat zij onze ambassadeurs worden. Ook zullen we dit jaar de basis van ons sterke en dedicated partnernetwerk, waar veel energie en fun in zit, verder uitbouwen en versterken tevens onze backoffice. We breiden daarnaast ons saleskanaal uit via een online (portal) en offline met landelijke dekking door agenten die uit het zelfde hout zijn gesneden als Another Cookie. Ons theeconcept moet daarnaast nog dit jaar de markt in gaan. Hiermee willen we Nederland verrassen!

Wat zijn de ambities van Another Cookie?

We willen de trotse ondernemers van Nederland een vette steun in de rug geven om hun merk, gezicht en verhaal door middel van koffie en koffiebeleving te versterken.

In 2020 willen we met Another Cookie op elke shortlist in Nederland staan bij bedrijven met 75 medewerkers of 75 gasten per dag die serieus bezig zijn met koffie en thee. We willen dan met dit concept ook buiten Nederland actief zijn.

www.anothercookie.com

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!


Lees ook:

[Startups] Frederique Schut over Bookarang

[Startups] Legal Sprint, Uber voor juristen

[Startups] Jean Witteveen over Eccentrade     

[Startups] Louaie El Rowidi over CABTURE

[Startups] Ferdinand ten Kate over Ferander Bamboefiets

[Startups] Rutger Geelen over SchedJoules    

[Startups] Karim Akhlal over Recrout    

[Startups] Pieter Havermans over Booqees      

[Startups] Marja Silvertant over Feli     

[Startups] Aldo Breed over Kiesjefolders  

[Startups] Frederique Schut over Bookarang    

[Startups] Michel Pilet over clevergig 

[Startups] Jorrit Baerends over Adpiler

[Startups] Pieter Stouten en Perry Sprado over Store-E

[Startups] Mariska van Bohemen over Dime

[Startups] Robin van der Meulen over MyHappyList

[Startups] Jeroen Veldman over Bynco

[Startups] Nanda Appelman en Leonie Ruhe over FoodX.nl

 

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie