[Startups] Jord Cuiper over Fanly
03-06-2015 09:20:00 Door: | Hits: 9465 | Tags:

Lokale ondernemers hebben behoefte aan een alternatief voor kortingsacties, die vaak niet goed voor hun blijken te werken. Fanly biedt deze ondernemers een duurzaam en laagdrempelig loyaliteitsprogramma waarmee ze hyperlokaal consumenten kunnen prikkelen en belonen. Onder andere één van de founders van Adyen investeerde al mee. Vandaag spreken we Jord Cuiper, oprichter van Fanly.

Wat is Fanly?

Fanly biedt lokale retailers en franchise ondernemers hun eigen digitale spaarprogramma. Iedere ondernemer kan voor 1 euro per dag met Fanly zijn eigen loyaliteitsprogramma starten en daarmee nieuwe klanten bereiken en klanten automatisch herkennen en belonen voor een (herhaal) bezoek aan de winkel.

Daarnaast ondersteunen we onze klanten met praktische tools, zoals online advertenties, fysieke promotieteams en een breed scala aan in-store marketing materiaal. Het resultaat van hun lokale marketinginspanningen kunnen zij bekijken via hun eigen ‘Data Intelligence Dashboard’.

Hiermee helpen wij hen hun loyaliteitsprogramma en marketinguitingen effectiever in te zetten. Anders dan bij een kortingsplatform kiest de ondernemer met Fanly voor een duurzame oplossing, waarmee hij zijn klantloyaliteit kan verhogen en zijn omzet structureel kan verbeteren.

Hoe en waar is Fanly gevestigd?

Ons kantoor is gevestigd in de Nyenrode Incubator aan de Keizersgracht in Amsterdam. Vanuit hier werken we ondertussen met 13 jonge ambitieuze medewerkers; op verschillende disciplines zoals Sales (support), Marketing en Development. Ondertussen zijn we al actief in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Bosch.

Van wie is Fanly?

Het managementteam bestaat uit ikzelf, founder en CEO, en mijn partner Bas Jongerius, COO. Daarnaast zijn er actieve investeerders bij betrokken: Theo Hoeksema, founder van Paylogic, Chris Bouwer, founding partner van Adyen en Dutch Standard, Founding parnter van Fanly, Drive Ugo, EEN Media, Dutch Network Group en MKB Servicedesk.

Hoe is Fanly gefinancierd?

Wij hebben zojuist een seed-funding gerealiseerd van 500.000 euro, bestaande uit startkapitaal, converteerbare obligatie leningen en een investering tegen equity.

Wie zijn jullie klanten?

Fanly richt zich specifiek op lokale en franchise ondernemers, waarvan hun klanten regelmatig - één keer in de 4-6 weken - terugkomen in de winkel/locatie. Denk hierbij aan locaties als koffie- en lunchtentjes, saladebars, zonnebankstudio’s, sportscholen, beautysalons, wasserettes en kapperszaken.

Wat kan Fanly dat andere bedrijven niet kunnen?

Ons onderscheidend vermogen ligt in de mix van producten en services die wij de ondernemer bieden. Naast het innovatieve en zeer toegankelijk platform, dat beschikt over beacon, geo-fencing en Wi-Fi technologie, bieden wij ook praktische tools voor online, instore en lokaal gerichte communicatie.

Het Fanly team beschikt over relevante kennis en ervaring voor het bieden van service en ondersteunen van ondernemers bij effectief inzetten van hun eigen loyaliteitsprogramma. Alles om de ondernemer te verbinden met de digitale consument.

Wat heeft Fanly nodig om te kunnen groeien?

Kapitaal, een sterk team en goed werkend product. Factoren die allen aanwezig zijn, nu staat alles in het teken van groei en dus focus. Uiteraard is de adoptie van de ondernemer en zijn klanten een cruciaal element voor de groei van ons platform.

Wat gaat Fanly in 2015 neerzetten?

1.000 spaarprogramma’s. De investering stelt ons in staat om nog sneller winkels, restaurants, beautycentra, maar bijvoorbeeld ook sportscholen te helpen om hun eigen loyaliteitsprogramma op te starten. Wij verwachten aan het eind van het jaar 1.000 verschillende loyaliteitsprogramma’s via Fanly aan consumenten aan te kunnen bieden.

Wat zijn de ambities van Fanly?

In 2016 zetten wij onze eerste stappen over de grens, de focus ligt daarbij op steden en niet op landen. Welke steden dat gaan worden? Daar praten we in een volgend interview over.

www.fanly.nl

Lees ook: Nederlandse startup Fanly haalt 500.000 euro op

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups.

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie,
 stuur dan een email naar Dewi Smeenk: dewi@nederlandsmedianetwerk.nl

Klik hier voor een overzicht van alle startup interviews in deze serie

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie