[Startups] Jorrit Baerends over Adpiler
30-01-2017 16:52:00 Door: Marianna Beets | Hits: 6224 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Jorrit Baerends, oprichter van Adpiler

Wat is Adpiler?
 
Adpiler is wereldwijd het eerste banner preview platform. Het platform wordt gebruikt door banner-designers en internet-bureau's om display ads op een professionele manier te presenteren aan hun klant. Zij kunnen de banners presenteren binnen de context van een echte website (bijvoorbeeld nu.nl of Telegraaf.nl) en klanten kunnen direct feedback achterlaten op de banner. Dit voorkomt een hoop emails heen en weer. Onze klanten zien dat hierdoor de kwaliteit van de banners omhoog gaat, en dat ze vooral een hoop tijd besparen.
 
Waarom ben je Adpiler begonnen?
 
Mijn andere bedrijf, Adcrowd, is een self-service retargeting platform. Ik kom daarom veel in contact met online marketing bureau's. Ik zag hoeveel tijd erin ging zitten om als banner-designer het akkoord van de klant te krijgen op een gemaakte adset. Designers en accountmanagers waren veel tijd kwijt om feedback van klanten te verzamelen. Ik verbaasde me dat er nog geen tool was om eenvoudig banner previews te maken en feedback te verwerken. Met Adpiler willen we deze bedrijven helpen om dit te stroomlijnen.
 
 
Hoe en waar is Adpiler gevestigd?

Adpiler is gevestigd in Launchlab in Zwolle en voor de ontwikkeling hebben we een team in Krakau (Polen). 
 
Van wie is Adpiler en hoe is Adpiler gefinancierd?
 
Ik ben zelf de enig aandeelhouder van Adpiler. Ik heb het uitdenken en het ontwikkelen van het platform ook zelf opgezet en gefinancieerd.
 
Wat kan Adpiler dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?
 
Wij zijn het eerste platform dat zich specifiek richt op de previews van display ads. Veel designers maken al gebruik van een tool als Invision. Dit is een prachtige tool voor grafische bestanden, maar onbruikbaar voor banners aangezien je geen HTML5-banners kan gebruiken. Daarnaast mis je bij Invision de mogelijkheid om de klant een preview op een site (bijv. NU.nl of Telegraaf.nl) te laten zien.
Google heeft een eigen Ad Preview Tool, maar hierin zijn alleen tekstadvertenties in de zoekmachine zichtbaar. Met Adpiler maken we dit alles mogelijk voor display ads.
 
Wat heeft Adpiler nodig om te kunnen groeien?
 
Om een open deur in te trappen: klanten uiteraard. We zien bij onze eerste klanten dat ze direct geld en tijd besparen door het inzetten van Adpiler. Dat is erg gaaf om te zien en dat motiveert om het platform steeds verder te ontwikkelen. We willen dat bestaande klanten extreem tevreden zijn met ons platform. Dat is onze hoogste prioriteit. Daarnaast zetten we de verschillende vormen van online marketing in om nieuwe klanten aan ons te binden. We hebben al een hoop kennis over display ads in huis en willen dat graag ook uitdragen.
 
Wat gaat Adpiler in 2017 neerzetten?
 
We hebben Adpiler begin 2017 officieel gelanceerd. We zijn dus net gestart, maar er is een ruime periode van ontwikkeling en marktonderzoek aan deze lancering voorafgegaan. Ons doel is om een onmisbare tool te zijn voor de professionele banner-designers. Daarom zullen we in 2017 ons platform verder blijven ontwikkelen en zullen we hard ons best doen om onder de aandacht te komen van onze doelgroep. 
 
Wat zijn de ambities van Adpiler?
 
We willen het komende jaar flink gaan groeien in aantal klanten. Dit kunnen betalende klanten zijn, maar we zijn ook zeer blij met klanten die met een gratis proefperiode starten. Zo kunnen zij de mogelijkheden van het platform ontdekken zonder aan een maandelijks of jaarlijks abonnement vast te zitten. Hopelijk raken ze hierdoor enthousiast over het platform en stromen zijn door naar betalende klant. Mocht dat niet het geval zijn, dan kunnen we leren van hun verbeterpunten om Adpiler te blijven verbeteren, mits binnen de visie van Adpiler uiteraard.
We zijn nu het eerste platform voor banner previews en willen hierin graag prominent aanwezig zijn en leidend blijven.
 
 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

 

Lees ook:

[Startups] Jean Witteveen over Eccentrade     
[Startups] Louaie El Rowidi over CABTURE
[Startups] Ferdinand ten Kate over Ferander Bamboefiets
[Startups] Rutger Geelen over SchedJoules
    
[Startups] Karim Akhlal over Recrout    
[Startups] Pieter Havermans over Booqees
      
[Startups] Marja Silvertant over Feli     
[Startups] Aldo Breed over Kiesjefolders
   
[Startups] Michel Pilet over clevergig

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie