[Startups] Lars van Wieren over Starred
19-03-2015 13:27:00 Door: | Hits: 7161 | Tags:

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Lars van Wieren, oprichter van Starred. 

Wat is Starred? 

Met Starred helpen wij bedrijven aan waardevolle feedback, zonder dat het veel tijd van klanten vergt of hier hoge kosten aan verbonden zijn. We besparen hen de kosten van een duur onderzoeksbureau, terwijl alle medewerkers beter inzicht krijgen op welke onderdelen er verbeterd kan worden, wat uiteindelijk zal leiden tot loyalere klanten.

Bij Starred staat een formulier altijd op één scherm, kan je na een paar maanden meten of er progressie in je dienstverlening zit en geef je de klant geautomatiseerd feedback op zijn feedback. Wij geloven niet in onderzoeksbureaus die dikke rapporten schrijven en vele uren factureren. Wij denken dat goede software veel van dit werk over kan nemen.

Waarom ben je Starred begonnen? 

Omdat ik bij Google zag dat lang en saai klanttevredenheidsonderzoek zonder follow-up niet werkte. En ik ook vanuit mijn privéleven merkte dat ik steeds meer aversie tegen deze lange onderzoeken begon te krijgen, waarbij je na 3 pagina's op 8% voortgang zit. Daarom vond ik het tijd om een Google Adagium op deze markt toe te passen: Put the user first and the rest will follow. Wij bekijken daarom alles vanuit de ogen van de feedbackgever. Daarom is onze respons vaak ook 2,5x hoger dan bij de traditionele bureaus.

Hoe en waar is Starred gevestigd? 

Wij zitten aan de Herengracht 180, op het kantoor van Rockstart waar nog 40 startups zitten.

Van wie is Starred?

De aandelen van Starred zijn van de oprichters, het personeel en van een aantal informele investeerders.

Hoe is Starred gefinancierd?

Door informele investeerders, voornamelijk door andere succesvolle ondernemers. We doen dit door midel van een Converteerbare lening, aanrader voor alle startups! Op die manier stel je moeilijke discussies over waarderingen nog uit en kan je snel door met wat echt belangrijk is: bouwen aan je startup.

Wie zijn jullie klanten?

Microsoft in 10 landen, DHL in 10 landen, Spotify, Funda, ABN AMRO, Wehkamp, Carlsberg, Persgroep, Sanoma, RDW, KPMG, VARA/BNN, Stedin, 538, Sky Radio en nog ruim 50 andere grote en kleinere bedrijven

Wat kan Starred dat andere bedrijven niet kunnen?

De onderzoeksmarkt wordt gedomineerd door traditionele onderzoeksbureaus die per uur worden afgerekend. Daarom zijn zij gebaat bij lange vragenlijsten, omdat daar veel analyse en een dik rapport bij komt kijken. De feedbackgever - wat toevalligerwijs ook je klant is - wordt volledig genegeerd. Wij zien onszelf puur als softwarepartij die veel lucht uit deze markt haalt door zaken te automatiseren en drastisch te verkorten.

Bij Starred geef je de klant na een aantal maanden ook terugkoppeling op zijn feedback; je geeft aan welke verbeteringen je hebt doorgevoerd en achterhaalt of deze als positief zijn ervaren.
 
Wat heeft Starred nodig om te kunnen groeien?

Wij zouden ervoor kunnen kiezen om zonder verdere financiering redelijk gestaag door te groeien, maar er is heel veel potentieel in deze markt. Daarom zijn we nu al gesprekken met Nederlandse, Duitse en Engelse fondsen aangegaan om eind van dit jaar een grote financieringsronde te doen. Daarmee willen we uitrollen naar de rest van Noord-Europa. Op termijn overwegen we ook naar de VS te gaan, maar we zien op de middellange termijn meer potentieel in Noord-Europa.

Wat gaat Starred in 2015 neerzetten?

Neerzetten? Of omzetten? Qua omzet willen we dit jaar naar ongeveer 400.000 euro. Wat we gaan neerzetten: We gaan klantvriendelijkheid weer terugbrengen in deze markt. In het kader van Practice what you preach is het natuurlijk waanzin dat een markt dat zich verlekkert aan de vraag ‘Zou je ons aanbevelen?’ zelf een dikke onvoldoende zou scoren. Mensen willen best feedback geven, maar laten we het wel leuk houden

Wat zijn de ambities van Starred?


We werken voor steeds meer klanten internationaal - denk aan Microsoft, DHL en Carlsberg - maar we willen op korte termijn ook mensen lokaal in de Noord-Europese landen omdat we overtuigd zijn dat het ook buiten NL goed kan werken. Dat zien we namelijk al bij bijvoorbeeld Carlsberg in Zweden.

www.starred.com

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter: @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

 

Eerder publiceerden wij in deze serie:

Philipp Benkler over Testbirds
Bert Jan ten Kate over Massarius
Robert Kosse over Move4Mobile
Robert den Hollander over eBookingServices
Nikky Hofland over Swipe & Shop
Kees Pijnappels over JournalistenJob
Esmée Pater over Jobsome
Jan-Pieter Kroezen over Tricktrack
Sander Dullaart over Social Shop
Bas Kohnke over Impraise
Tim de Kraker over Bardigo
Daan Reijnders over Instant Magazine
Rutger Teunissen over 24sessions
Simone Babeliowsky over Vrije Ouders
Ab Talmon over StoryMail
Jeroen Offerijns over 42 Education
Oscar den Ouden over Merktroubadour
David Vermeulen over The Inner Circle
Cristian Vorstius Kruijff over Artishock
Floyd Sijmons en Hidde Rensink over Helpling
Maurice Kroon over Yippie!
Guy van der Reijden over Clean Meals
Cees Franke over zMerce
Patrick van Hooy over Value Zipper
Margareth-Ann de Ruiter over Box of Brains
Didier Kick over Fair Share
Bart Brouwers over e52
Karin Muller over The Good Family
Jelle Rood en Jacco Rijsbergen over Jelco's
Bart Rietjens over Gonect 

 

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: