[Startups] Margareth-Ann de Ruiter over Box of Brains
18-02-2015 09:46:00 Door: | Hits: 8666 | Tags:

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Margaret-Ann de Ruiter, oprichter en eigenaar van Box of Brains. 

Wat is Box of Brains?

Box of Brains is een consultancy bedrijf dat op een innovatieve manier MKB bedrijven helpt met hun marketing en sales. Iedere ondernemer wil meer omzet. In de digitale wereld van vandaag liggen immens veel mogelijkheden om op in te spelen en omzet om op die manier te verhogen. Box of Brains zet ideeën om in on –en offline resultaat. Daarnaast werkt zij aan een zeer en verregaand doordacht innovatief e-recruitment concept/platform genaamd I Recruit You om bedrijven te helpen met hun groeimogelijkheden en individuen te helpen aan een ECHT passende baan of opdracht. 

Waarom ben je Box of Brains begonnen?

Vanuit het inzicht en de passie dat sales en marketing voor vele bedrijven, branches en sectoren verschillend is. Maar de basis, in welk traject dan ook, ligt in de psychologie van de mens. Creatief denken in mogelijkheden is hierbij van essentieel belang. De behoefte om groei te verwezenlijken zit in elke onderneming. Box of Brains helpt met de invulling! 

Hoe  en waar is Box of Brains gevestigd?

Box of Brains is gevestigd in de zeer ondernemende stad Haarlem. Zij staat ingeschreven aan de Vooruitgangstraat op nog geen 5 minuten lopen van hart van Haarlem. Daar waar Box of Brains zoveel mogelijk werkt vanuit het netwerk maakt zij, naast haar eigen kantoor, ook veel gebruik van flexplekken en klant locaties. 

Van wie is Box of Brains? 

Box of Brains is momenteel een eenmanszaak van directeur Margareth-Ann de Ruiter, van mij dus, en zal in de loop van de jaren uitgroeien naar een BV. 

Hoe is Box of Brains gefinancierd?

Box of Brains is zelf gefinancierd. Zij staat daarentegen open voor investeerders/aandeelhouders die willen investeren in de concepten van Box of Brains. 

Wie zijn jullie klanten?

De klanten van Box of Brains zijn met name MKB bedrijven. Collaborators die bezig zijn met de volgende stap in hun online en offline groei op marketing en sales vlak. Daarnaast geeft Box of Brains ook consultancy en training aan startups via initiatieven als Dragon Den in combinatie met investment ondernemingen en netwerken. 
 
Wat kan Box of Brains wat andere bedrijven niet kunnen?
 
Box of Brains is in staat bedrijven op een andere manier on –en offline te proportioneren, zet ideeën om in resultaat en werkt flexibel samen met de klant in plaats alleen voor de klant. 
 
Wat heeft Box of Brains nodig om te kunnen groeien?
 
Om verdere groei te verwezenlijken heeft Box of Brains nog meer specialistische partners (mogelijk in de toekomst personeel) nodig. Daarnaast extra budget voor eigen marketing.  En ook investeerders voor het doorontwikkelen van applicaties en concepten. 
 
Wat gaat Box of Brains in 2015 neerzetten?
 
Naast de huidig lopende opdrachten zal zij een tweetal uitgewerkte concepten neerzetten welke bedrijven zal helpen in hun groeiambitie en omzetverhoging. 
 
Wat zijn de ambities van Box of Brains?
 
De ambitie van Box of Brains is om in het jaar 2015 meer naamsbekendheid te krijgen en marketing en sales (omzet) technisch haar doelstellingen voor dit jaar te behalen. Voor de herkenning van de klant wil Box of Brains in de aankomende jaren een naam neerzetten in de markt die betrouwbaar, creatief en innovatief is op gebied van sales en marketing mogelijkheden. Van het bedenken van een concept, de uitvoering van de ontwikkeling tot de promotie van het resultaat. 
 
 
 
Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam. 
 
Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!
 
 
 
Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: