[Startups] Marlise Mahieu over Soosr
30-03-2015 10:05:00 Door: | Hits: 7972 | Tags:

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Marlise Mahieu, mede-oprichter van Soosr. 

Wat is Soosr

Soosr is een krachtige crowdbranding tool dat je in staat stelt de relatie met jouw merkfans te versterken, kwalitatief en kwantitatief. Je kunt met Soosr jouw fans het woord laten doen op social media en direct leren van hun acties.

Als toevoeging op oude stijl marketing - hallo daar billboard! - brengen wij interactie in het spel. Op het social sharing platform kom je in contact met de gebruikers, potentiële gebruikers en fans van jouw merk. Laat ze het woord doen en leer direct van de respons. Mond-tot-mond nieuwe stijl!

De campagnes krijgen grote aandacht dankzij de, door het merk exclusief, uitgenodigde merkfans. Laat ze jouw merkverhaal delen via social media in ruil voor leuke perks en rewards.

Soosr campagnes creëren een grote buzz online doordat de brandlovers het woord voeren. Een suggestie van een vriend is veel waardevoller dan een opgelegd bericht. Elke aanbeveling via Soosr is meetbaar. Klanten hebben direct toegang tot een dashboard vol gebruikersdata, bruikbaar in de volgende campagnes.

Waarom ben je Soosr begonnen?

Het sociaal maatschappelijk vraagstuk waarom mensen alles van beroemdheden en merken willen delen, boeide ons zeer. Het zegt iets over jouw personality als je bijvoorbeeld Nike’s draagt, met T-Mobile belt of Piper drinkt. Voor merken is een goede fanbase van belang, het is een nieuwe manier om informatie via de sociale kanalen de wereld in te helpen. Merken willen een fanbase, mensen willen hun favoriete merk uitdragen. Daar ontstond het idee om een platform voor beiden te faciliteren.

Hoe en waar is Soosr gevestigd?

Wij zijn gevestigd in het huis van Zeus, Den Haag, een voormalig studentenhuis dat omgetoverd is tot kantoorunits waar ieder zijn passie werkelijkheid laat worden.

Van wie is Soosr?  

Samen met mijn creatieve partner Ronald Schepel heb ik Soosr bedacht in Augustus 2013 en hebben we afgelopen juni Soosr gelanceerd. Samen met partners en stagiaires zijn we dagelijks hard aan het werk dit unieke concept te laten groeien. Ronald en ik zijn eindverantwoordelijk voor de beslissingen binnen het bedrijf.

Hoe is Soosr gefinancierd?

Soosr is gefinancierd met seed capital van angel investors en via leningen. Voor onze volgende fase starten wij binnenkort een crowdfunding campagne.

Wie zijn jullie klanten?

Merken die actief op social media zijn, hun fans willen inspireren en betrekken bij het merk en grotere exposure online willen genereren kunnen het Soosr platform inzetten. Op dit moment Soosr’n veel independent brands als Common Kin, Baretta Jeans, Uptown, Catchii, wat onder andere de aanleiding was om voor T-mobile om aan boord te komen. We zijn inmiddels in gesprek met meer prominente merken en hiernaast bieden we een platform aan young labels om brandlovers nog meer te kunnen inspireren

Specifiek werkt Soosr ook heel sterk voor charity organisaties, elk jaar kiezen we een initiatief uit die gratis gebruik mag maken van onze dienst. Dit jaar is dit The Hunger Project.

Wat kan Soosr dat andere bedrijven niet kunnen?

Veel merken willen de interactie met hun fans versterken en hun online exposure vergroten. Er is nog geen effectieve en efficiënte tool waarmee dit proces gestructureerd kan worden en waarbij het delen voor brandlovers ook echt leuk wordt.

Om duidelijk te zijn, is dit geen vervanging voor huidige marketingactiviteiten, maar zie het als een belangrijke en ontbrekende aanvulling op de marketingmix.

Ons social sharing platform heeft veel extra features, zoals het kunnen versturen van locatie-gerichte boodschappen, die de impact van je crowdbranding activiteiten versterken.

Wat heeft Soosr nodig om te kunnen groeien?

Na een intensieve beta-periode waarin we veel hebben getest, hebben we het afgelopen half jaar met mooie merken gewerkt. We zijn er klaar voor om ons team uit te breiden en de tool verder te ontwikkelen. We willen continue innoveren en doorontwikkelen, zodat het platform voor zowel merken als de brandlovers dé plek is en blijft waar je geïnspireerd wordt en in contact bent met je fans en merken.

Momenteel zijn onze apps nog in het Nederlands, maar een Engelse en Duitse variant is voor de groei internationaal belangrijk. Om dit mogelijk te maken starten we binnenkort een crowdfunding campagne bij Symbid op.

Wat gaat Soosr in 2015 neerzetten?

Crowdbranding op deze manier is nog niet heel bekend in Nederland, in 2015 zullen we veel aandacht besteden aan wat crowdbranding is, hoe het werkt en waarom het belangrijk is dit op te nemen in de marketingmix.

Verder zullen we nieuwe features blijven ontwikkelen en verbeteren om de impact optimaal te houden.

Wat zijn de ambities van Soosr?

Onze missie is om dit unieke social sharing platform waar fans écht in contact komen met hun favoriete merken en/of merken die hen inspireren door te ontwikkelen, zodat dit schaalbare product wereldwijd ingezet wordt.

Dus 2015 voet aan de grond in Nederland en dan grenzeloos uitbreiden! 

www.soosr.com

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter: @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

 

Eerder publiceerden wij in deze serie:

Marc Jellema over Tom Kabinet
Job Rietbergen over Newmentions

Bart Welzen over Ensie

Hanneke Stegweg over iLost

Reza Sardeha over Undeveloped
Danny Tournier over Beyond Outdoor
Lars van Wieren over Starred
Philipp Benkler over Testbirds
Bert Jan ten Kate over Massarius
Robert Kosse over Move4Mobile
Robert den Hollander over eBookingServices
Nikky Hofland over Swipe & Shop
Kees Pijnappels over JournalistenJob
Esmée Pater over Jobsome
Jan-Pieter Kroezen over Tricktrack
Sander Dullaart over Social Shop
Bas Kohnke over Impraise
Tim de Kraker over Bardigo
Daan Reijnders over Instant Magazine
Rutger Teunissen over 24sessions
Simone Babeliowsky over Vrije Ouders
Ab Talmon over StoryMail
Jeroen Offerijns over 42 Education
Oscar den Ouden over Merktroubadour
David Vermeulen over The Inner Circle
Cristian Vorstius Kruijff over Artishock
Floyd Sijmons en Hidde Rensink over Helpling
Maurice Kroon over Yippie!
Guy van der Reijden over Clean Meals
Cees Franke over zMerce
Patrick van Hooy over Value Zipper
Margareth-Ann de Ruiter over Box of Brains
Didier Kick over Fair Share
Bart Brouwers over e52
Karin Muller over The Good Family
Jelle Rood en Jacco Rijsbergen over Jelco's
Bart Rietjens over Gonect 

 

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: