[Startups] Maurice Kroon over Yippie!
23-02-2015 11:47:00 Door: | Hits: 8246 | Tags:

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Maurice Kroon, oprichter van Yippie!

Wat is Yippie!?

Yippie! is een persoonlijke shopping assistent voor in je browser. Dit betekent dat hij automatisch prijzen voor je vergelijkt terwijl je een product bekijkt. Dit scheelt je veel tijd ten opzichte van zelf vergelijkingen maken. Wanneer een gebruiker in een webshop kijkt naar een product, komt er automatisch een klein overzichtje rechtsbovenin het scherm met andere aanbieders. We laten op dit moment prijs in- en exclusief verzendkosten, levertijden en veiligheidscertificaten zien. In de toekomst breiden we dit overzicht langzaam uit met andere informatie die gebruikers graag zien, om zo de best mogelijke aankoop beslissing te kunnen maken. Naast snelle vergelijkingen laten we webshops nu ook unieke deals geven via Yippie! zodat onze gebruikers nog vaker goedkoper winkelen. En sinds kort geven we ook nog eens waarschuwingen op valse webshops om te zorgen dat gebruikers niet zomaar worden opgelicht!
 
Om Yippie! te gebruiken voeg je onze add-on toe aan je browser - Chrome, Safari, Firefox en binnenkort Internet Explorer. Dit kan met één klik via onze website. Daarna zal Yippie! standaard helpen tijdens het shoppen. Yippie! is gratis voor gebruikers en doet niet aan spam of advertenties, want daar hebben we zelf ook een hekel aan!
 
Waarom ben je Yippie! begonnen?
 
Ik ben Yippie! begonnen omdat ik vaak online shop, maar ik heb een hekel aan traditionele vergelijkingssites. Ze werken traag, zitten vol met advertenties of ze proberen je simpelweg te misleiden ten gunste van meer omzet. Ik wil als bezoeker en potentiële klant van webshops op een betere manier mijn aankoop keuze kunnen maken. Daarom ben ik een prototype in elkaar gaan hacken om prijsvergelijken comfortabeler te maken en vanaf daar is het allemaal heel snel gegaan!
 
Hoe  en waar is Yippie! gevestigd?
 
Wij werken vanuit een kantoor in B. Amsterdam in Amsterdam. Dat is een pand vol startups langs de A10, in het ouwe IBM kantoor. Hiervoor zaten we in het Vodafone gebouw en daarvoor in de bibliotheek.
 
Van wie is Yippie! 
 
Iedereen die bij Yippie! werkt, krijgt een stukje eigendom. Verder zijn er onderhand meerdere investeerders aan boord die aandelen hebben, en uiteraard StartupBootcamp zelf.
 
Hoe is Yippie! gefinancierd?
 
Yippie! is in het begin gefinancierd door mijn zwager en later tijdens een investeringsronde mede gefinancierd door twee angel investeerders en een crowdfunding campagne.
 
Wie zijn jullie klanten?
 
We hebben een tweezijdig business model en dus twee klanten. Aan de ene kant hebben we de consument, die niet betaalt voor de diensten van Yippie!. Aan de andere kant staan de shops. Zij betalen ons na een succesvolle vertaling van hun waardepropositie naar de consument, oftewel bij een verkoop.
 
Wat kan Yippie! wat andere bedrijven niet kunnen?
 
Yippie! kan door slim gebruik van technologie razendsnel prijzen vergelijken, unieke deals aanbieden van webwinkels en frauduleuze webshops detecteren. Dat doen we automatisch, zonder dat je zelf enige vorm van actie moet ondernemen.
 
Wat heeft Yippie! nodig om te kunnen groeien?
 
Om te groeien zijn we bezig met een nieuwe investeringsronde waarmee onze marketingstrategie kan worden uitgevoerd. Daarnaast zoeken we nog naar developers én marketeers om ons team te versterken.
 
Wat gaat Yippie! in 2015 neerzetten?
 
Yippie! gaat prijsvergelijken zoals het tot nu toe bestaat onomkeerbaar veranderen in Nederland. Oftewel, de grote partijen die nu de markt domineren zullen ons gaan volgen, omdat Yippie! hun bestaansrecht wegneemt.
 
Wat zijn de ambities van Yippie!?
 
Stel je voor: Je ziet een prijs, en je weet meteen of dat een juiste prijs is of dat het elders nog beter kan. Een gevoel van rust en happiness. Onze ambitie is om dit gevoel -Yippie! - de nieuwe standaard in shoppen te maken, in heel Europa.
 
 
 
 
Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.
 
Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!
 
Wordt lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards

 

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: