[Startups] Michel Pilet over clevergig
25-01-2017 11:51:00 Door: Marianna Beets | Hits: 7998 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Michel Pilet, ceo en oprichter van clevergig.

Wat is clevergig?

clevergig levert software waarmee bedrijven hun flexibele schil gemakkelijk kunnen managen. Je brengt je medewerkers op ons platform, terwijl ze zelf een profiel in de app aanmaken. Van daaruit staan een aantal tools tot je beschikking, zoals het oproepen van groepen medewerkers om diensten te vullen. De lijst van diensten breiden we gestaag uit. Denk aan werving, selectie, planning, reviews en communicatie. We spelen in op de sterk veranderende arbeidsmarkt, waar medewerkers steeds vaker meerdere banen naast elkaar gaan hebben. En waar bedrijven steeds meer flexibele krachten inhuren. Die trend is wereldwijd onomkeerbaar. Er zijn op dit moment 1.9 miljoen flexwerkers in Nederland, terwijl dat aantal in 2003 nog op 1.1 miljoen (bron: CBP, 2016).

Waarom ben je clevergig begonnen?

Ik heb altijd willen ondernemen, kom ook uit een ondernemersgezin. Wat me het meest aanspreekt is de vrijheid om zelf belangrijke beslissingen te kunnen nemen en om je dag zelf in te kunnen delen. Dat is me heel veel waard. Daarnaast vind ik het erg mooi om vernieuwing te brengen, daar waar dat echt nodig is. En de passie voor technologie maakt tenslotte de cirkel rond.

Hoe en waar is clevergig gevestigd?

Ons team is verspreid over Amsterdam, Lausanne en Kiev. De business development doen we initieel vanuit Nederland, terwijl de productontwikkeling en het bouwen van het technisch platform vanuit Zwitserland en de Oekraïne gebeurt.

Van wie is clevergig?

clevergig is nagenoeg volledig in handen van de oprichters. Startupbootcamp is sinds onze deelname aan het traject voor 8 procent eigenaar. Daarnaast hebben we afgelopen jaar geld opgehaald via een converteerbare lening. Die lening wordt op een later moment omgezet in aandelen en dan verwateren we nog eens zo’n 10 procent.

Hoe is clevergig gefinancierd?

In de zomer van 2016 hebben we 120.000 euro aan pre-seed funding opgehaald. Met name vanuit ons eigen netwerk. Tevens hebben we omzet van klanten, maar dat is nog onvoldoende om alle kosten te dekken.

Wat kan clevergig dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Bestaande HR tools zijn totaal niet ingericht op grote groepen flexibele medewerkers die hier en daar wat uurtjes werk verrichten. We brengen gebruiksgemak en zorgen dat technologie versterkt, in plaats van beperkt. Onze oplossing werkt vanuit de cloud en op elk toestel. Ook koppelen we - indien nodig - gemakkelijk met diverse bestaande HR tools.

Wat heeft clevergig nodig om te kunnen groeien?

Allereerst 400.000 euro aan seed-funding. We willen hard groeien en hebben funding nodig om het product verder uit te bouwen en onze commerciële organisatie uit te bouwen. Daarnaast zijn we altijd op zoek naar bedrijven die een grote flexibele schil hebben, of overwegen om deze uit te breiden.

Wat gaat clevergig in 2017 neerzetten?

2017 wordt een prachtig jaar voor clevergig. We komen net uit de accelerator Startupbootcamp gerold en zitten in een geweldige flow. We gaan ons product verder uitbouwen, nog meer klanten blij maken en veel partners aan ons verbinden.

Wat zijn de ambities van clevergig?

We willen DE interface worden tussen flexwerkers en organisaties. Dit alles met een open platform waar software ontwikkelaars gemakkelijk op kunnen aanhaken. En uiteindelijk willen we internationaal groeien. Nederland is uiteindelijk toch te klein :-)

www.clevergig.nl

 


 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

 

Lees ook:

[Startups] Jean Witteveen over Eccentrade     
[Startups] Louaie El Rowidi over CABTURE
[Startups] Ferdinand ten Kate over Ferander Bamboefiets
[Startups] Rutger Geelen over SchedJoules
    
[Startups] Karim Akhlal over Recrout    
[Startups] Pieter Havermans over Booqees
     
[Startups] Marja Silvertant over Feli     
[Startups] Aldo Breed over Kiesjefolders

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie