[Startups] Nick van der Meij over fintech-startup Zeker.Me
25-11-2015 15:26:00 Door: | Hits: 4189 | Tags:

Zeker.Me, een data-driven startup actief in de verzekeringsbranche, biedt voortaan location-based schadeherstel aan. Wij spreken oprichter Nick van der Meij.

Dag Nick, kun je Zeker.Me introduceren? Wat voor een startup zijn jullie precies?

Zeker.Me is een fintech-startup die inzet op betere dienstverlening in de verzekeringsbranche. We doen dat door schadeverzekeringen te personaliseren en up-to-date te houden, op basis van data die gebruikers met Zeker.Me delen. Ze doen dat bijvoorbeeld door hun socialmediaprofiel te koppelen of simpele vragen te beantwoorden. De beste dienstverlening door data dus.

Wat houdt de dienst location-based schadeherstel in?

Location-based schadeherstel is een service die we aanbieden in samenwerking met Stichting Schadegarant, dat schadeherstelbedrijven selecteert op kwaliteit. Wij zijn de eerste die de dienst heeft geïntegreerd in ons online schadeformulier. Zo kunnen verzekerde gebruikers direct zien welke gekwalificeerde reparateurs in de buurt zijn van de plek waar zij autoschade hebben opgelopen - of op een andere plek die ze zelf kiezen. Ook hier gaat het weer om de beste dienstverlening: we maken dit proces bewust zo gemakkelijk mogelijk, want bij schade wil je je nergens druk om hoeven maken.

Waarom ben je Zeker.Me begonnen? Hoe lang ben je nu bezig?

Ik ben zelf al jarenlang actief in de verzekeringswereld en zie zoveel dingen niet goed gaan. De huidige manier waarop wij ons verzekeren moet anders, daarom ben ik Zeker.Me begonnen. De dienstverlening en de producten van verzekeraars ontwikkelen niet mee met het veranderende gedrag van jonge consumenten. De steeds groter wordende hoeveelheid data maakt gepersonaliseerd verzekeringsadvies mogelijk, maar daar gebeurt weinig mee. In dat gat springen wij met Zeker.Me.

Hoe en waar is Zeker.Me gevestigd?

Ik ben zelf geboren en getogen in Rotterdam, maar ons kantoor staat in Oud-Beijerland.

Wat heeft Zeker.Me nodig om te kunnen groeien?

Simpel: meer gebruikers! Ik hou niet van het woord klanten, Zeker.Me heeft gebruikers die onze dienst ‘gebruiken’. Ik zie het aantal gebruikers elke maand stijgen en ook de respons is positief, dus we zijn goed op weg.

Wat zijn de ambities van Zeker.Me?

Onze ambitie is om de verzekeringsbranche te vernieuwen. In de toekomst hoeft niemand meer onder- of oververzekerd te zijn, omdat je verzekering mee verandert met je veranderende leefsituatie. Dat is mijn streven. Onderzoek van KMPG laat ook zien dat onze branche nog enorme slagen laten liggen op het gebied van innovatie en digitalisering. Met Zeker.Me neem ik nu het voortouw in de broodnodige digitale transformatie.

Wat gaat Zeker.Me in 2016 neerzetten?

Behalve de eerder genoemde ambitie waarmaken, blijven we onze diensten natuurlijk doorontwikkelen. De eerste stappen met data-driven en gerobotiseerd advies hebben we gezet: wij kunnen nu al op basis van persoonlijke data geautomatiseerd pakketten aanbieden die precies op de leefsituatie van onze gebruikers zijn afgestemd. Hetzelfde geldt voor het polisonderhoud erna. Maar ik kijk graag verder vooruit en vindt dat we pas aan het begin staan: de rol van gerobotiseerd advies verzekeringsland wordt alleen maar groter. Gecombineerd met menselijke interactie, dat wel. De adviseur die de combinatie mens en techniek als beste weet in te zetten, heeft de toekomst.

www.zeker.me

Lees ook: Fintech-startup Zeker.Me introduceert location-based schadeherstel

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie