[Startups] Paul Aelen over Yellowbag
06-05-2015 10:21:00 Door: | Hits: 6688 | Tags:

In Yellowbag verzamel je producten en webshops op één persoonlijke, overzichtelijke plek. Vorige week lanceerde Yellowbag een nieuwe gratis shopping tool waarbij je een melding krijgen als de prijs daalt. “We zien mensen worstelen om al hun online producten en shops te bewaren, ze gebruiken bookmarks, verlanglijsten of zelfs Excel-sheets. Met Yellowbag is dit probleem voorbij”, aldus Paul Aelen, oprichter Yellowbag. Wij spreken hem.

Wat is Yellowbag?

Met Yellowbag verzamel je al je favoriete producten en krijg je een melding als de prijs daalt.

Stel je hebt op internet een paar ultieme schoenen of laarzen gezien, maar je vindt ze nog te duur of zit je nog even krap bij kas om ze direct te kopen? Dan kun je wachten tot ze in de aanbieding komen, maar dat moment moet je dan wel zelf in de gaten houden. Dat is verleden tijd! Want met onze shopping tool van Yellowbag maak je een online wishlist aan voor je favoriete producten, waarbij je automatisch een seintje krijgt wanneer iets in prijs daalt.

Waarom ben je Yellowbag begonnen?

Onze droom is om ervoor te zorgen dat elke shopper goedkoper zijn favoriete producten kan kopen. In elke shop, wereldwijd, online & offline.

Hoe en waar is Yellowbag gevestigd? 

Yellowbag is gevestigd in Nijmegen.

Van wie is Yellowbag?  

Yellowbag is van mij en Jasper van Elferen. Beiden zijn we 50% aandeelhouder.

Hoe is Yellowbag gefinancierd?

Yellowbag is via eigen middelen gefinancierd. Via een regionaal fonds hebben we recent een krediet ontvangen om verder te innoveren. Om de internationale uitrol later dit jaar te financieren zijn we wel op zoek naar een strategische investeerder.

Wie zijn jullie klanten?

We spreken graag van gebruikers. Iedere consument die winkelt of online shopt kan zijn voordeel doen met Yellowbag. Waarom ook teveel betalen voor je favoriete producten?

Wat kan Yellowbag dat andere bedrijven niet kunnen?

Er zijn al veel vergelijkingssites, maar wil je echt een veel geld besparen, dan moet je toch vaak wachten op een prijsdaling of een (pre)sale. Wij houden dit elke dag voor de consument in de gaten. Wordt iets goedkoper, dan krijg je van ons een melding: een mail en als je de app hebt ook een push notificatie.

Met onze techniek indexeren we meer dan 93% van alle shops wereldwijd. Komend jaar willen we naar 99%.

Wat heeft Yellowbag nodig om te kunnen groeien?

Veel enthousiaste gebruikers! We zijn de eerste weken na de lancering met honderden procenten gegroeid. Het gaat hard, maar we willen naar miljoenen gebruikers wereldwijd en daar hebben we budget voor nodig.

Wat gaat Yellowbag in 2015 neerzetten?

Peter Thiel schrijft in zijn boek ‘Zero to One’ dat je monopolist moet worden in je niche. Voor ons is het key dat onze pricealert feature 99% coverage heeft. Dat gaan we dit jaar realiseren. Daarna gaan we met onze reverse price alert aan de slag. Dan scannen we niet alleen prijzen van dat product in die ene shop, maar álle shops die dat product aanbieden. Komt jouw favoriete item ergens anders in de aanbieding, dan krijg je hier ook een melding van. Zo bespaar je niet alleen veel tijd, maar ook geld. Ideaal toch?

Wat zijn de ambities van Yellowbag?

We willen snel schalen. We rollen nu in Nederland uit, later dit jaar in heel Europa. Volgens jaar gaan we ook echt campagne voeren in het beloofde land: Verenigde Staten. 

www.yellowbag.com

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups.

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie,
 stuur dan een email naar Dewi Smeenk: dewi@nederlandsmedianetwerk.nl

Klik hier voor een overzicht van alle startup interviews in deze serie

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie