[Startups] Remco Bron over inBeacon
02-04-2015 13:33:00 Door: | Hits: 5720 | Tags:

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Remco Bron, oprichter van inBeacon.

Wat is inBeacon?

inBeacon levert een compleet software as a service platform dat organisaties de kans biedt om de offline en online belevenis van de gebruiker op een simpele en kostenefficiënte wijze te verbinden. 

Het inBeacon platform koppelt intelligente business rules aan iBeacon touch points en cross media proximity acties. Hiermee wordt het mogelijk de klant op zeer persoonlijke en relevante wijze te voorzien van informatie. Denk aan push berichten, het persoonlijk maken van digital signage, automatisch e-mails verzenden op basis van een bezoek en zelfs crossmediale retargeting op basis van een bezoek aan een fysieke locatie. Online en offline wordt door inBeacon naadloos gekoppeld.

Waarom ben je inBeacon begonnen?

Mijn twee co-founders Frank Verschoor, Ronald van Woensel en ik zijn inBeacon gestart omdat we iBeacon zagen als een belangrijke technologie dat zeer veel potentieel had in retail en andere sectoren en daadwerkelijk een probleem kon oplossen. We zijn direct gestart met de ontwikkeling van een enterprise platform met als doel de inzet van iBeacons softwarematig zo laagdrempelig mogelijk te maken en voldoende ruimte te bieden om mee te groeien met de organisatie.

Hoe en waar is inBeacon gevestigd?

Wij zijn gevestigd in Utrecht bij de incubator Utrecht Inc.

Van wie is inBeacon?

De drie co-founders zijn aandeelhouders, begin dit jaar heeft ook Enigma Consulting een belang genomen in inBeacon. 

Hoe is inBeacon gefinancierd?

We zijn gestart zonder funding en hebben begin dit jaar Enigma Consulting als investeerder.

Wie zijn jullie klanten?

Klanten zijn onder andere Q-matic, Flora Holland, Bardigo en Waterdrinker. Daarnaast werken we op dit moment samen met een groot gedeelte van de top 100 van het Nederlandse bedrijfsleven en een aantal evenementen met internationale allure aan vergaande en unieke iBeacon integraties.

Wat kan inBeacon dat andere bedrijven niet kunnen?

Wij onderscheiden ons met het creëren van unieke omnichannel touchpoints voor de klant. Bij iBeacon implementaties is het eindpunt vaak een push notificatie, met het inBeacon platform is dat pas het begin. Met diverse clienteling applicaties wordt het mogelijk de omgeving zichzelf te laten aanpassen aan de klant. Daarmee kan er een persoonlijk relevante ervaring worden geboden en unieke klantenservice worden geleverd die nog nooit eerder mogelijk was.

Wat heeft inBeacon nodig om te kunnen groeien?

Organisaties die nu willen innoveren om het verschil te kunnen maken wanneer iBeacon een vanzelfsprekende technologie is.

Wat gaat inBeacon in 2015 neerzetten?

Wij werken aan een aantal zeer bijzondere iBeacon implementaties die Nederland de komende maanden als grensverleggend iBeacon land internationaal op de kaart gaan zetten.

Wat zijn de ambities van inBeacon?

Ons doel is om te zorgen dat Nederland hét land is waar buitenlandse organisaties naar kijken voor inspiratie en best practices in hoe iBeacon wordt ingezet. Daarna helpen we deze organisaties graag om dit bij hun ook mogelijk te maken. Onze focus ligt eerst op groei in Nederland en daarna Europa.

www.inbeacon.nl

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter: @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

 

Eerder publiceerden wij in deze serie:

Adrian Blackwood over trakkies
Thijs van Schadewijk over Highstreet

Jean Witteveen over Eccentrade

Frido van Driem over ZEEF

Marlise Mahieu over Soosr

Marc Jellema over Tom Kabinet

Job Rietbergen over Newmentions

Bart Welzen over Ensie

Hanneke Stegweg over iLost

Reza Sardeha over Undeveloped
Danny Tournier over Beyond Outdoor
Lars van Wieren over Starred
Philipp Benkler over Testbirds
Bert Jan ten Kate over Massarius
Robert Kosse over Move4Mobile
Robert den Hollander over eBookingServices
Nikky Hofland over Swipe & Shop
Kees Pijnappels over JournalistenJob
Esmée Pater over Jobsome
Jan-Pieter Kroezen over Tricktrack
Sander Dullaart over Social Shop
Bas Kohnke over Impraise
Tim de Kraker over Bardigo
Daan Reijnders over Instant Magazine
Rutger Teunissen over 24sessions
Simone Babeliowsky over Vrije Ouders
Ab Talmon over StoryMail
Jeroen Offerijns over 42 Education
Oscar den Ouden over Merktroubadour
David Vermeulen over The Inner Circle
Cristian Vorstius Kruijff over Artishock
Floyd Sijmons en Hidde Rensink over Helpling
Maurice Kroon over Yippie!
Guy van der Reijden over Clean Meals
Cees Franke over zMerce
Patrick van Hooy over Value Zipper
Margareth-Ann de Ruiter over Box of Brains
Didier Kick over Fair Share
Bart Brouwers over e52
Karin Muller over The Good Family
Jelle Rood en Jacco Rijsbergen over Jelco's
Bart Rietjens over Gonect 

 

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: