[Startups] Richard Sweep over prettysocial Media
08-03-2018 12:09:00 Door: Suzanne van der Meij | Hits: 4573 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Richard Sweep, Managing Partner van prettysocial Media

Hallo Richard. Wat is prettysocial Media?

prettysocial Media geeft adverteerders toegang tot de eigen social mediakanalen van uitgevers, waardoor branded content geplaatst kan worden op sociale media van de uitgevers, uit naam van deze uitgevers. Dit verhoogt de relevantie en geloofwaardigheid van de boodschap enorm met als resultaat efficiëntere CPM en hogere CPA.

Wij hebben de toegangsrechten van de pagina's, waardoor we gesponsorde en organische posts op de tijdlijn van de Facebookpagina van de uitgever kunnen plaatsen. Belangrijker nog is dat we daardoor de boodschap uit naam van de uitgever ook via advertising onder een groot publiek kunnen verspreiden, gebruikmakend van alle social data waarover Facebook beschikt. De uitgever zelf is dus in alle uitingen de afzender.

Ons netwerk bestaat uit een samenwerking met de social mediakanalen van bekende uitgevers. In totaal hebben we met bijna 200 verschillende uitgevers een samenwerking afgesloten.

We hebben nu succesvolle samenwerkingen met onder meer VRIJ, Autovisie en Vrouw van TMG en Truckstar, Delicious, Zin en andere merken van New Skool Media, maar ook een groot scala aan andere zeer actieve Facebookpagina’s zoals HartvoorAuto’s, Wonenonline.nl, Veronica Superguide, MuseumTijdschrift, Soundz Magazine, Weeronline..

Waarom zijn jullie prettysocial Media begonnen?

Uitgevers investeren veel tijd, energie en geld in hun social mediakanalen, maar realiseren daaruit zelden directe inkomsten. De inkomsten waren vaak indirect door het generen van traffic of verwijzingen naar de online shop. Aan adverteerderszijde is veel interesse in influencermarketing. En wat zijn betere influencers dan bestaande en bekende titels die de boodschap van een adverteerder verspreiden?

Deze merken hebben een versterkend effect op de relevantie en geloofwaardigheid van de content van onze adverteerders en voor uitgevers is het een nieuw verdienmodel. De klassieke win-winsituatie, zeg maar.  

Hoe en waar is prettysocial Media gevestigd?

prettysocial Media is gevestigd in Naarden, in het verzamelgebouw In the Mood aan de Rubberstraat 9. Daarnaast heeft prettysocial Media ook vestigingen in München, Kopenhagen, Londen en sinds kort ook een vertegenwoordiging in New York.

Van wie is prettysocial Media?

prettysocial Media is eigendom van de Nederlandse oprichters en eigenaren Thomas Brouwers, Jacob Poortinga en ondergetekende. Daarnaast heeft het Duitse GmbH ook een aandeel in de Nederlandse vestiging.

Hoe is prettysocial Media gefinancierd?

De Nederlandse vestiging wordt volledig gefinancierd uit eigen middelen van de eigenaren en inmiddels ook door gerealiseerde omzet via onze klanten. Onze Duitse vestiging heeft recent een financiële injectie gekregen van FUNKE Digital, een van de grootste Duitse uitgeverijen.

Wie zijn de klanten van prettysocial Media?

Onze klanten zijn klanten die een verhaal willen vertellen en daarvoor branded content willen distribueren binnen een special interest omgeving willen plaatsen. Momenteel zijn dat directe klanten, maar ook mediabureaus, pr- en reclamebureaus.

We hebben intussen campagnes mogen doen voor en in samenwerking met een grote diversiteit aan klanten zoals binnen automotive (Ford, Jaguar, Land Rover, Bosch Car Services), fashion (Hugo Boss, Danish Design) maar ook special interest als musea (Tropenmuseum, Museum Volkenkunde, Afrika Museum) en Goede Doelen (KNGF, Vogelbescherming Nederland).

Wat kan prettysocial Media dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Enerzijds hebben wij de toegangsrechten tot de social media kanalen van bijna 200 verschillende publishers, anderzijds zijn wij in staat de juiste conversie content te produceren en te optimaliseren om tot de gewenste resultaten te komen. De combinatie van beide zorgt ervoor dat we een product in de mark zetten dat uniek is.

Wat heeft prettysocial Media nodig om te kunnen groeien?

In de basis hebben we meer bekendheid bij klanten en adaptief vermogen bij bureaus nodig. Publishers weten ons inmiddels goed te vinden waarbij wij voor hen een nieuwe bron van inkomsten leveren. Met meer campagnes kunnen we nog meer voor onze publishers doen.

Wat zijn de (internationale) ambities van prettysocial Media?

Ons concept slaat gelukkig ook internationaal aan. We hebben kantoren buiten Nederland: in München, Kopenhagen, Londen en sinds kort ook een vertegenwoordiging in New York.

Wat gaat prettysocial Media in 2018 neerzetten?

Een vast onderdeel worden in het branded content- en social mediaplan voor nationale en internationale merken. Vervolgens gaan we succesvolle campagnes voeren en hopelijk is dat de basis voor langdurige samenwerkingen, direct met cliënten maar ook met bureaus.

www.prettysocialmedia.com

 

Heb jij een startup en wil je meedoen met onze startupcompetitie? Meld je dan aan!

Word lid van de LinkedIn-groep Dutch Startup Network.

Lees ook:

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie