[Startups] Robert van den Berg en Thijs van Eijk over Feemie
15-07-2015 10:37:00 Door: | Hits: 7618 | Tags:
Op Feemie.nl kan je persoonlijke videoberichten bestellen die bekende Nederlanders opnemen, voor jezelf of om als cadeau naar je vrienden te versturen. Wij spreken Robert van den Berg en Thijs van Eijk, oprichters van de startup Feemie.
 
Wat is Feemie? 
 
De naam Feemie (uitspraak Fame-mie) is afgeleid van de Engelse woorden Fame – Famous en Selfie. Feemie is een nieuw concept dat het mogelijk maakt om online persoonlijke videoberichten van bekende Nederlanders te bestellen. Denk hierbij onder andere aan een verjaardagsfelicitatie, geboorte, huwelijksjubileum, behalen rijbewijs/diploma, Kerst of Nieuwjaarsgroet.
 
Feemie maakt één op één contact mogelijk tussen fans en BN’er. Ieder videobericht wordt speciaal voor de fan opgenomen en is dus uniek. Tevens kan je een Feemie cadeau doen aan je vrienden.
 
Waarom zijn jullie Feemie begonnen? 
 
Omdat we weten dat hier vraag naar is vanuit de consument. Wie wil er nu geen gepersonaliseerd videobericht van zijn of haar idool ontvangen op de smartphone? Wij denken dat de ontvangers van een videobericht trots en blij verrast zullen zijn als ze deze ontvangen.
 
Tevens vindt er een verschuiving op het internet plaats van tekstuele uitingen naar videocontent, hier spelen wij op in.

Hoe en waar is Feemie gevestigd? 
 
Feemie is een online bedrijf en is gevestigd in het centrum van Haarlem.

Van wie is Feemie? 
 
Feemie is een VOF en wij twee zijn de eigenaren. 
 
Hoe is Feemie gefinancierd?
 
Feemie is vanuit ons privévermogen gefinancierd.

Wat kan Feemie dat andere bedrijven niet kunnen?
 
Feemie brengt fans en artiesten dichter bij elkaar, waarbij de fan centraal staat. Het 'echte' één op één contact is nu mogelijk, waarbij Feemie een platform is waarop verschillende BN’ers dit kunnen gaan aanbieden. Het gebruikersgemak van de service is voor zowel de fan als voor de BN’er optimaal als we spreken over het ontvangen en opnemen van de video’s.
 
Wat heeft Feemie nodig om te kunnen groeien?
 
Wij zijn druk bezig om managementbureaus van BN’ers op de hoogte te stellen van ons concept. Wij hopen dat deze de BN’ers enthousiast maken. Deelname kan uiteraard ook voor een periode en wij bepalen niet hoeveel videoberichten een BN’er zou willen opnemen. Vanuit marketingtechnisch perspectief kunnen wij een toegevoegde waarde zijn.
 
Wat gaat Feemie in 2015 neerzetten?
 
Op onze site staan diverse bekende Nederlanders: artiesten, modellen, musicalsterren, comedians, tv-presentatoren, sporters en acteurs. We hopen dat deze allen inzien dat Feemie een nieuwe positieve manier van communicatie richting hun fanbase is. En ja, daar mogen ze best een vergoeding voor vragen, dat laten wij aan hun over.

Wat zijn de ambities van Feemie?
 
Feemie is gedeponeerd bij het Benelux merkenbureau voor het intellectuele eigendom. Onze ambities zijn om een stabiel bedrijf neer te zetten waarbij vraag en aanbod goed afgestemd wordt.
 
Online feemies bestellen door middel van offline exposure kanalen; als ons concept in Nederland aanslaat, dan zou het toch super zijn om ook onze naam te vestigen in het buitenland! Dat zijn positieve ambities, maar zoals we al zeiden: Wie wil er nu geen videobericht ontvangen van zijn of haar idool?
 
 
 
 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups.

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie,
 stuur dan een email naar Dewi Smeenk: dewi@nederlandsmedianetwerk.nl

Klik hier voor een overzicht van alle startup interviews in deze serie

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie