[Startups] Ruben Niet over digitalAudience
31-01-2018 11:21:00 Door: Marianna Beets | Hits: 5224 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Ruben Niet, oprichter van digitalAudience.

Wat is digitalAudience?

digitalAudience is een unieke marketing technologie die offline premium CRM data beschikbaar maakt voor online marketing. Belangrijkste toepassingen zijn het beschikbaar maken van specifieke 2nd party audiences voor display advertising en de mogelijkheid om 1st party data te matchen en beschikbaar te maken in verschillende campagne systemen (DSP’s) als Adform, P161, DBM en VideoMediaGroep. Onze 2nd party audiences zijn direct in te zetten via de verschillende DSP’s en unieke audiences als ZZP’ers of Mosaic segmenten helpen campagnes relevanter en succesvoller te maken. Via CRM onboarding, het online beschikbaar maken van offline CRM data kunnen adverteerders bijvoorbeeld bestaande klanten targeten voor display of video campagnes. Een hele belangrijke use case hiervoor is het uitsluiten van bestaande klanten!

Door inzet van onze technologie kunnen adverteerders en mediabureaus het resultaat van hun campagnes verbeteren.

Waarom ben jij digitalAudience begonnen?

Zakelijk zag ik een steeds grotere behoefte voor kwalitatieve data en de opkomst van het inzetten van 1st party data in online marketing. Samen met mijn compagnon, Wouter Theijsmeijer, en onze CTO zag ik een mogelijkheid om hier een oplossing voor te kunnen bouwen en leveren. Na uitgebreid testen hebben we besloten om hier per 2016 een apart bedrijf voor op te zetten.

Persoonlijk heb ik altijd de ambitie gehad om een internationaal bedrijf op te zetten in het speelveld van uitgever, bureau, adverteerder en ad tech. Dat is met digitalaudience gelukt!

Hoe en waar is digitalAudience gevestigd?

Wij zitten op de Schinkel in Amsterdam in een pand met nog een aantal bedrijven die actief zijn op het vlak van online marketing.

Van wie is digitalAudience?

Er zijn drie eigenaren, Wouter, ik en Adtech VC Axivate heeft een belang.

Hoe is digitalAudience gefinancierd?

Een combinatie van eigen financiering en een seed funding van Axivate.

Wie zijn de klanten van digitalAudience?

Mediabureaus en top 200 adverteerders. Ik vind het ontzettend gaaf dat wij net twee jaar bestaan en onze diensten leveren aan partijen als; Havas, Superdigital, Searchresult, Toyota, Monuta, ABNAMRO, Telfort, Ziggo, T-Mobile etcetera…

Wat kan digitalAudience dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Offline data online beschikbaar maken. digitalAudience is in staat om klanten van adverteerders via offline kenmerken als telefoon nummer of 06nummer te koppelen aan online identifiers zoals cookies. Wij zijn ook de enige partner hiervoor, dit mechanisme heet CRM onboarding, van Doubleclick, de advertentie tooling van Google waar veel van de top 200 adverteerders mee werken.  

Wat heeft digitalAudience nodig om te kunnen groeien?

Intern op dit moment mensen, we hebben sinds januari het team uitgebreid met twee ervaren account directors. Zodra die up and running zijn ga ik mij richten op de internationale uitrol. Extern is de markt van CRM onboarding in Nederland nog nieuw en wordt nog weinig ingezet, als begint bij partijen die afgelopen jaren een DMP hebben geïmplementeerd de behoefte te ontstaan voor een hogere matchratio, dat is waar digitalAudience bij helpt.

Wat zijn de (internationale) ambities van digitalAudience?

We willen in 2018 onze diensten uitrollen in de Nordics en Spanje, in 2019 Duitsland, Frankrijk en andere europese landen.

Wat gaat  in 2018 neerzetten?

digitalAudience wordt de partner voor CRM onboarding in Nederland en gaat internationaal!

www.digitalaudience.io

 

Heb jij een startup en wil je meedoen met onze startupcompetitie? Meld je dan aan!

Word lid van de LinkedIn-groep Dutch Startup Network.

Lees ook:

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie