[Startups] Rutger Teunissen over 24sessions
04-03-2015 12:46:00 Door: | Hits: 5912 | Tags:

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Rutger Teunissen, oprichter van 24sessions. 

Wat is 24sessions?

24sessions.com is een online marktplaats waar ondernemers kunnen videochatten met experts. Zo wordt zakelijk advies even simpel als een hotel boeken: zoeken, vergelijken, plannen, praten en betalen. We hebben inmiddels 500+ experts in meer dan 1000 expertisegebieden, van online marketing tot lean startup. Dankzij 24sessions heb je dus direct en real time toegang tot de beste experts, zonder dat je lange adviestrajecten met traditionele kantoren in moet. Naast 24sessions.com zijn we sinds kort ook gestart met 24sessions White Label. Daarmee geven we onze technologie in licentie aan enterprises en startups zodat zij hun eigen expert advice platform kunnen lanceren. 

Waarom ben je 24sessions begonnen?

Ik was hiervoor partner van een klein marketingadviesbureau en was dus zowel adviseur als ondernemer. Het traditionele karakter van de adviesmarkt frustreerde me van beide kanten. Praktisch alle markten zijn inmiddels meebewogen met het internet, maar in de zakelijke advisering draait het nog steeds om kopjes koffie, reistijd, offertes en adviesrapporten. Terwijl de nieuwe generatie ondernemers daar helemaal geen behoefte aan heeft. De meeste informatie vinden we zelf wel. Wat we nodig hebben, is even sparren met een expert. Iemand die net die twee slimme tips of dat beetje vertrouwen kan geven. Exact dat biedt 24sessions. 

We zijn onlangs met 24sessions White Label begonnen, omdat organisaties ons benaderden met de vraag of zij een vergelijkbaar platform in hun organisatie of een specifieke niche mochten lanceren. De toepassingen hiervoor zijn enorm divers. Van startups tot grote consultancy bedrijven en zelfs enterprises die het als interne collaboratie tool willen inzetten. 

Hoe en waar is 24sessions gevestigd? 

Wij zitten in Bedrijfsverzamelgebouw Hooghiemstra in Utrecht.

Van wie is 24sessions?

Ik ben op dit moment de enige aandeelhouder. Het is de bedoeling dat binnenkort twee huidige teamleden definitief gaan toetreden.

Hoe is 24sessions gefinancierd?

Wij zijn volledig zelf gefinancierd. We overwegen in 2015 extern groeikapitaal aan te trekken.

Wie zijn jullie klanten?

24sessions.com is een open platform waar iedereen gratis lid kan worden en diensten kan aanbieden en afnemen. Onze White Label klanten zijn bijvoorbeeld een bedrijf voor huiswerkbegeleiding in Melbourne, een advocatencollectief in Amerika en een startup in de medische wereld in Nederland. Zij gebruiken onze technologie om mensen via videochat te verbinden met de juiste tutor, advocaat of medisch specialist voor hun vraag. 

Wat kan 24sessions dat andere bedrijven niet kunnen?

Ons platform maakt het niet alleen mogelijk om snel de juiste persoon te vinden, maar ook om die persoon direct te boeken, spreken, reviewen en betalen. Alles gebeurt op onze site. Je hebt dus geen externe software zoals Skype of plugins nodig. Simpeler kan gewoonweg niet. 

Wat heeft 24sessions nodig om te kunnen groeien?

We zijn nog op zoek naar een goede front-end developer om ons team permanent te versterken. Dan hebben we het perfecte team staan. We denken na over het ophalen van groeikapitaal.

Wat gaat 24sessions in 2015 neerzetten?

In 2015 gaan we een aantal ontzettend gave, maar nog geheime functionaliteiten aan 24sessions.com toevoegen. Daarnaast richten we onze pijlen vooral op White Label. We willen in 2015 klanten in vijf verschillende sectoren aansluiten. Daarnaast zijn we bezig met het opzetten van een reseller programma.

Wat zijn de ambities van 24sessions?

Wij zijn nu al volledig internationaal georiënteerd. De kracht van videochat komt ook het meest tot zijn recht in een internationaal platform. Dankzij videochat is de beste expert in Amerika even dichtbij als het kantoortje om de hoek.

24sessions.com

 
Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.
 
Volg de Dutch Startup Awards op Twitter: @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards
 
Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!