[Startups] Simone Babeliowsky over Vrije Ouders
04-03-2015 10:26:00 Door: | Hits: 8789 | Tags:

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Simone Babeliowsky, oprichter van Vrije Ouders. 

Wat is Vrije Ouders?

Vrije Ouders is een nieuw online ontmoetingsplatform dat jonge ouders ondersteunt bij het vinden van alternatieven voor reguliere kinderopvang. Ons geavanceerde matchingsysteem linkt ouders met elkaar om zo de opvang van de kinderen uit te ruilen.

Waarom ben je Vrije Ouders begonnen?

De kabinetsbezuinigingen op kinderopvangsubsidie zijn de trigger geweest. Ik werkte zelf een tijdje in de kinderopvangbranche en hoorde ouders praten over torenhoge kinderopvangkosten. Ik wil een betaalbaar en veilig alternatief bieden. Ik ben zelf ook jonge moeder en niet altijd even enthousiast over de soms overvolle kinderdagverblijven met wisselend personeel. Met Vrije Ouders wil ik de mogelijk bieden tot opvang aan huis met individuele aandacht van het ‘ruilgezin’. Ouders van nu doen alles zelf en online, daarom heb ik gekozen voor een online matchsysteem waarbij de gebruiker de regie heeft.

Hoe en waar is Vrije Ouders gevestigd?

Vrije Ouders houdt kantoor vanuit huis in het oude centrum van Utrecht. Vanuit hier worden alle aquisitie, strategie en organiserende taken uitgevoerd. Het stukje software development wordt ge-outsourced naar India waar een team van specialisten klaarzit.

Van wie is Vrije Ouders? 

Ik ben zelf de eigenaar en directeur van Vrije Ouders. Daarnaast werk ik met twee freelancers die mij ondersteunen bij de ontwikkeling van het platform.

Hoe is Vrije Ouders gefinancierd?

Ik ben van start gegaan met eigen middelen. Later heb ik een investeerder aangetrokken uit de privé-omgeving.

Wie zijn jullie klanten?

Na uitgebreid onderzoek te hebben gedaan, specificeren wij onze belangrijkste doelgroep als ‘de hoger opgeleide, parttime werkende ouder met kinderen tussen de 0 en 12 jaar die in Randstedelijk gebied woont’. De gebruikers zijn dagelijks actief bezig met internet en sociale media. Ze nemen het heft in eigen handen, gaan mee met de tijd en regelen zaken online.

Wat kan Vrije Ouders dat andere bedrijven niet kunnen?

Vergelijkbare websites verzorgen enkel matchmaking op postcode, terwijl Vrije Ouders waterdichte matches maakt door een zeer uitgebreid en geavanceerd matchsysteem. Dit systeem linkt op een hele reeks aan voorkeuren, zoals de basisschool, de dagen van beschikbaarheid en de leeftijd van de kinderen. Er kan gebruik gemaakt worden van een gezamenlijke online agenda en andere handige online tools. Vrije Ouders doet het anders en beter en biedt kwaliteitszorg door betrokkenheid en pedagogische advisering van experts. Vrije Ouders heeft een eigen gezicht, wordt samen met de gebruiker ontwikkeld en is daardoor zeer gebruiksvriendelijk.

Wat heeft Vrije Ouders nodig om te kunnen groeien?

Een community-based platform als Vrije Ouders leeft op het aantal gebruikers en heeft dus naamsbekendheid nodig. De techniek achter vrijeouders.nl staat klaar om duizenden gebruikers per dag aan te kunnen. Er moeten strategische publiciteitsbrandjes gesticht worden die oplaaien tot een vuurzee.

Wat gaat Vrije Ouders in 2015 neerzetten?

Een groots aangepakte landelijke lancering van het platform. Daarna ook een uitbreiding van het platform door middel van het onderdeel ‘deel een oppas’.

Wat zijn de ambities van Vrije Ouders?

Vrije Ouders wordt hét online platform voor jonge ouders. Zij die het net even anders doen, vinden bij Vrije Ouders waar ze zo lang naar op zoek waren!

www.vrijeouders.nl

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter: @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

Eerder publiceercen wij in deze serie:

 

 
 
Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: