[Startups] Tim Hoefnagel over Squeezely
07-03-2018 13:16:00 Door: Katja Brokke | Hits: 3306 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Tim Hoefnagel, oprichter en Managing Director van Squeezely.

Wat is Squeezely?

Squeezely biedt bedrijven een belangrijk stuk data-infrastructuur, specifiek voor de marketingafdeling. Een oplossing ook wel bekend als een Data Management Platform (DMP). Op het platform worden profielen opgebouwd door beschikbare datapunten aan elkaar te koppelen in uitgebreide klantprofielen. Een marketeer kan met Squeezely vervolgens zelf deze opgebouwde profielen segmenteren in doelgroepen. Voor deze doelgroepen kan gepersonaliseerde communicatie worden ingericht over verschillende kanalen. Denk hierbij aan social, search, display en de eigen kanalen, zoals de website. Bijkomend voordeel is dat een centrale architectuur voor marketingdata veel voordelen biedt om te voldoen aan privacywetgeving, waaronder de aankomende AVG / GDPR.

Kortom: een data-driven oplossing voor crossmediale marketing die eenvoudig door de marketeer zelf gebruikt kan worden.

Waarom zijn jullie Squeezely begonnen?

De afgelopen jaren volgen de ontwikkelingen in online marketing elkaar in rap tempo op. Als online marketeer een goede crossmediale strategie neerzetten en uitvoeren, wordt hierdoor met de dag complexer. Vanwege de achtergrond van ons founding team in software-ontwikkeling en marketing, zoeken wij vaak snel de oplossing in automatiseren en ontwikkelen van systemen. Hieruit is onze visie ontstaan voor een universele totaaloplossing voor de moderne marketingafdeling. Centraliseren van de beschikbare data was daarbij een logische eerste stap.

Hoe en waar zijn jullie gevestigd?

Squeezely is gevestigd in Den Haag. Op ons hoofdkantoor, vlakbij het Centraal Station, gebeuren de commerciële zaken en klantondersteuning. De developmentafdeling heeft een eigen onderkomen, bij het Zuiderpark, waar meer ruimte is voor focus en snelheid.

Van wie is Squeezely?

Squeezely is eigendom van de vier oprichters. Dit zijn Ivo Lindhout, Jonathan de Zoete, Ali Alwash en ikzelf. Hierbij zijn Ivo en ik het commerciële team en focussen Jonathan en Ali zich op onze developmentafdeling.

Hoe is Squeezely gefinancierd?

Vanaf onze oprichting in 2016 hebben we alles op eigen kracht kunnen financieren. Daarvoor zijn wij de early adopters onder onze klanten erg dankbaar. Mede dankzij hen hebben we inmiddels een mooi product en een geweldig team van acht personen kunnen opbouwen.

Wie zijn jullie klanten?

De technologie van Squeezely kan voor elk bedrijf dat online marketing inzet al snel veel voordeel opleveren. Wij hebben bijvoorbeeld snelgroeiende e-commerceklanten die met het platform in rap tempo een goed presterende marketingafdeling neer hebben gezet. Maar daarnaast ook meer gevestigde namen, met grote reeds bestaande afdelingen. Hier zien we ook dat er op korte termijn grote stappen worden gezet op het gebied van efficiëntie en een geïntegreerde customer journey.

Wat kan Squeezely dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Squeezely is er om problemen op te lossen voor marketeers. Deze focus stelt ons in staat om zaken die vooraf soms complex lijken, snel en eenvoudig mogelijk te maken. Dit brengt de drempel voor adoptie van dit soort technologie omlaag. Hierdoor kunnen wij een prijsmodel hanteren dat toegankelijk is voor het mid-marketsegment. Onze verwachting is dat we hiermee snel veel bedrijven op het platform aan de slag kunnen helpen.

Wat hebben jullie nodig om te groeien?

Sinds onze oprichting zoeken wij continu naar teamleden, partners en klanten die hun crossmediale ambities willen omzetten in concrete actie. Regelmatig slagen we erin om op deze vlakken uit te breiden. Groei is hiervan een logisch gevolg.

Wat zijn de (internationale) ambities?

Op dit moment zijn het vooral Nederlandse bedrijven die hun digitale ambities met het Squeezelyplatform waarmaken. De ambitie is om dit verder uit te breiden, zowel binnen Nederland als daarbuiten. We merken dat ook daar een grote behoefte speelt, we krijgen regelmatig aanvragen binnen uit het buitenland.

Wat gaat Squeezely in 2018 neerzetten?

Wij gaan bij heel veel bedrijven een zeer daadkrachtige crossmediale marketingmachine neerzetten.

www.squeezely.tech

 

Heb jij een startup en wil je meedoen met onze startupcompetitie? Meld je dan aan!

Word lid van de LinkedIn-groep Dutch Startup Network.

Lees ook:

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie