[Startups] Tim de Kraker over Bardigo
10-03-2015 12:03:00 Door: | Hits: 9097 | Tags:

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Tim de Kraker, oprichter van Bardigo. 

Wat is Bardigo?

Bardigo ontwikkelt slimme horecaconcepten waarbij interactie tussen de gast en de locatie centraal staat. Een van deze concepten is BarDoggy. Met deze app scoor je gratis drankjes en vind je de leukste feestjes. De app maakt daarnaast ook verbinding met onze iBeacon infrastructuur. Hierdoor draai je als gebruiker automatisch mee in loyaliteitsprogramma’s, ontvang je leuke deals en kun je binnenkort ook drankjes bestellen/betalen en zien in welke bar je vrienden zitten.

Met onze infrastructuur verzamelen we big data. Met deze data is real time zichtbaar waar grote groepen mensen snel bij elkaar komen of uit elkaar gaan en kunnen we het uitgaansgedrag van individuen voorspellen en daarop inspelen.

Het gevolg is dat we keuzes van mensen kunnen beïnvloeden. We kunnen mensen sturen naar een locatie of een product activeren. Kortom: wij vullen de vierkante meters in de horeca en zorgen voor afzet van specifieke producten.

Waarom ben je Bardigo begonnen?

Het was vanuit verbazing en frustratie dat de natte horeca nog bijna geen leuke creatieve en nuttige concepten kent die tot een landelijk en Europees succes zijn geworden. Dat terwijl de kerndoelgroep - 18 tot 28 jaar - gekleefd is met hun smartphone en er bijna 300 keer per naar kijkt. Dat gaf mij de indruk dat de natte horeca is blijven hangen in hun ontwikkeling op het gebied van digitale klant interactie. Dat bleek een schot in de roos. De natte horeca kent een bijzonder jeugdige en innovatieve doelgroep die open staat voor verandering en vernieuwing.

Hoe en waar is Bardigo gevestigd? 

Bardigo is gevestigd in Dock 15. Dit is een verzamelpand voor creatieve jonge bedrijven en startups die elkaar versterken in groei en ontwikkeling. Het gebouw staat in Mijdrecht. Er zijn bijvoorbeeld ook een PR bureau, een social marketing bedrijf, een videobedrijf en een webdeveloper gevestigd. Gezamenlijk organiseren we bijvoorbeeld ook diverse netwerkbijeenkomsten en kennis sessies voor onze relaties.

Van wie is Bardigo?

Bardigo BV heeft 6 aandeelhouders: De Kraker Beheer BV, Management Media BV, Verkaik Beheer BV, R. E. van Wingerden Beheer BV, K. Meeuwsse en Coöperatie BardiCrowd1 U.A. 

Hoe is Bardigo gefinancierd?

Bardigo is onder andere gefinancierd door vrienden en familie voor 100.000 euro en hetzelfde bedrag is door een angel invester gefinancierd. Tevens heb ik midddels crowdfunding 150.000 euro opgehaald.  

Wie zijn jullie klanten?

Op dit moment zijn ongeveer 100 bekende horeca zaken in Nederland klant zoalsJantjes Verjaardag, Feest van Joop en Bubbels in Amsterdam, de Skihut en Melief Bender in Rotterdam en zo kunnen we nog heel wat mooie zaken noemen. 

Daarnaast zijn toeleveranciers onze klant. Denk hierbij aan Flugel, Bacardi en Coca Cola. 

Wat kan Bardigo dat andere bedrijven niet kunnen?

Bardigo is het eerste onafhankelijke bedrijf dat een functioneel uitgaans- en kortingsplatform uitrolt in Europa gebruikmakend van iBeacons en geïntegreerd in Social media zoals Facebook en Twitter.

Wij hebben een unieke infrastructuur - iBeacons -  enerzijds en een specifieke uitgaans-app anderzijds.

Hiermee behoren we tot een unieke groep startups die zich begeeft op het internet of things toegepast in de hospitality sector.

Wat heeft Bardigo nodig om te kunnen groeien?

De activatie in Amsterdam wordt nu uitgevoerd en loopt nog zes weken. Stap twee is activatie in tien Nederlandse steden, dit is in voorbereiding.

De doelstellingen op de lange termijn zijn -12 tot 24 maanden - activatie in 50 Europese steden en een overstap naar Amerika.

Om deze doelen te realiseren is groeikapitaal en zijn mediapartners nodig. Er zijn verschillende gesprekken gaande met mooie partijen.

Wat gaat Bardigo in 2015 neerzetten?

Groei naar 500.000 gebruikers en maandelijks 50.000 geactiveerde deals/coupons.

Wat zijn de ambities van Bardigo?

Momenteel ligt de focus op Amsterdam, maar dit willen we dus uitbreiden naar tien Nederlandse steden. We hebben ruim 80% van de Nederlandse horeca in kaart gebracht en bijna 50% ook gekoppeld aan een actief account met foto’s en evenementen. Vervolgens willen we Bardigo uitzetten in 50 Europese steden. Ons platform laat je nu al in ruim 40 buitenlandse steden leuke bars en events vinden.

www.bardoggy.com

www.bardigo.nl

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

 

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter: @NLStartupAwards
Word lid van de LinkedIn Groep
 Dutch Startup Awards

 

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

 

Eerder publiceercen wij in deze serie:

Daan Reijnders over Instant Magazine
Rutger Teunissen over 24sessions
Simone Babeliowsky over Vrije Ouders
Ab Talmon over StoryMail
Jeroen Offerijns over 42 Education
Oscar den Ouden over Merktroubadour
David Vermeulen over The Inner Circle
Cristian Vorstius Kruijff over Artishock
Floyd Sijmons en Hidde Rensink over Helpling
Maurice Kroon over Yippie!
Guy van der Reijden over Clean Meals
Cees Franke over zMerce
Patrick van Hooy over Value Zipper
Margareth-Ann de Ruiter over Box of Brains
Didier Kick over Fair Share
Bart Brouwers over e52
Karin Muller over The Good Family
Jelle Rood en Jacco Rijsbergen over Jelco's
Bart Rietjens over Gonect 

 

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: