Waarom wachten? Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2016
21-04-2016 13:30:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 4271 | Tags:

Waarom wachten? is Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2016. Deze case werd ingestuurd door Sanoma|SBS, DELA, Ogilvy, Talpa en Radio 538.

De prijs werd uitgereikt tijdens de Cross Media Awards 2016 in het Compagnietheater in Amsterdam.

Juryvoorzitter Jan Müller: "Een mooie ronde, goed gefaseerde crossmediale case, effectief  doorvertaald naar passende platforms. Impactvolle content wordt hier met succes gepresenteerd; een salestoename van 63 procent is veelzeggend."

Hieronder staat de prijswinnende case. Aan het woord is Dave Kroon, Directeur SBS Media Solutions bij SBS Broadcasting.

Kun jij Sanoma|SBS introduceren?

Sanoma|SBS heeft als meest crossmediale exploitant een unieke positie in de markt. Met 4 tv zenders, een sterk merkportfolio met crossmediale brands als Libelle, vtwonen, Linda., Margriet, Viva, Donald Duck en AutoWeek, digital assets als NU.nl, Kieskeurig en FashionChick, het VOD platform KIJK, MCN Social1nfluencers en events als de Libelle Zomerweek, de Margriet Winter Fair, Tinadag-XL en de vtwonen&designbeurs bereikt Sanoma | SBS 92% van Nederland (13+). Rijke data, een hoog bereik in print, tv, online en events, sterke crossmediale merken, eigen content, en een geavanceerd programmatic marketingplatform, maakt dat Sanoma | SBS adverteerders alle ingrediënten biedt voor een effectieve samenwerking.

Hoe kijken jullie vanuit Sanoma|SBS naar Cross Media?

Door het crossmediaal uitbouwen van merken naar tv programma’s, online video channels, magazines, events en ecommerce bouwen we het aantal touchpoints met consumenten cross-device uit. Hiermee worden essentiële data en insights gegenereerd waardoor kijkers, lezers en bezoekers steeds beter kunnen worden bedienen met content die hen raakt. Tegelijkertijd biedt dit adverteerders de platformen en het kwalitatieve Umfeld om effectief met hun doelgroepen te communiceren. Data is binnen crossmedia een essentiële component. Met data verbindt je alle kanalen en valideer je de werking daarvan. Daarmee lever je het bewijs dat het werkt. Dat is ook het verschil tussen multichannel en crossmedia.

Kun je de case omschrijven?

DELA is een coöperatie van drie miljoen leden. Wij zijn er voor elkaar. Zoals jij er voor jouw familie, vrienden of collega’s bent en zij er voor jou zijn. Heb jij ze al eens gezegd hoeveel ze voor je betekenen? Een campagne die in 2014 startte en in 2015 opgevolgd werd met de campagne “Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat.”

Het uitgangspunt van de campagne is het creëren van een groot gedachtengoed namelijk: mensen bewust maken dat ze dingen meegeven aan hun kinderen. Ze laten nadenken over wat ze meegeven, waarom ze dat doen en wat ze uiteindelijk ook achterlaten.

Met dit mooie en sterke gedachtengoed willen we over de verschillende touchpoints awareness en engagement creëren aan de hand van persoonlijke verhalen (branded storytelling). Uiteraard dit alles met een eenduidige boodschap naar de vooraf bepaalde doelgroep, zodat het de consistentie en de kracht van het verhaal ten goede komt. De doelstelling was dan ook: mensen activeren om verhalen met elkaar te delen in de vorm van mooie woorden.

Samen met Sanoma|SBSTalpa en Radio 538 werd een integrale, crossmediale aanpak geduid over alle platformen om deze doelstelling te behalen, want door het bundelen van krachten en expertise wordt juist de meerwaarde gecreëerd voor een adverteerder, en dan op de vlakken die er toe doen: kwaliteit, creativiteit én effectiviteit.

Welk bureau was betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

Samen met Sanoma|SBS, Talpa, Radio 538, Ogilvy, Media Value en Fresh Fruit werd een integrale, crossmediale aanpak geduid over alle platformen om deze doelstelling te behalen, want door het bundelen van krachten en expertise wordt juist de meerwaarde gecreëerd voor een adverteerder, en dan op de vlakken die er toe doen: kwaliteit, creativiteit én effectiviteit.

Welke media - en mediumtypes - zijn voor de campagne ingezet?

Door de krachten te bundelen hebben Sanoma|SBS, Talpa, Radio538 en DELA door middel van co-creatie een campagne in de vorm van een branded partnership weten te realiseren, met het gedachtengoed van DELA als vertrekpunt. Een campagne die zich heeft vertaald naar de verschillende costumer touchpoints – televisie, radio, social en online – om de doelstellingen van DELA te realiseren: waarom wachten met het delen van mooie woorden? Voor de volledige case en invulling van deze samenwerking verwijzen wij door naar de case presentatie in de bijlage.

Wat waren de resultaten van de campagne?

DELA realiseert met de nieuwe campagne een reputatie-score van ruim 73 punten en laat hiermee een sterke groei zien onder niet-leden. De campagne wordt door niet-leden heel positief beoordeeld en gewaardeerd.

DELA realiseert met de nieuwe campagne een sales toename van 63% en laat hiermee een sterke groei zien.

DELA geeft betekenis aan het leven!

Bekijk de cases presentatie hier


www.sbs.nl
www.sanoma.nl
www.dela.nl

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `