Andy Mosmans over de De nieuwsmedia. Je hoofdsponsor campagne
04-09-2013 08:03:17 Door: Nico Scherphuis | Hits: 5279 | Tags:

Onlangs werd De nieuwsmedia. Je hoofdsponsor campagne gelanceerd door NDP Nieuwsmedia. Het Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Rotterdam voor een inspirerend gesprek met Andy Mosmans van ARA, het bureau dat de campagne ontwikkelde.

 

Dag Andy, hoe is het met jou en ARA?

"Het gaat ARA en mij goed, dank. Naast veel werk voor bestaande klanten als Zwitserleven, Mazars, De Hypotheker, Jillz, Yacht, Sandd, Duo Penotti, Twynstra Gudde en NIBC, ook gelukkig veel nieuwe klanten als Wieckse, TBI, GOM, Rotterdam World Gateway, Hero Group, VeiligheidNL Bouwfonds, PNO Zorg en nu dus ook NDP Nieuwsmedia.

Tevens loopt mijn nieuwste boek BrandingNL goed en start ik als kerndocent van de postdoctorale leergang Merkmanagement van AOG School of Management/RUG - dit najaar alweer de 35ste editie."

 

Wat is de De nieuwsmedia. Je hoofdsponsor campagne en hoe is deze tot stand gekomen?

"39 nieuwstitels zijn samen de bewustwordingscampagne De nieuwsmedia. Je hoofdsponsor gestart. Met de campagne willen de nieuwsbedrijven het Nederlandse publiek bewust(er) maken van de waarde van nieuws - en met name nieuws gebracht door onafhankelijke nieuwsbedrijven, de vrije pers. De uitingen verschijnen op de websites, in de dag- en weekbladen en op de zenders van de deelnemende nieuwsbedrijven.

De campagne is ontwikkeld door ARA. Het creatieve concept stelt het belang van de journalistiek centraal. De advertenties illustreren wat we zouden missen als de nieuwsmedia er niet waren. NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven, heeft het initiatief genomen tot de ontwikkeling van de bewustwordingscampagne om de waarde van nieuws, op persoonlijk en maatschappelijk vlak, te benadrukken.

Op de website Jehoofdsponsor.nl live. Hierop vinden bezoekers een beknopte toelichting op de campagne en een overzicht van alle uitingen. Cebuco, het marketingplatform van NDP Nieuwsmedia, en Nieuws in de klas, het educatieplatform van NDP Nieuwsmedia, zullen afgeleide campagnes voor de advertentiemarkt en het onderwijs ontwikkelen. Deze campagnes starten in het najaar. Ondermeer zal aandacht worden gevraagd voor het feit dat een nieuws GRP meerwaarde vertegenwoordigt, meer productief is."

 

 

 

 

Hoe kijk jij zelf naar de ontwikkeling van nieuwsmedia?

"Ik zie een grote toekomst voor nieuwsmedia, 24/7 en multimediaal. In een snel veranderende wereld is er een een grote behoefte aan betrouwbaar en onafhankelijk nieuws en naar duiding en achtergronden. Het gaat hierbij dus niet alleen om de messages, maar zeker ook om de media zelf. The medium is ook een message zoals McLuhan al stelde. Het gaat niet alleen om content maar juist ook om context. Nieuwsbedrijven zorgen als vrije pers voor onafhankelijk nieuws en een pluriformiteit aan onafhankelijke visies hierop. Soms lijkt het dat sommige mensen de vrije pers, journalistiek en dagelijks nieuws als vanzelfsprekend beschouwen. Anderen geven er hun leven voor..."

 

'

 

Wat is het laatste nieuws?

"Het laatste nieuws? Check de nieuwsmedia."

 

www.jehoofdsponsor.nl

www.ndpnieuwsmedia.nl

www.cebuco.nl

www.nieuwsindeklas.nl

www.ara.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie