Arian Buurman: Ster heeft een Super Bowl-blok voor de WK Brazilië in voorbereiding
24-02-2014 20:54:47 Door: Nico Scherphuis | Hits: 5466 | Tags:

De afgelopen heeft de Publieke Omroep enorme successen geboekt met de Olympische Winterspelen. Er is zelfs een dag geweest dat de Publieke Omroep alle programma's in de kijkcijfer top-10 in handen had. We kijken terug met Arian Buurman, algemeen directeur van de Ster.

 

Dag Arian, bij ons thuis heeft de televisie dagelijks vrijwel onafgebroken aangestaan en gezien de kijkcijfers waren wij niet de enige…

"De Olympische Spelen van 2014 waren succesvol. De sport was mooi en gloedvol en trok de collectieve Oranjespirit naar grote hoogten. Met elke verworven medaille werden we meer en meer Team NL!"

 

De dominantie van Nederland 1 de afgelopen weken was ongekend. Hoe is het de Ster vergaan?

"Voor adverteerders was dit massale kijkerspubliek heel aantrekkelijk. Bij de start van de Spelen dit jaar waren de prime time blokken zo goed als uitverkocht. Sinds de start van de Spelen en met het succes van de Spelen is er nog veel vraag geweest. Deze vraag hebben we veelal kunnen beantwoorden in non prime time blokken. Het aantal kijkers overdag was er dan ook naar. Let wel: dit zijn werkdagen.  Non prime time werd met deze massale kijkers prime time. In het weekend keken gemiddeld 4,5 miljoen mensen naar de Spelen. Het aantal kijkers overtrof onze verwachtingen. Er werd massaal naar schaatsen gekeken maar ook andere sporten konden rekenen op enthousiast thuispubliek: 2,3 miljoen mensen keken naar bobsleeën – om maar een voorbeeld te noemen. Veel adverteerders hebben van deze enorm positieve drive in oranje Nederland kunnen profiteren. Hier wilde men bij zijn."

 

De Olympische Spelen waren natuurlijk een voorproefje voor de WK in Brazilië – dat wordt nog groter. Wat zijn de learnings van de Olympische Winterspelen die je meeneemt?

"We nemen uiteraard weer learnings mee uit deze Spelen naar hetik verheug me er nu al op – WK van Brazilie. De belangrijkste leraning is wel: iedereen kijkt. Wil je grote doelgroepen of kleine doelgroepen bereiken; met dit positieve, massale kijkerspubliek is er voor elke communicatiedoelstelling winst te behalen."

 

Wat is het laatste nieuws?

"Ik kan een tipje van de sluier oplichten: we verkennen momenteel de mogelijkheden van een Super Bowl-blok. Dat gaat dan plaatsvinden op 13 juni, in de rust van de eerste Oranje wedstrijd tegen – jawel – Spanje. Unieke, nooit eerder vertoonde content, verzameld in een blok. Hoogwaardig entertainment. En zeer effectief voor adverteerders. Meer nieuws volgt later…!"

 

www.ster.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam