Arno Otto over de ontwikkeling van Digital Media bij RTL Nederland
08-04-2013 15:34:16 Door: Nico Scherphuis | Hits: 8101 | Tags:

http://api.ning.com/files/D7OtuoxqP97AmYapLi**nReyDPc8QKraXZwOjj*V6PPtAH0w7c9xt-zkEUK3ZieRx5JyOVI6zmgOScIGUmtKNDMtP4Et*J4M/ArnoOtto180.jpgArno Otto is sinds maart 2009 als Managing Director verantwoordelijk voor digital media, distributie en IT bij RTL Nederland. Ook is hij eigenaar van AdVirtual Media en partner bij Africa Media Ventures Fund. Eerder was hij Managing Director bij AdLink Group, DoubleClick en VNU. Initiative sprak met hem.


 
Wat doet de divisie digital media van RTL Nederland?

"Er valt heel veel onder de pijler digital. In het kort draait het bij ons om drie belangrijke platforms: RTL XL, Buienradar en RTL Nieuws. En om drie belangrijke activiteiten: innovatieve contentontwikkeling, distributie en sales. Naast Digital ben ik ook verantwoordelijk voor de Distributie en IT van RTL, eigenlijk dus alles wat met de transformatie van onze core business te maken heeft."

 

Hoe heeft digital zich de afgelopen jaren binnen RTL ontwikkeld?

"Vier jaar geleden ben ik bij RTL begonnen als Managing Director Digital Media en de eerste stap was het bouwen van een team met mensen uit het digitale veld; digital natives. Dat heeft onze ontwikkeling een enorme boost gegeven. Een belangrijk doel was groeien naar een top 3 positie in de STIR ranking. We hadden al veel in huis met alle tv content, alleen werd dat nog niet op de juiste manier ontsloten. Door een open digitale distributie strategie hebben we onze videocontent beschikbaar gemaakt voor de consument op elk relevant platform. De overname van Buienradar was de laatste, cruciale duw wat ons bereik betreft. We hebben ook geleerd waar niet onze kracht ligt.  We focussen nu echt op onze kracht en dat is videocontent: het maken ervan, het distribueren ervan en het verkopen ervan. Bij RTL entertainen en informeren we. Dat zie je duidelijk terug in onze investeringen op het gebied van RTL XL en RTL Nieuws...

 

lees verder op de website van initiative

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie. Job postings gratis