Carolien de Rooi over Sanoma en Multichannel Conference
19-04-2014 13:29:01 Door: Nico Scherphuis | Hits: 5201 | Tags:

Op 23 en 24 april vindt de Multichanel Conference plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Een van de sprekers is Carolien de Rooi, Manager Strategie & Concept  bij Sanoma

 

Dag Carolien, kun je Sanoma introduceren?

Sanoma is het mediabedrijf met het meest toonaangevende portfolio in Nederland en werd in 2013 in het kerstrapport van Adformatie al uitgeroepen tot de beste exploitant voor geïntegreerde, multi-media communicatiemogelijkheden. Met onze sterke merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps. Ons portfolio bestaat uit uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, Delicious, Flow, Grazia, Kieskeurig.nl, Libelle, LINDA, Margriet, Net5, NU.nl, SBS6, SchoolBANK, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.

Sanoma heeft met deze merken en onze verschillende channels een breed scala aan mogelijkheden om boodschappen en content multichannel aan te bieden. Dat kunnen we als geen ander. Relevante (branded) content voor de juiste doelgroep, op het voor hen juiste moment via het best passende mediumtype: print, TV, desktop, smartphone of tablet. En dat alles binnen een kwalitatief Umfeld.

 

Wat is de visie van Sanoma op multichannel strategie?

Mensen gebruiken verschillende media op verschillende tijdstippen en plekken gedurende hun dag. Voor Sanoma is dat het uitgangspunt. Waar bevindt de consument zich en hoe lezen ze welke content het liefst? Onze strategie is multichannel en de marketing solutions die we onze adverteerders bieden ook.  De toekomst van media is multichannel en content is daarbij key.

 

De titel van jouw presentatie op Multichannel Conference is Branded Content, reclame of redactie?

Kun je alvast een tip van de sluier oplichten?Ik wil vooral mensen inspireren met een aantal van onze succesvolle cases waarbij ik wil laten zien hoe branded content in de praktijk werkt en hoe wij omgaan met de scheidslijn tussen redactioneel en commercieel.  En natuurlijk hoe we de boodschap naadloos laten aansluitenbij de verschillende kanalen die we inzetten.

 

Wat is het laatste nieuws?

De ontwikkelingen rondom native advertising gaan heel snel. We zijn steeds beter in staat, ook technische gezien,  om relevante content op het juiste moment bij de juiste consument brengen. Dit biedt prachtige kansen voor onze adverteerders. We zien dat  native advertising werkt en we hebben mooie cases om dat aan te tonen. Die kennis delen we graag met de markt en daarom zie je mij straks op het podium tijdens de Multichannel Conference.

 

www.multichannelconference.nl

www.sanoma.nl