Christian van Thillo over de toekomst van dagbladen
21-01-2013 19:27:55 Door: Nico Scherphuis | Hits: 12226 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk interviewt mensen uit DeMedia100 | 2013. Chistian van Thillo is CEO van De Persgroep. Hij staat op nummer 8.

 

Kan u een korte introductie van uzelf geven? Wat doet u?

"Sinds 1989 leid ik De Persgroep.  Nooit voor een ander bedrijf gewerkt en de kans is groot dat dit zo blijft."

 

Wat deed u voor u deed wat u nu doet?

"Van het leven genieten en een beetje studeren."

 

Wat trekt u aan in het mediavak? En wat niet?

"Alles."

 

Wie zijn voor u de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media?

"Sjuul Paradijs, Christiaan Ruesink, Philippe Remarque, Peter Vandermeersch, Jeroen Pauw, Paul Witteman en Matthijs van Nieuwkerk.  Omdat ze leidend zijn in het bepalen van de agenda, in opiniëring en duiding."
 

Wat zullen de belangrijkste ontwikkelingen zijn in media en marketingcommunicatie in 2013?

"Het inzicht dat het niet draait om wat oud of nieuw is, maar wel om wat relevant is en wat niet, om wat werkt en wat niet werkt."

 

Wat is de toekomst van dagbladen?

"De blijvers zullen leidende multimediale nieuwsmerken zijn in een markt met minder spelers."

 

Wat is de essentie van marketingcommunicatie?

"Touch, tell, sell - gepikt van Erik Roddenhof, onze nieuwe marketingdirecteur bij De Persgroep Nederland."

 

Wat moeten bedrijven in ons vakgebied doen om niet om te vallen in 2013? En hoe blijft de individuele professional overeind?

"Beseffen dat de crisis niet eeuwig kan blijven duren en dat het terug tijd is om te gaan ondernemen."

 

Alles in media wordt digitaal, mobiel en social. Straks is alles in media digitaal, mobiel en social. Wat dan?

"Straks denken we niet meer in die termen. Goed of slecht, het werkt of het werkt niet, hype of duurzaam, dat zal ons wellicht bezighouden. Niet zozeer of alles nu digitaal, mobiel of social zal zijn, wat ik overigens niet geloof."

 

Wat zijn uw ambities voor 2013?

"Dat we onze plannen kunnen waarmaken."

 

www.persgroep.be

www.persgroep.nl

 

DeMedia100 | 2013

 

1   (1)     John de Mol   
2   
(2)     Matthijs van Nieuwkerk   
3  
 (3)     Joop van den Ende  
4   
(11)   Alexander Klöpping  
5  
 (4)     Reinout Oerlemans   
6  
 (5)     Linda de Mol   
7   
(6)     Derk Sauer 
8   
(8)     Christian van Thillo  
9  
 (-)      Frits Wester   
10 
(9)     Erland Galjaard

11 (10)   Jeroen Pauw    
12 
(26)   Sjuul Paradijs    
13
 (13)   Edwin Evers    
14 
(12)   Paul Witteman    
15
 (7)     Albert Verlinde    
16 
(18)   Dick Molman    
17 
(24)   Henk Hagoort    
18 
(21)   Jort Kelder    
19 
(17)   Bert Habets    
20 
(25)   Twan Huys

21 (30)   Peter Vandermeersch
22 
(20)   Peter R. De Vries    
23 
(28)   Harry Dekker    
24 
(94)   Dieuwke Wynia    
25
 (19)   Annemarie van Gaal

 

Klik hier voor de complete DeMedia100