[Cross Media Awards] Bart Zoetmulder over Weight Watchers
08-04-2014 12:30:03 Door: Nico Scherphuis | Hits: 6061 | Tags:

Op 14 mei worden de Cross Media Awards uitgereikt. Veronica Uitgeverij stuurde Weight Watchers in voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Bart Zoetmulder, Sales & Development Manager Digital bij Veronica Uitgeverij.

 

Kun jij Veronica Uitgeverij introduceren?

Veronica Uitgeverij is een exploitant die in de afgelopen jaren uitgegroeid is tot een speler die cross mediaal haar klanten (lezers en bezoekers) bediend met een zeer gewaardeerde tv-gids in print en app vorm, entertainment nieuws en coole acties. Veronica Uitgeverij bereikt daar cross media opgeteld circa 3,5 miljoen consumenten mee. Een groot deel daarvan mogen we ook klant noemen omdat we via abonnementen en verkoopacties een betaalrelatie hebben met onze lezers en bezoekers.

 

Hoe kijken jullie vanuit Veronica Uitgeverij naar Cross Media?

Het is belangrijk om daar te zijn waar je bezoekers en lezers zijn. Onze rol is die van guiding op het gebied van TV, Film en entertainment. Print en digitaal zijn daarvoor belangrijke kanalen. Vanuit die gedachte ontwikkelen we razendsnel nieuwe producten als we nieuwe kansen zien. Onze time to market is kort en dat geeft ons vaak een voorsprong op de markt. Denk aan de ontwikkeling van een TV-Gids app, het continu door ontwikkelen van ons magazine en de doorvertaling van vele (win) acties naar het digitale domein. Voor de toekomst kijken we nu al naar VOD guiding en het gebruik van Wearables. Ontwikkelingen die we nu doen zijn eigenlijk zonder uitzondering op mobiele dragers.

 

 

Kun je de case omschrijven?

Sinds een aantal jaren hebben we een samenwerking met de adverteerder Weight Watchers (WW). Voor dit jaar hebben we gekeken hoe we effectief ál onze middelen konden inzetten voor een ‘ronde’ campagne. De basis daarvoor was een redactionele samenwerking genomen in ons magazine en op onze website. De adjunct hoofdredacteur ging het WW programma volgen en begon daarover een blog. Deze content diende weer als aanjager voor een subdomein op onze website waar WW en afvallen centraal stond. Op deze sub pagina kon de bezoeker een abonnement afsluiten op de dienst van WW of zich aanmelden voor een Veronica Magazine Weight Watchers event. Op het event vertelde Angela Groothuizen, die zowel columnist is bij Veronica Magazine als gezicht van de Weight Watchers, een persoonlijk verhaal over haar ervaringen met afvallen en WW. Het event is door 100 geïnteresseerden bezocht en trok de laatste twijfelaars over de streep. De adjunct hoofdredacteur en Angela Groothuizen waren op deze manier het gezicht van de campagne en maakte het mogelijk om heel relevant redactioneel te blijven ondanks dat het een commerciële samenwerking was.

 

 

Welk bureau was betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

Veronica Uitgeverij was samen met Weight Watchers verantwoordelijk voor de uitwerking van de campagne en de gebruikte content. Media4Moments en NIKO waren de bureaus verantwoordelijk voor de commerciële content zoals banners en advertentiepagina’s.

 

 

Welke media - en mediumtypes - zijn voor de campagne ingezet?

Print: Een meegesealde brief op de cover van de hoofdredactie in het kader van goede voornemens voor 2014 werd als aanjager van het digitale subdomein en het event gebruikt. In blad zijn er redactionele en commerciële pagina’s geplaatst: Vanuit de redactie is als kick off 1/1 pagina ingezet voor het afvallen van onze adjunct. Daarnaast is er een column van Angela, eenmalig commercieel gebruikt, ingezet en vervolgens 1/1 pagina’s voor de promotie van het subdomein en het promoten van het WW product. Digitaal: Banners en artikelen in de apps, op de mobiele site en op de verschillende websites in ons netwerk (tevens SBS en Sanoma). In grote lijnen werden print, de app’s en de commerciële banner posities gebruikt om mensen naar onze tijdelijke subpagina te laten gaan en was daar alles over de adverteerder, de actie, het event en het onderwerp afvallen te vinden.

 

Wat waren de resultaten van de campagne?

Een maximaal bereik binnen alle media die wij zelf aanbieden, te weten het magazine, de website, de apps, maar ook onze social kanalen. Daaraan toegevoegd het bereik van de SBS websites en een RON campagne over de Sanoma sites. Daaruit voortvloeiend een enorm aantal unieke bezoekers op het subdomein Veronicamagazine.nl/afvallen van Veronica en WW. Een groot aantal aanmeldingen voor de diensten van WW, zowel direct als indirect. En tot slot een goed bezocht event.

 

Wat is het laatste nieuws?

In de loop van dit jaar lanceren wij een digitale Video Gids, voornamelijk gericht op het guiden van bezoekers richting alle vormen van video die beschikbaar zijn, zoals live televisie, on demand gemist content en on demand premium content zoals film, series en documentaires.

 

www.veronicauitgeverij.nl

www.twitter.com/bzoetje

 

 

De Cross Media Awards worden uitgereikt op 14 mei in het Compagnietheater in Amsterdam. 

www.crossmediaawards.nl

www.twitter.com/crossmediaaward

 

 

Banner

 

 

Het Cross Media Congres & de Cross Media Awards worden gesponsord door onder meer Ster, Pauwr, Exterion Media en MarketingTribune