[Cross Media Awards] Koen Aartman over Magic Touch
08-04-2014 14:35:26 Door: Nico Scherphuis | Hits: 3901 | Tags:

Op 14 mei worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sky Radio Group stuurde Magic Touch in voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Koen Aartman, Accountmanager Cross Media bij Sky Radio Group.

 

Kun jij Sky Radio Group introduceren?

Drie radiostations, 9 online stations en MyRadio: dat is de Sky Radio Group! Het grootste commerciële radiobedrijf van Nederland dat barst van creativiteit, enthousiasme en kennis. De tientallen jaren radio-ervaring zijn terug te vinden binnen alle facetten van dit radiobedrijf. Van techniek tot sales en van dj’s tot marketing. Bijna alles wordt in huis bedacht, ontwikkeld, uitgevoerd en geanalyseerd. Door een zeer uitgebreid radioportfolio biedt de Sky Radio Group voor ieder wat wils en zo ook voor adverteerders. Alle commercieel interessante doelgroepen zijn goed vertegenwoordigd. Man of vrouw, jong of juist volwassen: dat is de Sky Radio Group, vier ijzersterke radiomerken.
 

Hoe kijken jullie vanuit Sky Radio Group naar Cross Media?

We zien Cross Media als een samenwerking, een win-win situatie voor zowel zender als adverteerder. Een mooie kans om twee A-Merken aan elkaar te verbinden, elkaar te versterken en de doelgroep te activeren. Om op een sympathieke en effectieve manier in contact te komen met de doelgroep gebruiken we de inzet van diverse media zoals promocommercials, pre roll-commercials, online games, actiepagina’s en events. Hierbij kijken we niet alleen naar de eigen kanalen maar ook naar de mogelijkheden van de communicatiemiddelen van de adverteerder tot samenwerkingen met andere mediapartijen. Een Cross Media campagne maken we samen.

 

Kun je de case omschrijven?

In augustus 2013 gaf Dixons korting op alle producten met een touchscreen. Om deze actie te promoten werd Radio Veronica gevraagd om een sympathieke, ludieke en spraakmakende non-spot campagne te bedenken. Radio Veronica en Dixons zijn een week lang in verschillende steden op zoek gegaan naar mensen met de Magic Touch. Krijg jij het voor elkaar om 30 minuten lang 10 vingers op een tablet te houden…? Ook met een slang om je nek…? Terwijl je moet hinkelen…? Je geschminkt wordt door een clown en je ‘Can Touch This’ van MC Hammer moet meezingen? Zo ja, dan win jij een iPad mini! Gedurende de dag werd de locatie bekend gemaakt, tijdens Somertijd werd er live uitgezonden vanuit een Dixons-winkel. Naast promocommercials en tag-ons nam Radio Veronica Dixons aan de hand met de uitingen, locatie-evenementen, video registraties, een eindfeest in Panama en via social media. De belangrijkste doelgroep voor deze campagne was de doelgroep Man 25-54 jaar, Radio Veronica is de meest selectieve radiozender in deze doelgroep en daarmee de ideale partner.

 

 

Welk bureau was betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

Helder Advies heeft in het voortraject meegedacht over het uitrollen van de activatie, het feest en doorgezet in de andere uitingen, zoals de folder.

 

Welke media - en mediumtypes - zijn voor de campagne ingezet?

Om de actie bekendheid te geven en het bereik te verhogen zijn promocommercials en tag-ons ingezet. Tijdens de Touch Challenge hebben we tot de verbeelding sprekende live in-program reportages ingezet. De website van Dixons.nl was via de diverse online middelen maar 1 klik verwijderd. Door de Dixons banners en actiepagina op Radioveronica.nl konden de bezoekers niet om Dixons heen. Via radioveronica.nl konden de bezoekers eveneens de videoregistraties terugkijken en delen. Het delen van deze video’s gebeurde ook via de facebook pagina van Radio Veronica en Dixons. Via Twitter waren kaarten te winnen voor het Can Touch This eindfeest in Panama door middel van #magictouch.

 

Wat waren de resultaten van de campagne?

Honderden mensen hebben deelgenomen aan de Touch Challenge op locatie. De actie heeft gedurende de campagne 25% meer sitebezoek voor Dixons opgeleverd. Door te campagne, maar ook de scherp geprijsde actieproducten is er een directe omzetgroei gerealiseerd.

 

Wat is het laatste nieuws?

Dit jaar zijn we wederom aan het kijken naar mogelijke samenwerkingen om acties kracht bij te zetten en een sympathiek karakter te geven.

 

www.skyradiogroup.nl

www.twitter.com/koenaartman

 

 

De Cross Media Awards worden uitgereikt op 14 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

www.crossmediaawards.nl

www.twitter.com/crossmediaaward

 

Banner

 

 

Het Cross Media Congres & de Cross Media Awards worden gesponsord door onder meer Ster, Pauwr, Exterion Media en MarketingTribune