[Cross Media Awards] Marianne Herweijer over Budget Bejaardenhuis De Koepel
04-04-2014 14:03:39 Door: Nico Scherphuis | Hits: 8123 | Tags:

Op 14 mei worden de Cross Media Awards uitgereikt. TBWA\Amsterdam is met Budget Bejaardenhuis De Koepel genomineerd voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Marianne Herweijer, Client Services Director TBWA\NEBOKO.

 

Kun jij TBWA\Amsterdam introduceren?

TBWA\Amsterdam bestaat uit vijf communicatiebedrijven. Van reclame tot merkactivatie, van digital branding tot PR. Wij werken voor grote merken en merken die groot willen worden. Dat doen we door conventies te doorbreken met disruptieve communicatie-ideeën. .

 

Hoe kijken jullie vanuit TBWA\Amsterdam naar Cross Media?

Met onze eigen methodiek \Media Arts Planning versterken wij regie en structuur in campagnes en vergroten wij de effectiviteit. Vanuit het centrale creatieve idee kijken we naar alle middelen, kanalen en mogelijkheden om het idee zichtbaar te maken, te activeren en in de conversatie van de doelgroep te krijgen.

 

Kun je de case omschrijven?

70 procent van Nederland denkt pas na over hun pensioen wanneer het te laat is. Delta Lloyd is kritisch en vindt dat iedereen dat zou moeten zijn als het om financiën gaat, zeker bij pensioen. Eerdere initiatieven uit de branche leren dat het op de kaart zetten van een financieel onderwerp als pensioen lastig is, omdat juist de mensen die we willen bereiken afhaken zodra ze het woord pensioen horen. Daarom is het tijd voor een disruptieve aanpak. Er wordt het plan geïntroduceerd om De Koepelgevangenis in Breda om te bouwen tot Budget Bejaardenhuis. Hier kunnen 900 bejaarden die hun pensioen niet goed geregeld hebben zo kostenefficiënt mogelijk worden bewaard: geen luxe, gedeelde kamers en zo veel als mogelijk geautomatiseerde zorg.

 

 

Welk bureau was betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

TBWA\NEBOKO is in samenwerking met \NEBOKO SMARTS verantwoordelijk voor het concept en uitvoering van deze campagne.

 

Welke media - en mediumtypes - zijn voor de campagne ingezet?

Lancering Met Aad Ouborg als zogenaamde investeerder lanceren we het Budget Bejaardenhuis als een echt plan, met een echte locatie, website, 3D artist impression en een ANP VideoNewsRelease. Verspreiding Het nieuws wordt al snel opgepakt en verspreid door nieuws- en social media kanalen. De verontwaardiging is groot en de groeiende controverse zorgt voor heel veel aandacht. In vele nieuwsbulletins, krantenpagina’s en (online) opiniemedia buitelen specialisten, politici, BN’ers en ‘de gewone man’ over elkaar heen met meningen, zowel voor als tegen dit idee. Onthulling Verschillende talkshows willen Ouborg aan tafel. Op het hoogtepunt van de discussie onthullen we de werkelijke intenties in RTL Late Night. De hoax zorgt de dag erna voor nog meer discussie en aandacht. Middels een tweede persbericht voorzien een video news release van de RvB leggen we uit waarom we dit hebben gedaan. De dag erna verschijnt ook een landelijke advertentie waarin Delta Lloyd verantwoording aflegt en haar punt nogmaals maakt: wees kritisch over je pensioen.

 

 

Wat waren de resultaten van de campagne?

In slechts 4 dagen tijd hebben we in social, PR, TV (nieuwsmedia), artikelen in landelijke nieuwsmedia, owned-, earned- en paid media meer dan 2 miljoen euro aan pr-waarde gecreëerd en een bijdrage geleverd aan het bewustzijn van Nederland om kritisch te zijn over je pensioen.

 

Wat is het laatste nieuws?

Delta Lloyd zal doorgaan met soortgelijke crossmedia initiatieven en Nederlanders oproepen om kritisch te zijn op hun financiën en hierbij helpen.

 

www.tbwa.nl

 

De Cross Media Awards worden uitgereikt op 14 mei in het Compagnietheater in Amsterdam. Cases inzenden kan tot en met vrijdag 4 april.

www.crossmediaawards.nl

www.twitter.com/crossmediaaward

 

 

Banner

 

 

Het Cross Media Congres & de Cross Media Awards worden gesponsord door onder meer Ster, Pauwr, Exterion Media en MarketingTribune